واقعیت این است که چشم انداز سئو به طور مداوم، با تغییر رویکرد در دنیای سئو، در حال تغییر و تحول است؛ به طوری که در چند سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در حوزه سئو بوده ‌ایم و طبیعی است که در سال 2023 نیز شاهد چنین تغییراتی باشیم. بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که برای وب سایت خود اقدامات لازم را انجام دهید و مطابق با آپدیت های جدید سئو در سال 2023 ، تغییراتی را در آن ایجاد کنید. برای آشنایی با جدیدترین به روز رسانی های سئو در سال جدید، تا پایان این مقاله با مکعب همراه شوید.

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

اگر آماده اید تا بازی را با مهارت کافی در حوزه سئو آغاز کنید، توصیه می شود در دوره آموزش صفر تا صد سئو ما در شرکت مکعب شرکت کنید. دوره های آموزشی شرکت مکعب به صورت خصوصی و کاملا پروژه محور و توسط اساتید حرفه ای و مجرب برگزار می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های  ۳۷۷۷۰۳۷۷ و    ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  تماس بگیرید.

آپدیت های جدید سئو در سال 2023 شامل چه مواردی می باشد؟

در این بخش از مقاله به مهم ترین تغییراتی اشاره کرده ایم که در سال 2023 در حوزه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو اتفاق افتاده است و شما به عنوان یکی از دارندگان وب سایت و یا فردی که در زمینه SEO  فعالیت می کند، لازم است با این تغییرات آشنا شوید و به مطابق با آپدیت های جدید سئو در سال 2023 تغییرات لازم را در وب سایت خود اعمال کنید.

کیفیت محتوا

همانطور که می دانید، کیفیت محتوا تا حد زیادی موفقیت رتبه بندی را تعیین می کند. در سال 2021 ، تولید محتوای بکر با کیفیت بالا، یک روند بزرگ محسوب می شد، به خصوص در SEO سازمانی B2B. اما بسیاری از صاحبان مشاغل این سوال را مطرح می کنند که “محتوای با کیفیت” واقعاً به چه معناست؟ در پاسخ باید بگوییم، یک سئوی خوب بدون محتوای با کیفیت، ناقص است! محتوای مرتبط و مفید در وب سایت شما می تواند بازدیدکنندگان را تشویق کند تا مدت زمان طولانی تری در وب سایت شما بمانند که این می تواند رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشد.

آپدیت های جدید سئو در سال 2023

در واقع سازمان ها باید از محتوای بسیار استراتژیک برای دستیابی به مخاطبان هدف با موضوعات مناسب استفاده کنند. محتوا باید بسیار مرتبط باشد و اطلاعاتی را ارائه دهد که بتواند مشتریان را در زمان مناسب و به شیوه ای مناسب درگیر کند.

سئو محلی (Localization of SEO)

سئو برای جستجو های محلی در چند سال گذشته بیش از هر زمان دیگری در اولویت قرار گرفته است و به عنوان یکی از آپدیت های جدید سئو در سال 2023 نیز باید به آن توجه شود. سئو محلی عبارتست از بهینه سازی یک سایت برای اطمینان از اجرای درست و قابل پیش بینی محتوای آنلاین در یک “مکان خاص”. فرقی نمی کند شما یک وب ‌سایت کاملاً محلی باشید یا یک وب‌ سایت جهانی، در ه صورت روند بومی ‌سازی سئو، بر هر کسب ‌و کاری تأثیر می‌گذارد.

تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT)

از جمله مهم ترین آپدیت های جدید سئو در سال 2023 مربوط می شود به EAT . به این معنا که برای بهبود کیفیت محتوای وب سایت خود برای اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو، لازم است به اصل EAT مراجعه کنید. Expertise, Authority, and Trust (EAT) مفهومی است که گوگل به عنوان بخشی از راهنمای خود هنگام ارزیابی وب سایت ها استفاده می کند و چیزی است که کسب و کارها باید هنگام توسعه محتوای وب از آن آگاه باشند.

