چرا در دوره سئو تکنیکال شرکت کنیم؟ حتما می دانید که سئو فنی یا سئو تکنیکال یکی از اساسی ترین جنبه های سئو است. شما ممکن است بهترین و باکیفیت ترین محتوا را برای یک موضوع پرطرفدار در یک وب سایت عالی داشته باشید، اما اگر سایت شما مشکلات فنی حل نشده در ارتباط با سئو داشته باشد، برای کسب رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با مشکل مواجه خواهید داشت. بنابراین، بسیار مهم است که زمانی را صرف بهینه سازی و آموزش سئو تکنیکال وب سایت خود نمایید. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزش سئو تکنیکال در اصفهان در شرکت مهندسی مکعب، هر آنچه لازم است در مورد سئو فنی بدانید را بیاموزید؛ تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با این دوره آموزشی بیشتر آشنا شوید.

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

مختصری در مورد سئو تکنیکال (سئو فنی)

به طور کلی، سئو تکنیکال، عبارتست از همه چیز در مورد بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو . ساختن یک وب سایت با سرعت بالا، امکان جستجوی آسان و قابل درک برای موتورهای جستجو، از ارکان بهینه سازی فنی یا سئو تکنیکال است. به علاوه، سئوی فنی بخشی از سئو داخلی است که بر بهبود عناصر وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر تمرکز می کند.

آموزش سئو تکنیکال

چرا باید سایت خود را از نظر فنی بهینه کنید؟

واقعیت این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو بر ارائه بهترین نتایج ممکن را برای پاسخ به درخواست‌ کاربران خود تمرکز دارند. بنابراین، ربات ها و کراولرهای گوگل، صفحات وب را بر اساس عوامل متعددی بررسی و ارزیابی می کنند. برخی از عوامل بر اساس تجربه کاربر است، مانند سرعت بارگذاری یک صفحه. عوامل دیگر به ربات‌ های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحات شما را درک کنند. بنابراین، با بهبود سئو تکنیکال و جنبه های فنی سایت، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا سایت شما را بهتر بررسی و درک کنند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، رتبه های بالاتری از موتورهای جستجو خواهید گرفت.

بالعکس، اگر اشتباهات فنی جدی در سایت خود مرتکب شوید، ممکن است نتایج بدی به همراه داشته باشد. آیا می دانید تنها با اضافه کردن تصادفی یک اسلش در مکان نامناسب در فایل robots.txt خود، به طور کامل مانع از بررسی سایت خود توسط موتورهای جستجو خواهید شد؟ اما فراموش نکنید که یک وب سایت باید در وهله اول برای کاربران شما خوب کار کند و رابط کاربری آن سریع، واضح و آسان باشد. خوشبختانه، ایجاد یک پایه فنی قوی اغلب با تجربه، بهتر هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو همراه است.

آموزش سئو تکنیکال : نکات کلیدی در مورد سئو تکنیکال

در این بخش از مقاله جنبه ‌های کلیدی سئو تکنیکال را عنوان نموده ایم که در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان در شرکت مکعب آن ها را خواهید آموخت؛ این نکات کاربردی می‌تواند در بهبود سئو تکنیکال سایت شما نقش موثری داشته باشد.

مختصری در مورد سئو فنی (Technical SEO)

سئو تکنیکال عبارتست از فرآیند بهینه سازی مرحله کراولینگ، ایندکس گذاری و فاز رندر شدن یک وب سایت، برای دستیابی به رتبه های جستجوی بالاتر.

تعریف دیگری که برای سئو ارائه شده است عبارتست از : هر فعالیتی در حوزه سئو که جدا از  تولید محتوا انجام می‌شود، به عنوان سئو تکنیکال در نظر گرفته می شود. اساساً، سئو فنی یک حرکت بنیادی بسیار قوی است که بهترین شانس را برای محتوای تولید شده، جهت رتبه بندی در نتایج صفحات جستجو فراهم می کند.

