ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ و بازاریابی روز به روز در حال توسعه است و تنوع این دسته ابزارها در بازار همواره رو به افزایش است، به طوری که هر ساله ابزارهای بیشتری به بازار معرفی می شود. در این مقاله برخی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ را که از کارایی و اثربخشی بالایی برخوردار است به شما معرفی کرده ایم؛ لطفا تا انتهای مقاله با مکعب همراه شوید تا با این ابزارهای مهم بازاریابی آشنا شوید.

حتما بخوانید :

برترین ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2023

نحوه پیاده سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ

مختصری در مورد پرفورمنس مارکتینگ (performance marketing)

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی، زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است که در آن برندها تنها برای یک کمپین بر اساس عملکرد آن، هزینه پرداخت می کنند. به زبان ساده تر می توان گفت، در بازاریابی عملکرد ، یک برند برای تلاش‌ های بازاریابی دیجیتال خود بر اساس هر هدف که ایجاد می شود یا هر اقدامی، هزینه ای را پرداخت می‌کند. این اقدامات می تواند شامل مواردی از قبیل کلیک، خرید، ثبت نام یا دانلود باشد. (اساساً هر فاکتوری که قابل اندازه گیری بوده و به کمپین بازاریابی نسبت داده می شود)

جالب است بدانید، برخلاف بازاریابی سنتی که در آن یک نام تجاری صرف نظر از نوع عملکرد کمپین تبلیغاتی، باید هزینه ای را پرداخت کند، در پرفورمنس مارکتینگ ، تبلیغ‌کننده فقط به ازای نتیجه ی عملکرد کمپین تبلیغاتی می تواند هزینه دریافت کند.

آشنایی با بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ

در این بخش از مقاله برخی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ را معرفی کرده ایم که کارایی بالایی دارد و می تواند نقش پررنگی در عملکرد موثر کمپین های تبلیغاتی داشته باشد. همچنان همراه ما باشید تا با این ابزارهای بازاریابی عملکردی آشنا شوید.

پرفورمنس مارکتینگ

Cheq

چک یک ابزار ضروری و البته جز بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ برای بازاریابان عملکردی به حساب می آید، همان افرادی که می خواهند بسیار امن و مطمئن کار کنند. با استفاده از این ابزار، بازاریابان عملکردی می توانند از ترافیک ایجاد شده توسط ربات ها جلوگیری کرده و تجزیه و تحلیل و داده های آن ها را ایمن کنند. علاوه بر این، بازاریابان می توانند از فعالیت نامعتبر در کمپین های بازاریابی پولی خود جلوگیری کرده و کارایی کلی را افزایش دهند.

Opteo

بازاریابان می توانند تبلیغات Google خود را با کمک توصیه های هوشمند Opteo بهینه کنند. به این ترتیب که پرفورمنس مارکترها می توانند حین اجرای کمپین ‌های تبلیغاتی Google خود، هشدارهایی دریافت کنید که مربوط می شود به بهینه سازی کمپین ‌های تبلیغاتی موجود. Opteo یکی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ می باشد.

PPC Protect

PPC Protect یکی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ و توسط شرکت Sprout Social ، ارائه دهنده ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی می باشد. با استفاده از این ابزار مفید بازاریابی، بازاریابان می‌توانند کلیک ‌های ناخواسته، کلیک‌ های ربات و کلیک‌ های نامعتبر روی وب‌ سایت ‌های خود را شناسایی و متوقف کنند. علاوه بر این، PPC Protect می تواند از وب سایت شما در برابر این کلیک ها بر اساس پروفایل کاربران و نوع ترافیک محافظت کند.

Adespresso

یکی دیگر از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ ، Adespresso است. با استفاده از این ابزار، بازاریابان عملکردی می توانند بهترین هدف را برای محصول یا خدمات خود بیابید و کمپین های تبلیغاتی خود را در یک مکان واحد ایجاد کنند. علاوه بر این، بازاریابان می توانند بینش و داده های مفیدی در مورد کمپین های خود دریافت می کنند.

Madgicx

Madgicx یک پلتفرم مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است که برای بازاریابان این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند کمپین های تبلیغاتی را در کانال های مختلف بهینه سازی کنند. به این ترتیب با استفاده از ابزار Madgicx، بازاریابان عملکردی می توانند استراتژی های پیشنهادی خود را با کمک هوش مصنوعی بهینه کنند.

پرفورمنس مارکتینگ

Adscook

Adscook یکی دیگر از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ می باشد. با Adscook، بازاریابان عملکردی می‌توانند کمپین ‌های خود را مقیاس ‌بندی کنند و محرک ‌هایی را که بر عملکرد کمپین تأثیر می‌گذارند نظارت کنند. از ویژگی های کلیدی این ابزار می توان به امکان سفارشی سازی تبلیغات برای مخاطبان، خودکار سازی تبلیغات و تجزیه و تحلیل داده ها اشاره کرد.

SpyFu

SpyFu یکی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ برای مدیران سئو و کارشناسان PPC است. با استفاده از ابزار SpyFu، می توان کلمات کلیدی که بیشتر توسط کاربران در موتور جستجوی گوگل سرچ می شود، پیدا کرد و و استراتژی های کلیدی رقبا را در مرد آن ها تجزیه و تحلیل کرد.

