آیا از اهمیت سئو سایت فروشگاهی مطلع هستید؟ اگر قصد دارید محصولات یا خدماتی را به صورت آنلاین بفروشید، آنچه بسیار اهمیت دارد این است که، باید مطمئن شوید کاربران واقعاً شما را پیدا می کنند یا نه؟! اگر کاربران اینترنت هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا نکنند، داشتن یک وب سایت با طراحی خوب با بهترین محصولات و قیمت های عالی هیچ فایده ای ندارد و در کنار این ها شما نیاز به یک رتبه ی خوب از موتورهای جستجو دارید. هر چه رتبه شما بالاتر باشد، در اولین صفحات نتایج جستجو دیده خواهید شد که این باعث افزایش میانگین نرخ کلیک می شود و در نهایت ترافیک ارگانیک سایت شما افزایش می یابد که این می تواند باعث افزایش فروش آنلاین بشود. این ها همه در گرو سئو سایت فروشگاهی است. در صورتی که سئو فروشگاه آنلاین شما کاملا اصولی و به درستی انجام شده باشد، چنین نتایج مطلوبی برای شما حاصل می شود. در این مقاله با مکعب همراه شوید تا با نکات کلیدی در مورد سئو سایت فروشگاهی آشنا شوید.

ما در شرکت مکعب دوره های آموزشی متنوعی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندسازی، هوش تجاری و … به صورت خصوصی و پروژه محور برگزار کرده ایم. در دوره آموزش سئو، کلیه ی مطالب مربوط به حوزه SEO و بهینه ساز موتورهای جستجو آموزش داده خواهد شد همچنین سئو سایت فروشگاهی را به طور کامل خواهید آموخت. جهت هماهنگی و دریافت مشاوره و شرکت در دوره های آموزشی شرکت مهندسی مکعب، با شماره تلفن های   ۰۳۱۳۷۷۷۰۳۷۷ , ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

حتما بخوانید :

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت

آپدیت های جدید سئو در سال 2023

آموزش سئو تکنیکال

آموزش سئو سایت فروشگاهی : مختصری در مورد فروش آنلاین

قطعا می دانید که خرید آنلاین فرآیند خرید کالاها و خدمات از صاحبان کسب و کارها از طریق اینترنت است و می توان گفت تقریبا هر محصولی را می توان از این طریق خریداری کرد. کتاب، پوشاک، لوازم خانگی، اسباب‌ بازی، سخت‌ افزار، نرم‌ افزار و … ؛ این ها تنها بخشی از صدها محصولی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند از یک فروشگاه آنلاین خریداری کنند.

آیا می دانید چرا خرید کالاها به صورت آنلاین به طور فزاینده ای محبوب شده است؟ یکی از دلایلی که بسیاری از مشتریان به آن اشاره کرده اند، راحت شدن امر خرید از داخل منزل و بدن نیاز به مراجعه به فروشگاه هاست.

به عنوان مثال، زمانی که شخصی قصد خرید از یک فروشگاه را می کند، مجبور است به سمت فروشگاه برود، یک جای پارک پیدا کند و تا زمانی که محصولات مورد نیاز خود را پیدا کند، در سراسر فروشگاه قدم بزند. پس از یافتن اقلامی که می‌خواهد بخرد، اغلب لازم است در صف‌ های طولانی صندوق حسابداری بایستد؛ در حالی که خرید آنلاین را می توان به راحتی از طریق تلفن همراه نیز انجام داد.

بنابراین، خرید آنلاین به مصرف کنندگان کمک می کند تا از این مشکلات اجتناب کنند و در وقت خود صرفه جویی کنند. برای این منظور کاربر فقط باید به اینترنت وصل شود، از وب سایت فروشگاهی بازدید کند و اقلام مورد نظر خود را انتخاب کند. اقلام در یک سبد خرید مجازی نگهداری می شوند تا زمانی که او برای پرداخت هزینه آماده شود.

