برای شروع کسب و کار خود باید یک استراتژی برندینگ و یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای معرفی خود هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی استفاده کنید. بعد از اینکه طراحی سایت خود را به پایان رساندید، باید یک استراتژی تولید محتوا تعیین کنید تا بتوانید با استفاده از آن محتوای خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید. اما این تمام چیزی نیست که باید انجام دهید، بهینه سازی سایت و انجام سئو سایت از مهمترین قسمت هایی است که بسیاری از صاحبان سایت از آن غافل می مانند. شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی که موتور جستجو برای پیشنهاد سایت شما توسط مرورگر های مختلف به کاربران استفاده می کنند، سئو سایت خود را انجام دهید. به همین دلیل است که آنالیز و تحلیل سئو سایت را باید انجام دهید تا متوجه میزان موفقیت آمیز بودن کار خود شوید.

شرکت مهندسی مکعب به عنوان یکی از خدمات دیجیتال مارکیتنگ خود، آنالیز و تحلیل سئو سایت را با استفاده از ابزار گوناگون برای شما انجام می دهد. در این مقاله دلیل و مهمترین ابزار انجام این کار را به شما معرفی می کنیم.

عملکرد سایت چه تاثیری در فروش اینترنتی شما دارد؟

متاسفانه بسیاری از افرادی که در زمنیه کاری خود دارای سایت هستند نمی دانند که وجود این ابزار تا چه اندازه موجب موفقیت و شکست آنها می شود. البته جالب است بدانید که با استفاده از یک آنالیز و تحلیل سئو سایت ساده می توان نقاط ضعف و قوت سایت را شناسایی کرد و آنها را بهبود داد. انجام این کار ضروری است چرا که بر اساس آمار موجود اگر شما یک سایت با کیفیت نداشته باشید بسیاری از شانس های تجاری خود را برای تاثیر گذاری روی مشتری از دست می دهید. بنابراین اگر وب سایت شما سرعت پایینی دارد یا بازدید کنندگان نمی توانند خدمات ارائه شده توسط شما را پیدا کنند، زمان آن رسیده است که به فکر چاره باشید.

چرا آنالیز و تحلیل سئو سایت باید انجام شود؟

برای اینکه به خوبی متوجه اهمت این مسئله شوید، مثالی می زنیم. فرض کنید شما خودرویی را خریداری کرده اید، نمی توانید انتظار داشته باشید که بدون تعمیر و نگهداری از خودرو بتوانید همیشه از آن در بهترین حالت استفاده کنید. داشتن یک سایت نیز تفاوتی با این مثال ندارد. همان طور که می دانید در دنیای تکنولوژی روز به روز فناوری ها به روز می شوند، روند طراحی ها تغییر می کنند و روش هایی که برای بازاریابی استفاده می شوند به روز می گردند. بنابراین اگر سایت شما ۳ سال پیش طراحی شده باشد، قدیمی شمرده می شود.

خبر خوب و به نوعی خبر بد برای شما فعالان در حوزه صنعت های مختلف این است که بسیاری از افراد هنگامی که می خواهند خرید کنند اولین کاری که انجام می دهند این است که تحقیقات خود را با استفاده از ابزار دیجیتال آغاز کنند. شانس افزایش فروش شما زمانی بالا می رود که کیفیت حضور شما در فضای مجازی و وب به اندازه ای خوب باشد که خدمات و محصولات شما در دنیای واقعی با کیفیت باشند.

آنالیز و تحلیل سئو سایت

آنالیز و تحلیل سئو سایت را از کجا باید آغاز کرد؟

با استفاده از آنالیز و تحلیل سئو سایت شما می توانید قسمت هایی که نیاز به بهبود دارند، در معرض شکست هستند  فرصت هایی که برای آینده وجود دارد را شناسایی کنید. شاخص های مختلفی برای بررسی این موارد وجود دارد که برخی از مهمترین آنها عبارت هستند از :

  • طراحی کاربر پسند
  • استراتژی محتوا
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • ریسپانسیو بودن برای موبایل و سایر وسایل الکترونیکی
  • سرعت بارگذاری سایت
  • ساختار سایت

معرفی ابزار آنالیز و تحلیل سئو سایت :

ابزار SEMRush به عنوان سئو آنلایزر :

این ابزار دارای امکانات گوناگونی است که بهترین آن را می توان آنالیز و تحلیل سئو سایت در نظر گرفت. برای استفاده از این ابراز باید هزینه پرداخت کنید ولی این امکان را خواهید داشت که با بررسی آدرس دامنه خود متوجه شوید ابزار با کدام کلمات کلیدی به سایت شما آمده اند و درک بهتری از کلماتی که باید روی آنها تلاش بیشتری کنید داشته باشید. به عنوان مثال متوجه می شوید در کدام کلمات کلیدی رقابت کمتر است و در نتیجه تولید محتوای بعدی را حول آنها انجام دهید. این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر کلمه کلیدی شما توسط کاربران سرچ نشود و یا قبلا توسط سایت های معروف دیگر گرفته شدهه باشد شما شانسی برای افزایش ترافیک سایت خود نخواهید داشت.

