اگر شما از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید و مدعی می باشید که نتایج عملکردتان مطلوب و رضایت بخش است؛ پس باید بتوانید این ادعا را ثابت کنید و این مهم از طریق تحلیل و گزارش گیری داده ها میسر می شود. گوگل دیتا استودیو Google Data Studio یکی از ابزارهای کاربردی در این حوزه می باشد. آیا با گوگل دیتا استودیو آشنایی دارید؟ ما در شرکت مهندسی مکعب اقدام به برگزاری دوره های آموزش گوگل دیتا استودیو Google Data Studio به صورت خصوصی نموده ایم. در این مقاله با ما همراه باشید تا با گوگل دیتا استودیو و لزوم یادگیری آن آشنا شوید.

بیشتر بدانید :

گوگل آنالایتیکس چیست؟

تحلیل کسب و کار شما

گوگل دیتا استودیو Google Data Studio چیست؟

Data Studio یکی از ابزارهایی است که توسط Google به عنوان بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل Google Marketing) (Platform ارائه شده است و برای مارکترها این امکان را فراهم می کند تا بتوانند داشبوردهای اطلاعاتی و گزارش های بصری جامع را از طریق آن ایجاد کنند.

Google Data Studio این قابلیت را دارد که با سایر پلتفرم ها ارتباط برقرار کند تا داشبوردهای جذاب تر ، با امکان استفاده آسان و قابل تنظیم ایجاد کند که اهداف شما را به وضوح به نمایش بگذارد.

داشبوردهایی که با گوگل دیتا استادیو ساخته می شود، از نظر بصری بسیار جذاب تر از آن هایی هستند که در Analytics ایجاد می کنید همچنین می توان ویجت های بیشتری به آن اضافه کرد.

ما در شرکت مهندسی مکعب، علاوه بر ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، در این حوزه نیز آموزش های خصوصی را در زمینه های مختلف ارائه کرده ایم. دوره های آموزش گوگل دیتا استودیو Google Data Studio در شرکت مکعب توسط اساتید مجرب و کارآزموده به صورت خصوصی برگزار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های  ۳۷۷۷۰۳۷۷  و ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴ تماس حاصل فرمائید.

چرا آموزش گوگل دیتا استودیو Google Data Studio لازم است؟

معمولا گزارشات دیجیتال مارکتینگ در ابزارهایی مانند Excel یا Google Sheets تهیه می شود؛ در حالی که صفحات گسترده ابزارهای قدرتمند تری برای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل هستند، به این دلیل که نتایج را به روشی ساده و قابل فهم ارائه می دهد. به عبارت دیگر نتایج گزارش گیری باید برای هر کس دیگر غیر از خودتان قابل فهم باشد.

آموزش گوگل دیتا استودیو

به منظور پاسخ به این سوال که، چرا لازم است گوگل دیتا استودیو Google Data Studio را بیاموزیم، شما را با مزیت های این ابزار آشنا خواهیم کرد.

مزیت های Google Data Studio

  • مزیت اصلی Data Studio این است که کاربر پسند است. اگرچه ممکن است به اندازه برخی از ابزارهای موجود در بازار قدرتمند نباشد ، اما یادگیری آن آسان است. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی شرکت مهندسی مکعب، به صورت حرفه ای گوگل دیتا استودیو Google Data Studio را بیاموزید.
  • گوگل دیتا استودیو ، امکان گزارش گیری از فاکتورهای بیشتری را نسبت به Analytics امکان پذیر می کند و امکان افزودن ویجت های بیشتری را فراهم کرده است.
  • مزیت مهم دیگر گوگل دیتا استودیو Google Data Studio ، امکان گزارش گیری از داده های ترکیبی است. در سایر ابزارهای، به طور پیش فرض ، نمودارها فقط از یک منبع داده واحد ایجاد می شود، اما در دیتا استودیو با یک منبع داده ترکیبی ، می توانید نمودارها را از چندین منبع مختلف داده ایجاد کنید.

علاوه بر موارد فوق ، گزارشات Google Data Studio از امکانات زیر برخوردار است :

  • داده های بر یکدیگر تاثیرگذار است
  • کاملاً قابل تنظیم است
  • با قالب های از پیش ساخته شده همراه باشید
  • امکان استفاده رایگان از گوگل دیتا استودیو وجود دارد
  • Google Data Studio  امکان گزارش گیری نامحدود را ارائه می دهد

حال متوجه شدید که چرا Google Data Studio را برای گزارش گیری داده های دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنید.

آموزش گوگل دیتا استودیو

سرفصل های آموزش گوگل دیتا استودیو Google Data Studio در شرکت مکعب

  • آشنایی با گوگل دیتا استودیو Google Data Studio
  • آموزش کار با ابزار گوگل دیتا استودیو
  • نحوه ایجاد نمودن یک گزارش جدید
  • آموزش وصل کردن گزارش به داده ها
  • آموزش نحوه اتصال به گوگل آنالیتیکس
  • نحوه تنظیم نمودن متریک ها و پارامترها
  • انجام تنظیمات پایانی گزارش
  • آموزش فیلترگذاری

کلام پایانی

از طریق آموزش گوگل دیتا استودیو Google Data Studio شما می توانید یک صفحه خلاصه به گزارش خود اضافه کنید ، می توانید چندین صفحه را به یک گزارش واحد نیز اضافه کنید یا از فرمول ها برای ایجاد ابعاد پیشرفته استفاده کنید.

به علاوه از فیلدها و فیلترهای محاسبه گر بهره ببرید و شما حتی می توانید فیلترهای نمودار ریسپانسیو ایجاد کنید ، که برای شما این امکان را فراهم می کند تا اطلاعات را در یک بعد واحد در سراسر هر نمودار نشان دهید.

و در نهایت شما می توانید از طریق ابزار آموزش گوگل دیتا استودیو Google Data Studio ، موفقیت های خود را به نمایش بگذارید و درک این گزارش ها را برای تمامی مخاطبان خود آسان تر سازید.