در اصل EAT گوگل از ارزیابان کیفیت جستجوی خود درخواست کرد که به موارد زیر توجه خاصی داشته باشد :

  • تخصص تولید کننده محتوا
  • اعتبار وب سایت، محتوا و تولید کننده محتوا
  • قابلیت اعتماد به وب سایت، محتوا و تولید کننده محتوا

به طور کلی می توان گفت اصل EAT نشان می‌دهد که هر صفحه از وب سایت از کیفیت کافی برخوردار است یا نه و آیا برای کاربران مفید خواهد بود؟!

بنابراین با ایجاد EAT در سایت خود و درک نحوه عملکرد آن، می توانید اطمینان حاصل کنید که در صورت به روز رسانی الگوریتم اصلی از سوی گوگل، شما نیز به احتمال زیاد سود بیشتری خواهید برد. EAT یک روند بزرگ در مسیریابی الگوریتم ‌ها و به‌روزرسانی ‌های هوش مصنوعی گوگل است.

آپدیت های جدید سئو در سال 2023

تجربه صفحه (UX-Driven SEO) و Core Web Vitals

همانطور که می دانید، گوگل به تدریج الگوریتم تجربه صفحه را در سال 2021 پیاده سازی کرد. این به روز رسانی الگوریتم از چندین سیگنال تجربه کاربر مانند Core Web Vitals تشکیل شده است که اساساً تجربه کلی با صفحه وب را ارزیابی می کند. این به روز رسانی ابتدا در دستگاه های تلفن همراه اعمال شد و تا پایان مارس 2022 تکمیل شد؛ پس از آن به روز رسانی نسخه دسکتاپ انجام شد. بنابراین، تجربه صفحه، می تواند یک عامل رتبه بندی مهم برای وب سایت ها محسوب شود

علاوه بر این، می‌توان از Core Web Vitals برای تعیین رتبه با سیگنال‌ های تجربه صفحه موجود مانند Intrusive Interstitial، HTTPs، Mobile Friendliness و Safe Browsing استفاده کرد. Core Web Vitals اطلاعاتی را در مورد تجربه کاربر در هر صفحه وب بر اساس سه معیار کلیدی: بزرگ ترین رنگ محتوایی، اولین تاخیر ورودی و تغییر چیدمان تجمعی در اختیار گوگل قرار می دهد.

هدف کاربر

گوگل علاوه بر توسعه مولفه ‌های یادگیری ماشین و به ‌روزرسانی ‌های مداوم الگوریتم جستجوی خود، همچنان تعهد خود را به بهبود تجربه کاربر نشان داده است و سال‌ هاست در این زمینه در حال تلاش است. برای مثال در سال 2015، RankBrain راه ‌اندازی شد، پس از آن Mobile-First Indexing در سال 2017 و Neural Matching در سال 2018 راه‌اندازی شد. در نتیجه این تلاش‌ ها، گوگل ایندکس کردن موبایل و رتبه ‌بندی صفحات وب را در اولویت قرار می‌دهد.

داده های ساختار یافته (Structured Data)

در بهینه ‌سازی موتورهای جستجو، داده‌ های ساختار یافته با گروه‌ های متنی خاص سازمان ‌دهی و برچسب ‌گذاری می‌شوند، به این ترتیب موتورهای جستجو می‌توانند به سرعت آن‌ ها را درک کنند و نتایج دقیقی را ارائه دهند.

استفاده از داده های ساختار یافته می تواند نرخ کلیک (C.T.R.) و ترافیک سایت را افزایش دهد. C.T.R بهبود یافته می تواند به طور غیر مستقیم رتبه وب سایت شما را به عنوان یک سیگنال رفتار کاربر افزایش دهد. از آنجایی که گوگل به تاکید بر شخصی سازی بیش از حد و حل مشکلات و پاسخگویی مستقیم به سوالات ادامه می دهد، پیاده سازی داده های ساختاریافته در وب سایت شما راهی برای آماده شدن در آینده برای موتورهای جستجو است. این یکی دیگر از آپدیت های جدی سئو در سال 2023 می باشد.