سئو سایت فروشگاهی

اما آنچه در مورد یک وب سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد این است که کاربر یا مشتریان آنلاین باید به راحتی وب سایت مورد نظر خود را پیدا کنند و اینجاست که سئو سایت فروشگاهی نقش خود را ایفا می کند. در ادامه همچنان همراه ما باشید. ما نکات مهمی را در این زمینه مطرح کرده ایم.

نکات کلیدی در مورد سئو سایت فروشگاهی که باید بدانید

در این بخش از مقاله به مواردی اشاره کرده ایم که برای بهبود سئو سایت فروشگاهی خود باید به آن ها توجه داشته باشید تا توسط کاربران گوگل دیده شوید. نکات کلیدی سئو فروشگاه آنلاین عبارتند از :

آموزش سئو سایت فروشگاهی : کلمات کلیدی موثر را پیدا کنید

کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد به صورت آنلاین آن ها را جستجو می کنند. این دسته کلمات اصطلاحاتی هستند که باید روی آن ها تمرکز کنید تا توسط موتور جستجو به مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات شما هستند نشان داده شوید. شما می توانید به تعداد دلخواه کلمات کلیدی داشته باشید، اما مهم این است که روی کلمات کلیدی اصلی تمرکز داشته باشید. در دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی به شما آموزش می دهیم که چگونه کلمات کلیدی موثر را پیدا کنید.

توضیحات مربوط به محصول را کاملا حساب شده بنویسید

هر صفحه محصول باید حاوی مطالبی بیشتر از قیمت، عکس و عنوان باشد؛ به عبارت دیگر باید شامل توضیحات مفصلی در مورد محصول باشد که بتواند آنکالا را به “فروش” برساند؛ در واقع هم موتورهای جستجو و هم مشتریان تحت تاثیر قرار گیرند.

سئو سایت فروشگاهی

مراقب محتواهای تکراری باشید

محتوای تکراری، متنی است که به صورت آنلاین در مکان ‌های مختلف ظاهر می‌شود، چه در سایت شما، چه در سایت اشخاص دیگر. آیا می دانید موتورهای جستجو از جمله گوگل از محتواهای تکراری متنفرند؟ به این دلیل که چنین محتواهایی برای آن ها گیج کننده است. در واقع موتورهای جستجو، به هیچ عنوان نمی دانند کدام نسخه دقیق تر و صحیح تر است؛ بنابراین مطمئن نیستند که کدام نسخه باید رتبه بندی شود. پس از تولید محتواهای تکراری اکیدا خودداری کنید.

از کلمات کلیدی استراتژیک در انکر تکست استفاده کنید

پیوندهای داخلی یا لینک های داخلی، عبارتند از پیوندهایی که به محتوای دیگر در سایت شما لینک شده است، که از دیدگاه سئو بسیار ارزشمند هستند. قرار دادن لینک داخلی، یک راه حل عالی است که به Google کمک می کند رابطه بین تمام صفحات سایت شما را درک کند. اما متنی که برای این لینک ها استفاده می شود بسیار اهمیت دارد.

شما باید از کلمات صحیح برای این کار استفاده کنید. بنابراین وقتی این پیوندها را ایجاد می کنید، فقط از عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «این را بررسی کنید» به عنوان انکر تکست استفاده نکنید. در عوض، از ترکیب درستی از کلمات کلیدی استفاده کنید.

ساختار URL خود را درست انتخاب کنید

ساختار URL مسئله ی مهمی در سئو سایت فروشگاهی  است. ساختار URL باید طوری باشد که پیدا کردن آن برای کراولرهای موتورهای جستجو آسان باشد. نکته ی بسیار مهم این است که URL های خوب، با ارائه پیش نمایشی از موضوع صفحه به بازدیدکنندگان سایت، تجربه کاربری بسیار خوبی ارائه می دهند؛ و دقیقاً همین کار را برای موتورهای جستجو نیز انجام می دهند. بنابراین سعی کنید URL های خود را کوتاه، مختصر و توصیفی انتخاب کنید.