آموزش سئو تکنیکال در اصفهان

و در کل یک تعریف کلی و جامع از سئوی فنی عبارتست از اینکه، سئوی فنی بخشی از سئو داخلی است که بر بهبود عناصر در وب سایت، برای کسب رتبه های بالاتر تمرکز دارد.

سئو تکنیکال طیف گسترده ای از موضوعات سئو را در بر می گیرد که عبارتند از :

1 سایت مپ های XML
2 کراولینگ و ایندکسینگ
3 ریسپانسیو بودن یا بهینه سازی برای موبایل
4 سرعت سایت
5 ساختار سایت
6 گواهینامه های SSL
7 سئوی تصویر
8 لینک های داخلی و خارجی
9 URL های متعارف

شما در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان در شرکت مکعب همه ی این موارد را به طور کاملا تخصصی و به صورت پروژ محور خواهید آموخت.

نکات کلیدی که در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان به آن ها خواهیم پرداخت

در واقع برای بهبود سئوی فنی سایت خود و افزایش رتبه در صفحات نتایج جستجو، لازم است این نکات را بیاموزید :

مطمئن شوید که وب سایت شما ریسپانسیو است

یکی از اصلی ‌ترین به ‌روزرسانی‌ های الگوریتم گوگل در سال 2015، مربوط می شود به مسئله ی ریسپانسیو بودن وب سایت. در واقع گوگل، سایت هایی که در موبایل به درستی نمایش داده می شوند (ریسپانسیو هستند)، را برای رتبه بندی در اولویت قرار می دهد. ما در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان در شرکت مکعب این تکنیک را به شما آموزش خواهیم داد.

نقشه سایت (سایت مپ) XML خود را ایجاد و بهینه کنید

وجود سایت مپ، برای یافتن و فهرست بندی صفحات یک وب سایت، امری ضروری است. ایجاد نقشه سایت XML کار چندان سختی نیست که ما آن را در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان در شرکت مکعب به شما می آموزیم. اگر کاربر وردپرس هستید، می توانید سایت مپ را با استفاده از افزونه های رایگان وردپرس ایجاد کنید. و پس از ایجاد نقشه سایت، آن را از طریق سرچ کنسول گوگل، به گوگل ارسال کنید. ما همه ی این موارد را به شما آموزش خواهیم داد.

سرعت وب سایت خود را افزایش دهید

یک نکته ی مهم در سئو تکنیکال مربوط می شود به سرعت سایت. بنابراین اگر سایت شما کند است و به زمان زیادی برای لود شدن صفحات نیاز دارد، مطمئن باشید که گوگل جریمه کوچکی را برای وب سایت شما اعمال می کند. این بدان معناست که حتی اگر محتوای شما از استانداردهای طلایی برای یک موضوع عالی برخوردار باشد، رتبه پایین تری خواهد داشت، نسبت به زمانی که سرعت بارگذاری صفحات بالاتر باشد. این یک جنبه فنی سئو است که شما به سادگی نمی توانید آن را نادیده بگیرید، چرا که سرعت لود صفحات اگر پایین باشد بر تجربه کاربری نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

آموزش سئو تکنیکال در اصفهان

آموزش سئو تکنیکال : خطاهای سایت خود را برطرف کنید

اگر می خواهید به طور مداوم در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشید، باید با انجام یک بررسی هفتگی، مشکلات سئوی داخلی خود را برطرف کنید. حتما می خواهید بدانید چگونه می توان این کار را انجام داد؟ ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارد که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند. ما در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان ، این ابزارها و نحوه کار با آن ها را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

بهینه سازی لینک های داخلی

همانطور که می دانید لینک داخلی، هایپرلینکی است که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کند. با وجودی که لینک های داخلی ممکن است مانند لینک های خارجی بر رتبه بندی سایت تأثیر نداشته باشند، اما همچنان نقش مهمی در کمک به موتورهای جستجو برای درک سلسله مراتب اطلاعات در وب سایت شما و ایجاد یک معماری سایت سازگار با SEO دارند.

