آیا با دوره سرچ کنسول آشنایی دارید؟ آموزش سرچ کنسول گوگل یکی از دوره های آموزشی بسیار پرطرفدار است و ما در شرکت مهندسی مکعب این دوره را برگزار می کنیم. سرچ کنسول گوگل ، یک سرویس رایگان ارائه شده توسط شرکت بزرگ گوگل است که به شما کمک می کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت، نگهداری و عیب یابی کنید. به عبارت دیگر از طریق این سرویس فوق العاده گوگل شما می توانید ببینید گوگل، چگونه سایت شما را می‌بیند و وب سایت شما از دید گوگل در چه وضعیتی قرار دارد.

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

 

قبل از اینکه به ذکر نکات مربوط به آموزش سرچ کنسول در سئو بپردازیم، بهتر است این مطلب مهم رابدانید! برای اینکه در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید، لازم نیست در Google Search Console  اکانت داشته باشید؛ سرچ کنسول گوگل در واقع ابزاریست برای کمک به آگاهی بیشتر شما از سایت تان؛ بنابراین لازم است کار با این سرویس را بلد باشید؛ بر همین اساس ما در شرکت مهندسی مکعب در برنامه آموزشی خود، دوره های آموزش سرچ کنسول گوگل را نیز قرار داده ایم و تمامی آنچه لازم است بدانید را به شما آموزش خواهیم داد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مطالب مفید در مورد Google Search Console و سرفصل های آموزشی ما آشنا شوید.

بیشتر بدانید :

اهمیت سئو (SEO) سایت

آنالیز و تحلیل سئو سایت

مهم ترین چالش های سئو

مختصری در مورد سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل در حقیقت کنترل پنل وب سایت شما برای جستجوی گوگل است. از طریق آن شما می‌توانید ببینید که چند نفر از وب‌ سایت شما بازدید کرده اند، موقعیت شما در جستجو ها چیست، Google چه کلمات جستجویی برای وب‌ سایت شما پیدا کرده است و آیا واقعاً افراد با محتوای شما درگیر شده اند یا خیر؟!

پساز آن می‌توانید هر بار برای صفحاتی که به درستی کار نمی‌کنند، یا اینگیجمنت خوبی ندارند، یک گزارش دقیق، دستورالعمل‌ ها و هشدارها را دریافت کنید. برای مثال اگر عناصر غیرقابل کلیک از دستگاه های تلفن همراه دارید، یا اگر صفحات خاصی از robots.txt مسدود شده است، و یا اگر نقشه سایتی ارسال نشد است، متوجه آن خواهید شد. سرچ کنسول گوگل قبلاً با نام Webmaster Tools شناخته می شد.

سرچ کنسول گوگل چیست

آموزش سرچ کنسول گوگل : امکانات ارائه شده در گوگل سرچ کنسول

برای اینکه از همین ابتدا یک دید کلی در مورد سرچ کنسول گوگل پیدا کنید، خوب است با ابزارهای ارائه شده در این سرویس آشنا شوید و بدانید که توسط سرچ کنسول گوگل چگونه می توانید سایت خود را بررسی کنید.

1

توسط سرویس سرچ کنسول شما می توانید اطمینان حاصل کنید که گوگل می تواند سایت شما را پیدا کرده و کراولرهای گوگل سایت شما را جستجو خواهند کرد.

2

با استفاده از سرچ کنسول گوگل می توانید مشکلات ایندکس گذاری را برطرف کنید و درخواست ایندکس مجدد محتوای جدید یا به روز کردن آن ها را صادر کنید.

3

توسط این سرویس گوگل می توانید داده ‌های ترافیک جستجوی Google مربوط به سایت خود را مشاهده کنید؛ همچنین متوجه خواهید شد هر چند وقت یک‌ بار سایت شما در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شود، کدام عبارت ‌بیشتر در سایت شما جستجو می شود و جستجوگران چند بار برای آن عبارت ‌ها کلیک می‌کنند و موارد دیگر.

4

با استفاده از سرویس سرچ کنسول گوگل می توانید هنگام ایندکس گذاری گوگل، از هرزنامه ها یا سایر مشکلاتی که سایت شما با آن مواجه می شود، آگاه شوید.

5

این ابزار به شما نشان می دهد کدام سایت ها به وب سایت شما لینک داده اند.

بنابراین با وجود چنین امکاناتی در این سرویس رایگان گوگل، شرکت در دوره های آموزش سرچ کنسول گوگل می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. پس با توجه به امکانات زیادی که سرچ کنسول گوگل در اختیار شما قرار داده است، توصیه می شود برای موفقیت هر چه بیشتر در کسب و کار خود، در دوره آموزش Google Search Console شرکت کنید و نحوه ی کار با آن را به طور دقیق و کاربردی بیاموزید.

در بخش بعدی سرفصل های آموزش گوگل سرچ کنسول را به طور کامل ذکر کرده ایم. لطفا همچنان همراه ما باشید.

آموزش سرچ کنسول گوگل

سرفصل های دوره آموزش سرچ کنسول گوگل در شرکت مکعب

در شرکت مکعب شما می توانید سرچ کنسول گوگل را دو یک جلسه خصوصی دو ساعته به طور کامل بیاموزید. سر فصل های آموزش سرچ کنسول گوگل عبارتست از :

  • آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل
  • گرفتن کد تایید گوگل در سرچ کنسول گوگل
  • آموزش سرچ کنسول گوگل و بخش های مختلف آن :
    • query
    • Impression
    • Click
    • average position
    • CTR
  • فیلترگذاری و مشاهده آمار
  • معرفی بخش‌های مختلف سرچ کنسول گوگل
  • وضعیت ایندکس صفحات سایت
  • Sitemaps
  • Removals
  • بررسی بخش Experience
  • بررسی بخش Enhancements
  • Breadcrumbs
  • Products
  • Sitelinks searchbox
  • بررسی بخش Security & Manual Actions
  • Security issues
  • بررسی بخش Links
  • بررسی بخش Settings

به این ترتیب شما تنها در دو جلسه و طی 4 ساعت، به صورت خصوصی سرچ کنسول گوگل را به طور کامل بیاموزید.