ابزار Ahrefs برای سئو داخلی سایت :

برای در نظر گرفتن یک رتبه برای یک سایت به بیش از بررسی ۲۰۰ فاکتور نیاز است که برخی از آنها دارای تاثیر مستقیم و برخی دیگر غیر مستقیم روی رتبه سایت هستند. برخی از یان فاکتورها مانند گرفتن بک لینک نسبت به سایر پارامترها دارای اهمیت و در نتیجه وزن بیشتری هستند که از گذشته تا کنون توسط بسیاری از سئو کاران مورد استفاده قرار گرفته است. این ابزار که برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بررسی بک لینک در سایت شما است. بنابراین با استفاده از این ابزار شما می توانید از لینک های خراب در سایت خود مطلع شوید، محتوای محبوب خود را شناسایی کنید، متوجه شوید در کدام قسمت ها می توانید از لینک داخلی استفاده کنید و … . یکی یدگر از مزیت های این ابزار این است که شما را از شرایط رقبایتان آگاه می سازد و این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد که آنها از کدام وب سایت ها بک لینک می گیرند و در تیجه مخطابان علاقه مند به حوزه کاری شما کجا قابل دستیابی هستند. استفاده از این ابزار می تواند برای ریتارگتینگ و ریمارکتینگ نیز مناسب باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسین ایج، نفوذ به مدل های جدید گوشی های آیفون روز به روز دشوارتر می شود، زیرا اپل بر امکانات امنیتی آنها می افزاید. اما این بدان معنا نیست که هکرها نتوانند راهی برای کنترل آنها بیابند.  لیانگ چن محقق امنیتی شرکت Tencent KeenLab در حساب کاربری توئیتر خود تایید کرده که موفق به هک کردن یا Jailbreak گوشی آیفون ایکس اس مکس شده است. البته وی به جزئیات فنی این رویداد و اینکه چگونه توانسته به سیستم عامل مذکور نفوذ کند، اشاره ای نکرده است.  تا به امروز هکرهایی که به سیستم عامل های شرکت اپل نفوذ کرده و آنها را هک یا جیل بریک می کردند کدهای مربوطه را منتشر کرده و به دیگر کاربران امکان می دادند تا آنها هم از کدهای مذکور استفاده کنند. این امر نصب برنامه هایی که مورد تایید اپل نیستند، دستکاری آیفون و استفاده از آن در انواع شبکه مخابراتی که با اپل قرارداد ندارند را ممکن می کند. اما فعلا کدهای جیل برک iOS ۱۲.۱ منتشر نشده و مشخص نیست که آیا این کدها در دسترس عموم قرار می گیرند یا خیر.  قرار است چن در جریان برگزاری کنفرانس POC ۲۰۱۸ در کره جنوبی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کند. کنفرانس مذکور از سال ۲۰۰۶ به طور مرتب برگزار می شود و هکرها و متخصصان امنیتی کره جنوبی متولی آن هستند.

ابزار  HubSpot برای بررسی عملکرد کلی سایت :

اولین مزیتی که باید از این ابزار به آن اشاره کنیم این است که استفاده از آن برای شما هزینه ای نداشته و رایگان است. با استفاده از این ابزار شما می توانید موارد زیر را در زمینه آنالیز و تحلیل سئو سایت بررسی کنید :

عملکرد سایت، ریسپانسیو بودن سایت، سئو صفحات داخلی، امنیت.

جالب است بدانید که نه تنها مشکلات داخلی سایت شما را شناسایی می کند بلکه شما را به مقالات مفید و اشخاصی که توانایی حل این مشکلات را دارند هدایت می کند. به عنوان مثال اگر سایت شما زا نظر عملکرد دچر مشکل باشد، دلیل آن را شناسایی کرده و روش هایی برای رفع آن به شما پیشنهاد می دهد.

الکسا Alexa برای سئو داخلی سایت :

استفاده از این ابزار این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا متوجه شوید از کدام المان های اساسی برای سئو پیج خود استفاده نکرده اید. به عنوان مثال تصور کنید شما کلمه کلیدی مناسب را شناخته اما نمی دانید در چه قالبی آن را باید به کاربران ارائه دهید. اگر برخی از نکات سئو در صفحات سایت شما استفاده نشوند، امکان وارد شدن سایت در الگوریتم های رتبه بندی وجود ندارد. با استفاده از این ابزار می توانید مشکلات را شناسایی کرده با استفاده از راه حلی که در اختیارتان قرار داده می شود آن را حل کرده و روند پیاده سازی شده را بررسی کرده تا متوجه میزان کارآمدی آن شد.

ابزار تست سرعت سایت :

اینکه سایت شما با چه سرعتی بارگذاری می شود، تعیین کننده میزان ماندگاری افراد در سایت شما است. ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال ابزار رایگانی که گوگل پیشنهاد می دهد. بر اساس آماری که این ابزار ارائه می دهد، متوسط زمانی که فرد منتظر بارگذاری سایت باقی می ماند چیزی حدود ۲ ثانیه است. پس مهم است که نقاط ضعف سایت خود را با استفاده از ابزار آنالیز و تحلیل سئو سایت شناخته تا سرعت سایت را حداقل کنید.

ابزار تست عملکرد سایت در موبایل :

آمار نشان می دهد که چیزی حدود ۵۰ درصد از سرچ هایی که انجام می شوند از طریق تلفن همراه یا تبلت است. پس اگر سایت شما چه از لحاظ سرعت و چه از نظر ساختار برای این وسایل بهینه نشده باشند، فروش اینترنتی شما قطعا دچار مشکل می شود. الگوریتم هایی که برای پیشنهاد مطالب توسط گوگل در موبایل به کاربران پیشنهاد می شود متفاوت از سایت است. پس سعی کنید با استفاده از همان ابزار رایگان گوگل این مورد را نیز بررسی کنید.

همراهان عزیز اگر برای آنالیز و تحلیل سئو سایت سوالی دارید می توانید از طریق شماره ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴ در تلگرام و یا اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.