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی : از متن جایگزین برای تصاویر خود استفاده کنید

موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر شما را ببینند؛ پس چگونه می دانند در هر تصویر چه چیزی وجود دارد؟ پاسخ : از طریق متن جایگزین.

متن جایگزین اساساً عنوانی است که برای هر تصویر در سایت خود قرار می دهید و باید هم حاوی کلمه کلیدی هدف شما باشد و هم تا حد امکان توصیفی باشد. در حقیقت هدف شما باید این باشد که تصویر خود را به گونه ای توصیف کنید که کسی که اصلا نمی تواند آن را ببیند، آن را درک کند. بناراین این نکته ی مهم در سئو سایت فروشگاهی را حتما در نظر داشته باشید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی : از لینک های شکسته اجتناب کنید

نکته ی کلیدی دیگر در سئو سایت فروشگاهی این است که از لینک های شکسته اجتناب کنید. لینک های شکسته نه تنها برای بازدیدکنندگان سایت شما، بلکه برای موتورهای جستجو نیز گیج کننده هستند. از این گذشته، از آنجا که پیوندها به گوگل کمک می‌کنند تا ساختار سایت شما را درک کند و اطمینان داشته باشد که اطلاعات معتبری را به اشتراک می‌گذارید، لینک های شکسته می  تواند در عملکرد موتورهای جستجو تاثیر بگذارد و باعث شود تا نتوانند به درک درستی از سایت شما و محتواها برسند.

قطعا بررسی دستی همه پیوندهای سایت دشوار و زمان بر است. بنابراین، می‌توانید از ابزارهایی مانند Screaming Frog یا افزونه Broken Link Checker برای این منظور استفاده کنید؛ و اگر URL یک صفحه را تغییر دادید، یک تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که پیوند به روز شده است. این یک نکته مهم در سئو سایت فروشگاهی است.

سئو سایت فروشگاهی

سرعت سایت خود را افزایش دهید

یکی دیگر از نکات مربوط به سئو سایت فروشگاهی مربوط به سرعت سایت است. سایتی که به سرعت بارگذاری می شود و کاربر سریعا آن را مشاهده می کند، کلید یک تجربه کاربری عالی است؛ بنابراین جای تعجب نیست که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی صفحات شما، سرعت سایت را نیز در نظر بگیرند. بنابراین سعی کنید نکات مربوط به سرعت لود صفحات سایت را مد نظر داشته باشید.

اهمیت سئو سایت های فروشگاهی

در مورد اهمیت سئو سایت فروشگاهی باید بگوییم، از آنجا که سئو یا بهینه‌ سازی موتورهای جستجو، به مجموعه‌ فعالیت‌ هایی اطلاق می شود که مربوط به طراحی و کد نویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌ سازی خارجی می باشد، از این طریق چنین وب سایت هایی رتبه و جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری خواهد داشت؛ که باعث می‌شود محصولات و خدمات فروشگاه آنلاین بیشتر دیده شوند و در نهایت شما شاهد افزایش فروش خواهید بود. بنابراین می توان گفت از سوی دیگر، اهمیت سئو در فروشگاه‌ های آنلاین مربوط به رقابت بسیار بالا در بازار آنلاین و نیاز به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است.

برای بهبود سئو سایت فروشگاهی تان، ما به شما یاد می دهیم که چگونه در مورد کلمات کلیدی، استراتژی کلمات کلیدی، ساختار اطلاعاتی مناسب، بهینه‌سازی تصاویر و داشتن دیدگاهی ساده و سازگار با سئو اطلاعات لازم را کسب نمایید.

کلام پایانی : آموزش سئو سایت فروشگاهی

در این مقاله با مهم ترین نکات مربوط به سئو سایت فروشگاهی آشنا شدید و برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق که توسط کاربران در نتایج جستجوی گوگل دیده شود، لازم است حتما این نکات را رعایت کنید. ما در دوره آموزش سئو ، به طور کامل این نکات را به شما آموزش خواهیم داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزش سئو فروشگاه آنلاین با ما تماس بگیرید.