آموزش سرچ کنسول گوگل

شرکت در دوره آموزش کار با گوگل سرچ کنسول برای چه کسانی مناسب است؟

حقیقت این است که همه ی کسانی که یک وب سایت دارند، لازم است کار با سرچ کنسول گوگل را بلد باشند. صاحبان وب سایت های عمومی یا تخصصی، از تازه وارد گرفته تا افراد حرفه ای، همه و همه باید نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را بیاموزند. اما به طور خاص برخی از افراد، لازم است حتما در دوره های آموزش سرچ کنسول گوگل شرکت کنند و کار با آن را به طور کامل بیاموزند، این دسته افراد عبارتند از :

  • صاحبان کسب و کارها : اگر شما یکی از صاحبان کسب و کار هستید باید سرچ کنسول گوگل را بلد باشید؛ حتی اگر خودتان فرصت نمی کنید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید، باید با آن آشنا باشید، اصول بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو را بشناسید و بدانید چه امکاناتی در سرچ کنسول گوگل در دسترس است.
  • متخصصان سئو و بازاریابان : شما به عنوان فردی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین فعالیت دارد، به آموزش سرچ کنسول گوگل نیاز دارید؛ سرچ کنسول گوگل به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت ها را کنترل کنید، رتبه آن ها را بهینه کنید و در مورد رتبه سایت در صفحات نتایج جستجوی گوگل تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید. شما می‌توانید از اطلاعات موجود در سرچ کنسول گوگل برای تأثیرگذاری بر سئو فنی وب‌ سایت و تحلیل‌ های بازاریابی پیچیده در ارتباط با سایر ابزارهای Google مانند Analytics، Google Trends و Google Ads استفاده کنید.
  • مدیران سایت : شما به عنوان مدیر وب سایت، موظفید به عملکرد درست سایت هایی که مدیریت آن ها را بر عهده دارید، اهمیت دهید. بنابراین نیاز به آموزش سرچ کنسول گوگل خواهید داشت. سرچ کنسول گوگل برای شما این امکان را فراهم می کند تا به راحتی خطاهای سرور، مشکلات بارگذاری سایت و مسائل امنیتی مانند هک و بد افزارها را کنترل کرده و تلاش کنید آن ها را برطرف نمایید.
  • توسعه دهندگان وب : توسعه دهندگان وب از جمله دیگر افرادی هستند که به آموزش سرچ کنسول گوگل نیاز خواهند داشت. اگر در حوزه کدنویسی برای سایت ها فعالیت می کنید، سرچ کنسول گوگل به شما کمک می کند تا مشکلات رایج در کدنویسی، مانند خطاها در داده های ساختاریافته و … را کنترل و حل کنید.

آموزش سرچ کنسول گوگل

مزایای آموزش گوگل سرچ کنسول در مکعب

قبل از اینکه شما را با سرفصل های آموزش سرچ کنسول گوگل در شرکت مکعب آشنا کنیم، نکاتی را در مورد این دوره آموزشی در شرکت مکعب ذکر خواهیم کرد تا بدانید چرا گوگل سرچ کنسول را در مکعب بیاموزید.

ما در شرکت مهندسی مکعب در دوره آموزش سرچ کنسول گوگل موارد زیر را به شما آموزش خواهیم داد.

  • اینکه کلید استراتژی بازاریابی دیجیتال شما چیست و چگونه با استفاده از سرچ کنسول گوگل می توانید سئو سایت خود را بهبود بخشید.
  • در شرکت مکعب در دوره های آموزشی گوگل سرچ کنسول می آموزید که چگونه با استفاده از سرچ کنسول گوگل کدهای HTML سایت خود را بهبود بخشید و اطمینان حاصل کنید تمامی نکات مربوط به بهبود موتورهای جستجو را کاملا رعایت کرده اید.
  • در دوره آموزش سرچ کنسول گوگل ما به شما می آموزیم از طریق Google Search Console چگونه می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در واقع بخش اصلی این سرویس مربوط به ترافیک سایت می شود و شما می آموزید چگونه از این ابزار قدرتمند در جهت افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود استفاده کنید.
  • ما به شما خواهیم آموخت که چگونه بر لینک ها یا پیوندهای موجود در سایت خود نظارت داشته باشید. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه بر استراتژی ساخت لینک تمرکز کنید و لینک سازی را در سایت تان کاملا اصولی انجام دهید.
  • در دوره آموزش سرچ کنسول گوگل در شرکت مکعب می آموزید که صفحات سایت چگونه توسط گوگل ایندکس می شود و گوگل سرچ کنسول چگونه به شما کمک می کند بتوانید ایندکس گذاری ها را ردیابی کنید.

کلام پایانی : آموزش سرچ کنسول گوگل

در این مقاله سعی کردیم شما را با سروریس رایگان سرچ کنسول گوگل آشنا کنیم و شما را از امکانات موجود در این سرویس مطلع سازیم؛  اکنون با توجه به امکانات زیادی که گوگل سرچ کنسول در اختیار شما قرار داده است، پیشنهاد می شود برای موفقیت بیشتر در کسب و کار خود و بهبود رتبه ی سایت هایی که مدیریت یا توسعه آن ها را بر عهده دارید، در دوره آموزش سرچ کنسول گوگل در شرکت مهندسی مکعی شرکت کنید و نحوه کار با آن را به صورت دقیق و عملی بیاموزید.