با توجه به بازخورد شما عزیزان در رابطه با مقاله اتوماسیون بازارایابی چیست، در این مقاله تصمیم داریم به سوالات مهمی در رابطه با این مفهوم پاسخ دهیم. همراه ما باشید.

همان طور که قبلا هم به آن اشاره شد، با استفاده از پیاده سازی اتوماسیون بازاریابی شما می توانید افزایش فروش و برندینگ خود را تضمین نمایید. اما باید گفت که تمام مزیت ها برای شما به عنوان فروشنده و یا کمپانی نیست. مشتری شما نیز می تواند از این کار شما سود ببرد. پس اولین سوالی که مطرح می شود این است که :

مزیت اتوماسیون بازاریابی برای مشتری چیست؟

به طور کلی هر مشتری با برند شما یک تجریه خاصی دارد. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی شما می توانید عملکرد یک فرد مشخص را به عنوان مثال در سایت و یا شبکه های اجتماعی تان مورد بررسی قرار دهید و سپس بر اساس این الگوی رفتاری سعی کنید با او یک ارتباط پایدار برقرار کنید تا به برند شما وفادار باقی بماند. خوشبختانه اتوماسیون بازاریابی این امکان را به شما می دهد تا از طریق کانال های ارتباطی متفاوت بتوانید با کاربران خود در ارتباط باشید. به عنوان مثال متن ایمیلی را برای شما آماده می کند که در ابتدای آن نام هر فرد به صورت انحصاری نوشته شده است. تبلیغات دیجیتالی برای شما در نظر می گیرد که در زمان درست به فرد مناسب نشان داده شود. علاوه بر همه مزیت های اتوماسیون بازاریابی، بهترین ویژگی آن سات که محصولات موجود در سایت را برای هر فرد متناسب با رفتار همان شخص و کالاهایی که تا کنون خریداری و یا بازدید کرده نشان می دهد. پس با استفاده از قرار دادن محتوای مناسب در زمان مناسب به افراد می توانید کاربر را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید که همیشه در ارتباط با شما قرار دارد.

اتوماسیون بازاریابی

مهمترین نکات در مورد اتوماسیون بازاریابی چیست؟

در این قسمت ما تنها به مهمترین نکاتی که شما هنگام طراحی اتوماسیون بازاریابی خود هستید باید به آنها توجه داشته باشید اشاره می کنیم. شما می توانید در مقاله های دیگر از ترفند های اتوماسیون بازاریابی آگاه شوید.

هدف خود را تعریف کنید :

تعیین کنید که برای رسیدن به این هدف چقدر باید سرمایه گذاری کنید و چه مجموعه ای از افراد از این استراتژی شما سود می برند. سعی کنید برای برآورد هزینه ها دقیق عمل کنید نه نسبی!

همکاری را فراموش نکنید :

بهتر است که مفهوم اتوماسیون بازاریابی را در تمام زیمنه هیا کسب و کار خود پیاده سازی کنید تا با استفاده از این همگام سازی نتیجه را بهتر در رشد خود مشاهده کنید. برای انجام این کار از تمام تیم هایی که در حال فعالیت در بخش های مختلف کمپانی هستند کمک بگیرید.

توجه به اعداد و ارقام را فراموش نکنید :

با استفاده از نمودارهای دقیق داده، فرآیند کاری اتوماسیون بازاریابی خود را تحلیل کنید و سعی کنید یک دید کلی نسبت به مسیر در حال طی به سوی هدف داشته باشید تا بتوانید هر گام را به درستی برای تاثیر مثبت در کسب و کار خود بردارید. سعی کنید متوجه شوید چه چیزی برای شما کارآمد بوده و چه چیزی نبوده است.

داده های خود را تقسیم بندی کنید :

مهم نیست چه تعداد مشتری دارید. کم یا زیاد شما باید این کار را انجام دهید. دسته های مختلف ایجاد کنید و افراد را بر اساس نیازی که دارند در این دسته ها قرار دهید.

استراتژی تولید محتوای خود را داشته باشید :

برای داشتن ارتباط موثر با مشتری باید از زمان شروع آشنایی روند ارائه محتوا به مشتری را بدانید. پس سعی کنید دسته های مختلفی از محتواهای گوناگون با ساختارهای مختلف ایجاد کنید تا در زمان درست به دست مشتری برسانید.

اتوماسیون بازاریابی

آیا استفاده از اتوماسیون بازاریابی ساده است؟

جواب این سوال قطعا مثبت است چرا که دلیل محبوبیت آن نیز همین کاربری ساده است. شما می توانید از یان طریق کمپین های تبلیغاتی مختلف خود را ایجاد کنید و تنها با یک ساختار تمام آنها را زیر نظر داشته باشید. برای تعیین قوانیند خود نیاز به انجام کارهای پیچیده نیست تنها می توانید با استفاده از درگ اند دراپ برنامه خود را پیاده سازی کنید. به طور کلی فرآیند اتوماسیون در هر زمینه ای که پیاده سازی شود، کارها را ساده تر می کند. از ارسال ایمیل بگیرید تا تحلیل داده های پیچیده! البته برای ایمیل مارکتینگ ابزار مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال :

با استفاده درست از اتوماسیون بازاریابی شما می توانید داده ها را دسته بندی کرده و همه چیز را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال تعداد کلیک های موثر هنگام ارسال ایمیل، انجام تست A/B ، پیدا کردن زمان درست برای ارسال پیام و … . برای بهره بری از تمام ویژگی های بیان شده تنها نیاز است که شما هدف خود را معلوم کنید. اتوماسیون بازاریابی می تواند موجب شود که شما به عنوان یک برند همیشه در خاطر کاربر باقی بمانید. اگر در مورد برندینگ و اهمیت آن سوالی دارید، خواندن مقالات زیر را از دست ندهید :

مقالات ما در مورد آموزش اتوماسیون بازاریابی ادامه دارد. پس همراه ما باشید …