آپدیت های جدید سئو در سال 2023

سئوی صوتی

جستجوی صوتی مدتی است که از نظر سئو از دور خارج شده بود؛ به گفته گوگل، 27 درصد از کاربران آنلاین در سراسر جهان از جستجوی صوتی در دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. اما آیا می دانید تعداد جستجوهای صوتی در خانه، از زمان همه گیری کووید-19 افزایش یافته است، زیرا افراد مدت زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند؟ در نتیجه این مورد نیز جز آپدیت های جدید سئو در سال 2023 محسوب می شود و هر کسب و کاری که به دنبال بالاترین سطح ترافیک به وب سایت خود می باشد، می بایست سئوی صوتی را نیز پیاده سازی کند.

سئو ویدیو

نتایج به دست آمده از تحقیقات در مورد محتواهای ویدئویی نشان داده است که استفاده از این نوع محتواها در سال 2021 افزایش یافته است و در سطح جهانی، کاربران حدود یک ساعت و نیم ساعت از زمان خود را به تماشای محتوای ویدیویی اختصاص می دهند و حدود 15 درصد از کاربران بیش از سه ساعت در روز ویدیو تماشا می کنند.

بنابراین با توجه به این آمار، استراتژی سئوی سایت باید شامل ایجاد محتوای ویدئویی بهینه نیز باشد. توجه داشته باشید هنگام بهینه سازی محتواهای ویدیویی، کلمات کلیدی را نیز مد نظر داشته باشید به این علت که در رتبه بندی نقش مهمی را ایفا می کنند.

فرم محتوایی طولانی

انتشار محتوای طولانی و مرتبط در وب سایت، به شما کمک می کند از رقبای خود پیشی بگیرید. ایجاد محتوای طولانی که از دستورالعمل های EAT پیروی می کند و بیش از 2000 کلمه است، می تواند رتبه بندی وب سایت شما را در موتورهای جستجو تا حد زیادی بهبود بخشد. به علاوه، یک استراتژی عالی در مورد تولید محتوا این است که شما باید محتواهایی تولید کنید که خواننده را درگیر کند و به مطالعه ی آن تمایل بیشتری نشان دهد.

آپدیت های جدید سئو در سال 2023

سئو توسط هوش مصنوعی

سال گذشته، OpenAI مدل یادگیری ماشینی  G.P.T. -3 را در دسترس کاربران قرار داد که این ابزار هوش مصنوعی به تیم ‌های تولید محتوا کمک می‌کنند تا بتوانند محتواهای سئو شده را با سرعت بیشتری ایجاد کنند. اگرچه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین مناسبی برای محتواهای تولید شده توسط نیروی انسانی نیست، اما می تواند نقطه شروع مفیدی باشد. این یکی دیگر از آپدیت های جدید سئو در سال 2023 می باشد و انتظار می رود تا پایان امسال تیم ‌های تولید محتوای بیشتری از A.I استفاده کنند.

این موارد از جز آپدیت های جدید سئو در سال 2023 می باشد و امروزه هر شرکتی برای ماندن در دنیای بیش از رقابتی که در حال حاضر وجود دارد، به یک استراتژی سئو قوی نیاز دارد.

کلام پایانی : آپدیت های جدید سئو در سال 2023

در این مقاله شما را جدیدترین به روز رسانی های سئو در سال جاری آشنا کردیم و گفتیم هر کدام از آن ها چگونه می تواند بر رتبه ای که از موتورهای جستجو دریافت می کنید تاثیرگذار باشد. موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند در موفقیت وب سایت شما از دید موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد؛ به عنوان مثال شما باید درباره مخاطبان خود بیشتر بیاموزید و سپس محتوای فوق العاده ای ایجاد کنید که مخاطب را جذب کند. همچنین بیوگرافی نویسنده را برای همه تولیدکنندگان محتوا در وب سایت قرار دهید. محتوای مفید و باکیفیت می‌تواند باعث شود که افراد آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و این قدرت برند شما را افزایش می‌دهد. در نهایت، توصیه می شود، برند خود را به طور مرتب در فضای آنلاین بررسی کنید و فوراً به موارد منفی و نقاط ضعف آن رسیدگی کنید.

از همراهی همیشگی تان صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و از خدمات مشاوره ای ما نیز بهره مند شوید.