با وجودی که در حال حاضر کل دنیا گرفتار ویروس کرونا شده است و این بیماری بسیاری از صنایع را تحت تاثیر قرار داده است و به دنبال آن اقتصاد دنیا به کلی به هم ریخته است، برخی از مشاغل توانسته اند همچنان به قوت قبل به کار خود ادامه دهند و این دسته کسب و کارها، مربوط به مشاغل آنلاین می شود. دیجیتال مارکترها و متخصصان فعال در حوزه سئو و بهینه سازی وب سایت ها همچنان مشغول کار و فعالیت هستند و به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم مطالبی مفید در مورد سئو را مطرح نمائیم. اگر شما دوست عزیز یک دیجیتال مارکتر یا سئو کار حرفه ای هستید، در این مقاله با مکعب همراه شوید تا با مهم ترین چالش های سئو در سال 2020 آشنا شوید.

معرفی مهم ترین چالش های سئو در سال جاری

مطالبی که در این بخش از مقاله مطالعه خواهید کرد به شما کمک می کند تا بتوانید به نکات بسیار مهمی در ارتباط با سئو واقف گردید و بسیار مسلط تر از قبل و با آگاهی بیشتر و دید متفاوت تری به کار خود ادامه دهید و موفق تر از قبل عمل کنید.

مهم ترین چالش های سئو

 تاکتیک های سئو که این روزها کاربرد بشتری دارد

  • به دلیل اینکه در این روزها و ماه ها افراد بیشتر در خانه هستند و بیشتر امورات روزانه خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و بیشتر در صفحات وب در حال جستجو هستند، ما نیاز به یک استراتژی داریم که با استفاده از آن بتوانیم رتبه بندی صفحات را به 5 تا 9 و یا 11 تا 14 برسانیم و به طور کلی محتواها را چنان بهینه سازی کینم که در صفحات نتایج جستجوی گوگل یا SERP بیشتر دیده شوند. این یکی از مهم ترین چالش های سئو در سال 2020 است.

بهینه سازی برای این منظور شامل نغییرات بسیار ساده اما در عین حال موثر است که با هدف کاربر از جستجوی صفحات مطابقت دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که کاربران تنها دو کلمه از کلمات عنوان یک مقاله را سریعا نگاه می کنند تا کلمه یا مطلب مورد نظر خود را در آن پیدا کنند. بنابراین عنوان مقاله یا همان تگ با هدر 1 (H1) بسیار مهم است که چگونه انتخاب شود و شامل چه کلمات کلیدی باشد.

  • تحقیقات نشان داده است در سال 2020 کاربران اینترنت سوالات بیشتری در ذهن دارند و به دنبال پاسخ های مفهومی تر و ارزشمند برای سوالات خود هستند. ویژگی People Also Ask  یا (PAA) گوگل یک راه بسیار موثر برای پاسخ به سوالاتی است که معمولا کاربران می پرسند و باعث افزایش ترافیک سایت نیز می شود.

سوالات PAA یک استراتژی بسیار موثر در سال 2020 بوده است برای اینکه ترافیک سایت شما افزایش یابد و آگاهی از برند شما بیشتر شود، که این دو خود از مهم ترین چالش های سئو در سال جاری می باشد.

مهم ترین چالش های سئو

اصلی ترین راه برای استفاده بهینه از ویژگی PAA گوگل این است که محتواهایی تولید کنیم که با سوالات کاربران مطابقت داشته باشد.

ابزارهایی نظیر AlsoAsked.com بسیار کارآمد است و به شما کمک می کند تا این گونه سوالات را بشناسید و به این ترتیب نویسندگان خلاق از این گونه سوالات بسیار بهره خواهند برد تا محتواهایی بنویسند که در نتایج جستجوی گوگل رتبه های خوبی به دست آورد.

  • برنامه ریزی داشته باشید برای تولید محتواهای جدید و در کنار آن محتواهای قبلی را به روز رسانی کنید. طرح جامعی برای تولید محتوای جدید ایجاد کنید. برنامه ای داشته باشید که بر رویکردهای استوار و اختصاصی متمرکز باشد و بر مبنای عنوان هایی باشد که خلا آن ها برای کاربران احساس می شود و شانس موفقیت آن ها در رتبه بندی موتورها جستجو بیشتر است.

کلام آخر

در شرایط فعلی و به طور کلی نسبت به گذشته، تعداد کاربران اینترنت افزایش پیدا کرده است و متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو کاران لازم است مرتبا اطلاعات خود را به روز رسانی کنند تا بتوانند صفحات وب را به صفحات نتایج جستجوی گوگل در زمینه های مختلف وارد کنند به خصوص به این دلیل که این حوزه بسیار رقابتی شده است.

پس ما به این عزیزان توصیه می کنیم که مطالب ذکر شده در این مقاله را به دقت مطالعه کنند و به کار ببندند.

دوستان شما همچنین می توانید جهت به روزرسانی اطلاعات خود و بهره مندی از مطالب مفید و کاربردی که در کلاس های دیجیتال مارکتینگ شرکت مهندسی مکعب ارائه می شود، با شماره تلفن های ۳۷۷۷۰۳۷۷ و    ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴ تماس حاصل فرمائید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید.