اگر یک ابزار سئو بتواند برای شما این امکان را فراهم کند که از وضعیت وب سایت های رقیب اطلاع داشته باشید، صفحات را به واسطه کراولرها بگردید، لینک ها را در عرض چند دقیقه اعتبارسنجی کنید و اطلاعاتی در مورد هر گونه خطا یا هشدار در سایت خود پیدا کنید، در این صورت خیالتان راحت باشد که می توانید از سئو سایت تان مطمئن باشید. اسکریمینگ فراگ  Screaming Frog ابزاری است که این امکانات را برای شما فارهم کرده است. بنابراین داشتن چنین ابزاری لازم و ضروری است. در این مقاله با تیم مکعب همراه شوید تا با این ابزار کاربردی سئو و کاربردها و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

حتما بخوانید :

اهمیت سئو (SEO) سایت

آژانس بازاریابی آنلاین

معرفی کلی ابزار اسکریمینگ فراگ

به طور کلی اسکریمینگ فراگ  “Screaming Frog SEO Spider”  یک ابزار توسعه دهنده SEO است که توسط آژانس بازاریابی مبتنی بر جستجوی Screaming Frog در بریتانیا طراحی و ارائه شده است؛ این ابزار قادر است با استخراج داده های مفید و کاربردی مربوط به سئو، سئوی سایت شما را بهبود بخشد. این اطلاعات بینش هایی را در مورد صفحات سایت شما ارائه می دهد که سایت شما برای کسب رتبه بهتر توسط موتورهای جستجو مانند گوگل به بهآن ها نیاز دارد.

این ابزار بر اساس نیازهای شما قابل سفارشی سازی است و از ویژگی ها و مزیت های بسیار شگفت انگیزی برخوردار است. برای مثال می‌توان از آن برای یافتن محتوای تکراری، و یا بررسی فایل‌های robots.txt استفاده کرد.

به طور کلی اسکریمینگ فراگ ابزاری است که می تواند به شما در تجزیه و تحلیل ساختار یک سایت کمک کند و شما می توانید با یافتن مسائل فنی که در رتبه‌ بندی سایت توسط موتورهای جستجو دخیل هستند، رتبه سایت خود را بهبود بخشید.

اسکریمینگ فراگ

چند نکته ی مهم در مورد اسکریمینگ فراگ که لازم است بدانید

پیش تر گفتیم اسکریمینگ فراگ دارای یک برنامه دسکتاپ می باشد که با استفاده از کراولرها وب سایت ها را جستجو می کند و به جمع آوری داده ها می پردازد و این داده ها مربوط می شود به سئوی سایت. چند نکته ی مهم در مورد این ابزار بسیار پرطرفدار سئو وجود دارد که خوب است بدانید :

  • ابزار اسکریمینگ فراگ هم برای سیستم عامل ویندوز و هم برای سیستم عامل مک در دسترس می باشد.
  • این ابزار دارای یک نسخه رایگان و یک نسخه ی پولی می باشد. با استفاده از ابزار رایگان اسکریمینگ فراگ امکان جستجوی حداکثر 500 URL وجود دارد؛ ولی با استفاده از نسخه پولی آن، امکان جستجو، نامحدود می باشد.
  • از ابزار اسکریمینگ فراگ می توانید برای تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا نیز استفاده کنید و اطلاعاتی که به دست می آورید را در جهت رشد و توسعه ی وب سایت خود به کار ببرید.

چرا از Screaming Frog استفاده کنیم؟

شاید این سوال به ذهن بسیاری از شما خطور کرده باشد که چه لزومی دارد از این ابزار استفاده کنیم؟ و اصلا چرا به کارگیری چنین ابزارهایی تا این حد اهمیت دارد؟ در این بخش از مقاله به ذکر نکاتی پرداخته ایم که بتوانید پاسخ سوالات خود را در این زمینه دریافت نمایید.

  • Screaming Frog یک ابزار پیشرفته و بسیار قدرتمند درحوزه SEO می باشد که بسیاری از کسب و کارهای موفق مانند آمازون، دیزنی، گوگل و اپل همگی از این ابزار استفاده می کنند و این یک دلیل مهم برای استفاده از این دسته ابزارها می باشد.
  • یک دلیل دیگر برای استفاده از اسکریمینگ فراگ این است که شما بدون چنین ابزارهایی، باید به صورت دستی هر صفحه از وب سایت خود را بررسی کنید، تا بتوانید هر جایی که نیاز به ایجاد تغییر دارد را پیدا کنید و یا محتواهای تکراری را بیابید و مواردی از این قبیل. بنابراین استفاده از ابزارهای سئو به شما کمک می کند تا بتوانید در وقت خود به بهترین شکل ممکن صرفه جویی کنید.
  • امکان استفاده از Screaming Frog برای وب سایت ها در مقیاس های کوچک و بزرگ وجود دارد.

این موارد بسیار مهم بر ضرورت استفاده از ابزارهایی نظیر Screaming Frog تاکید دارد.

اسکریمینگ فراگ

آشنایی با مهم ترین مزیت های ابزار سئو اسکریمینگ فراگ

در این بخش از مقاله به ذکر چند مزیت مهم و جذاب در مورد این ابزار قدرتمند سئو پرداخته ایم که دانستن آن ها می تواند برای شما بسیار مفید و ضروری باشد.

امکان پیدا کردن لینک های شکسته

از سال 2016 تا کنون، لینک ها به عنوان یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رتبه بندی گوگل محسوب شده اند.

لینک شکسته می‌تواند از لحاظ زمان، نرخ پرش، ارزش ویژه هر لینک و یا به روز رسانی های سایت، روی رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد.

بنابراین پیدا کردن لینک های شکسته یک موضوع بسیار مهم و ضروری است که شما می توانید با استفاده از این ابزار در کوتاه ترین زمان ممکن آن ها را پیدا کنید.

پیدا کردن محتواهای تکراری

محتواهای تکراری، به آن دسته از محتواهایی گفته می شود که با محتوای دیگر با همان زبان دقیقا مطابقت دارند یا مشابه هستند. وجود چنین محتواهایی در وب سایت می تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف شود. بنابراین لازم است محتواهای تکراری حذف یا به روز رسانی شوند.

تجزیه و تحلیل عنوان صفحات و توضیحات متا

عنوان صفحه و توضیحات متا به کاربران کمک می کند تا بتوانند آنچه به دنبال آن هستند را سریع تر در سایت شما بیابند.

توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند صفحه شما حاوی چه مطالبی است که این می تواند نرخ کلیک از طریق جستجوی ارگانیک را افزایش می دهد.

ایجاد نقشه سایت XML

آیا می دانید داشتن نقشه سایت یک مسئله بسیار مهم است؟ زیرا به موتور جستجو کمک می کند تا صفحات وب سایت شما را راحت تر پیدا کند، با استفاده از کراولرها آن ها را جستجو کند و ساختار وب سایت شما را بهتر درک کند. در این صورت قطعا صفحات سایت شما رتبه ی بهتری از موتورهای جستجو دریافت خواهد کرد.

تجسم معماری سایت

این موضوع مربوط می شود به سئو فنی سایت. معماری سایت در ارتباط با دسته بندی ها، لینک های داخلی و ساختار سایت است. به طور کلی معماری سایت اگر سئوی خوبی داشته باشد، به هدایت کاربران بیشتر کمک می کند و آن ها راحت تر می توانند مطالب مد نظرشان را بیابند.

این موارد از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های ابزار سئوی اسکریمینگ فراگ است. در ادامه راهنمایی های لازم در خصوص نحوه استفاده از Screaming Frog را عنوان نموده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

اسکریمینگ فراگ

چگونه از اسکریمینگ فراگ استفاده کنیم؟

استفاده صحیح از Screaming Frog نیازمند دریافت آموزش های لازم است و شما باید با نحوه ی استفاده از آن به طور کامل آشنا باشید. بر همین اساس تیم مکعب اقدام به برگزاری دوره های آموزش اسکریمینگ فراگ به صورت خصوصی نیز نموده است. با ما، شما می توانید مهارت های لازم برای استفاده از این ابزار قدرتمند سئو را تنها طی یک جلسه خصوصی بیاموزید. جهت هماهنگی و شرکت در دوره های آموزشی شرکت مکعب می توانید با شماره تلفن های ۳۷۷۷۰۳۷۷ و  ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  تماس حاصل فرمایید.

دکمه

کلام پایانی : اسکریمینگ فراگ چیست؟

در این مقاله شما را با یکی از ابزارهای مهم سئو آشنا کردیم به نام اسکریمینگ فراگ ؛ این ابزار بسیار مفید و کارا به شما کمک می کند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، به نقاط ضعف و قوت سایت خود پی ببرید.

بنابراین اگر به بهبود سئوی سایت خود اهمیت می دهید، و قصد دارید سایت خود را از زوایای مختلف در حوزه سئو بررسی کنید، Screaming Frog ابزار بسیار مناسبی است.

همانطور که می دانید جمع آوری داده های وب سایت ها و تجزیه و تحلیل داده ها، کار پیچیده است؛ اما، این ابزار به شما کمک می کند تا اطلاعات را به شیوه ای سازماندهی شده به دست آورید و از طریق بررسی و تحلیل این داده های کاربردی و مفید، سئوی سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید.

البته ناگفته نماند که استفاده از این ابزارها همیشه کار آسانی نیست؛ اما شما می توانید از طریق شرکت در دوره آموزش اسکریمینگ فراگ در یک جلسه ی خصوصی در شرکت مهندسی مکعب، هر آنچه لازم است را بیاموزید و پس از آن کلیه ی مشکلاتی که بر رتبه بندی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو، تأثیر منفی می گذارد را برطرف نمایید.

از اینکه همواره با ما همراه هستید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.