Optymzr

با استفاده از ابزار Optmyzr، که یکی دیگر از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینک می باشد، بازاریابان می توانند کمپین های تبلیغاتی PPC خود را با هدف به حداکثر رساندن اثربخشی کلی عملکرد تبلیغات، به سطوح بهتری ارتقا دهند. از جمله ویژگی های کلیدی این ابزار می توان به امکان ایجاد کمپین های تبلیغاتی بهینه، و ابجاد گزارش های سفارشی و تجسم داده ها ، اشاره کرد.

Acquisio

این ابزار که یکی دیگر از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ می باشد، فرآیند مدیریت کمپین تبلیغاتی را ساده می کند. با استفاده از ابزار Acquisio می‌توانید پیش ‌بینی ‌هایی را در مورد هر کمپین PPC دریافت کنید و فرآیند ایجاد کمپین را خودکار سازی نمایید. از مهم ترین مزایای Acquisio این است که شما می توانید کمپین های تبلیغاتی را به آسانی مدیریت و پیگیری کنید، این کمپین ها را بهینه سازی کنید و عملیات گزارش گیری را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

Supermetrics

سوپرمتریکس، این ابزار عالی پرفورمنس مارکتینگ ، از امکاناتی برخوردار است که می تواند همه داده‌ های بازاریابان را برای محصولات مختلف مانند Data Studio، Google sheets، Excel، Uploader، API، BigQuery، Snowflake و غیره جمع‌آوری می‌کند. مزایای کلیدی آن عبارتند از : قابلیت اتصال به پایگاه داده برای گزارش‌دهی، تجسم داده ‌ها یا ذخیره‌ سازی داده‌ ها؛ امکان تجزیه و تحلیل، بهینه سازی و سازماندهی داده ها و همچنین انتقال داده ها و گزارش ها به صورت خودکار.

Wordstream

Wordstream از جمله بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ است که دارای محتوای وبلاگ بسیار عالی و ارزشمندی است و خدمات مختلفی مانند آگهی گرید، ابزار کلمات کلیدی و ایجاد تبلیغات را ارائه می دهد. از ویژگی های اصلی این ابزار امکان دریافت امتیازات فوری برای تبلیغات خود، امکان ایجاد تبلیغات هوشمند و امکان یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای کسب و کار خود می باشد.

پرفورمنس مارکتینگ

AnyTrack

AnyTrack یک ابزار پرفورمنس مارکتینگ با رابط کاربری بسیار ساده و امکان استفاده آسان است که امکان اتصال کانال های بازاریابی با داده های مشتری در آن وجود دارد. به این ترتیب، بازاریابان عملکردی می توانند بسیاری از عملیات را خودکار کرده و در زمان با ارزش خود صرفه جویی کنند. با استفاده از این ابزار که یکی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ است، شما می توانید مخاطبان خود را در زمان واقعی ردیابی کنید.

Stiddle

Stiddle یکی دیگر از ابزارهای عالی پرفورمنس مارکتینگ برای تبلیغ کنندگان رسانه های اجتماعی است که می خواهند کل فرآیند مدیریت تبلیغات در کانال های رسانه های اجتماعی را خودکارسازی کنند. با استفاده از Stiddle  شما می توانید به صورت خودکار تبلیغات را ایجاد و بهینه سازی کنید؛ به کمک هوش مصنوعی مخاطبان هدف را شناسایی کنید و اولویت های خود را در سیستم Stiddles CRM مدیریت کنید.

SimilarWeb

با استفاده از این ابزار کاربردی، بازاریابان عملکردی می توانند برای ایجاد پیام های تبلیغاتی، صفحات لندینگ و غیره ایده بگیرند. علاوه بر این، بازاریابان SimilarWeb می توانند سهم بازار را در کانال ها چند برابر کرده و بودجه خود را بهینه کنند. با استفاده از این ابزار پرفورمنس مارکتینگ می توان فرصت ها را با کمک تحلیل رقابتی کشف کرد، کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرد، همچنین می توان رقبا را بررسی کرد و در مورد خلاقیت تبلیغاتی آن ها اطلاعات کسب کرد.

Semrush

Semrush یکی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ و ابزاری متنوع است که خدمات بازاریابی را برای طیف گسترده ای از تاکتیک های بازاریابی ارائه می دهد. برای بازاریابی عملکرد، Semrush  به طور خاص، امکانات مختلفی را برای جستجوی کلمات کلیدی ارائه می دهد. علاوه بر این، Semrush یک ابزار تخصصی برای کسب درآمد از محتوا می باشد و به بازاریابان عملکردی کمک می کند تا بتوانند نتایج حاصل از تبلیغات نمایشی را بهبود بخشند.

کلام پایانی : بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ

در این مقاله برخی از بهترین ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ را به شما معرفی کردیم و ویژگی های برجسته هرکدام را نیز عنوان نمودیم؛ از دیگر ابزارهای بازاریابی عملکردی می توان Wordtracker ، Nexoya ، Optimizely و iSpionage را نیز نام برد که شما می توانید با توجه به نیازهای بازاریابی خود از هر کدام از این ابزارها استفاده کنید. امید است مطالعه ی این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

از توجه و همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.