بنابراین لازم است با نحوه بهینه سازی لینک های داخلی آشنا شوید. آیا می دانید ساده ترین راه برای بهینه سازی لینک های داخلی سایت شما چیست؟ در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان در شرکت مکعب این تکنیک را نیز به طور کامل خواهید آموخت.

کلمات کلیدی اصلی خود را در متن جایگزین تصویر (Alt) قرار دهید

قطعا می دانید که گوگل نمی تواند آنچه را که در یک تصویر وجود دارد، ببیند و برای درک یک تصویر، از متادیتاها مانند نام فایل تصویر و متن جایگزین تصویر (Alt) برای تعیین اینکه چه چیزی در یک تصویر وجود دارد استفاده می کند.

این یکی نکات مربوط به بهینه سازی تصاویر است. بهینه سازی تصویر می تواند منجر به بهبود عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو شود. ما در این دوره آموزشی به طور کامل به ذکر نکات مربوط به بهینه سازی تصویر خواهیم پرداخت.

از URL های Canonical برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری استفاده کنید

به این نکته ی مهم توجه کنید که شما باید همیشه حذف محتواهای تکراری در سایتتان را در اولویت قرار دهید. البته ناگفته نماند که گاهی تولید محتواهای مشابه اجتناب ناپذیر می شود، در چنین مواردی که نمی توان از داشتن محتوای تکراری در سایت خود جلوگیری کرد، توصیه می شود که از URL های متعارف استفاده کنید.

آموزش سئو تکنیکال در اصفهان

یک گواهی SSL برای وب سایت خود نصب کنید

گوگل در سال 2014 اعلام کرد که گواهی ‌های SSL با نام رمزگذاری HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی محسوب می شود. بنابراین برای دریافت رتبه بهتر از گوگل لازم است گواهینامه SSL برای وب سایت خود دریافت کنید. ما در دوره آموزش سئو تکنیکال در اصفهان در شرکت مکعب، راهنمایی های لازم را در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

خطاهای Crawl در Google Search Console را بررسی و رفع کنید

به منظور بهینه سازی سئو تکنیکال لازم است هفته‌ای یک ‌بار خطاهای کراولر را در سرچ کنسول گوگل بررسی کنید و سریعاً آن ‌ها را برطرف کنید؛ زیرا این مشکلات فنی جدی هستند و ممکن است عملکرد وب ‌سایت شما را مختل کنند و به رتبه ‌بندی سایت شما آسیب بزنند.

لینک های شکسته را در سایت خود پیدا و رفع کنید

لینک های شکسته نه تنها بر سئو سایت تاثیر منفی می گذارند، بلکه می توانند به تجربه کاربری سایت شما نیز آسیب برسانند. در واقع هیچ یک از بازدیدکنندگان سایت شما نباید در صفحه با ارور “404” مواجه شوند. آیا می دانید مواجه شدن با چنین اروری یک تصور اولیه بد در ذهن کاربر ایجاد می کند که ممکن است دیگر هرگز به سایت شما باز نگردد. به همین دلیل لازم است که به طور منظم لینک های خراب را در سایت خود بررسی و آن ها را برطرف کنید.

کلام پایانی : آموزش سئو تکنیکال در اصفهان

سئوی فنی اغلب شامل شامل تکنیک هایی فراتر از سئو داخلی و لینک ‌سازی می باشد و به همین دلیل سئو تکنیکال بسیار اهمیت دارد و مهم است؛ بنابراین لازم است مشکلات فنی سایت خود را برای عملکرد بهتر در SERP برطرف کنید و از طریق شرکت در دوره های آموزش سئو تکنیکال در اصفهان ، و یادگیری تکنیک های سئو فنی، سئو سایت خود را بهبود بخشید.