رپورتاژ آگهی یا Reportage ads به نوعی از محتوا گفته می شود که در ازای پرداخت هزینه منتشر می شود؛ و نحوه نگارش، طراحی و پیاده سازی آن شبیه اخبار، داستان ها، مقاله ها و سایر محتوای مجلات می باشد. رپورتاژ آگهی را می توان در هر قالبی تولید کرد؛ از چاپ گرفته تا صدا و تصویر. با تیم مکعب همراه شوید تا به طور دقیق بدانید رپورتاژ آگهی چیست و انتشار اینگونه محتواها چه تاثیری بر وب سایت شما خواهد داشت.

حتما بخوانید :

تبلیغات محتوایی (content advertising)

اصول تبلیغات اینترنتی

تبلیغات متنی

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی ها در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم می شوند. رپورتاژ ادز در حوزه  کسب و کار و تجارت، با هدف یافتن یک مصرف کننده و مشتری جدید منتشر می شود. در رپورتاژ آگهی های سیاسی، هدف، تغییر یا اصلاح دیدگاه سیاسی مخاطبان در مورد یک موضوع، شخص یا یک حزب خاص است.

اکنون که تا حدودی با اصطلاح رپورتاژ آگهی آشنا شدید، در ادامه خواهیم گفت که رپورتاژ آگهی چیست و چرا لازم است در وب سایت خود اینگونه محتواها را منتشر کنید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی که با عنوان رپورتاژ ادرز نیز شناخته می شود، یکی از بهترین و موثرترین روش های برند سازی و ثبت تبلیغات گسترده در فضای آنلاین می باشد و می تواند ارتباطی همه جانبه با دنیای طراحی سایت داشته باشد. امروزه بزرگ ترین و شناخته شده ترین برندها از رپورتاژ آگهی برای معرفی خود و بیان مزایای کسب و کار خود استفاده می کنند. و به این ترتیب خود را در این دنیای بزرگ تبلیغات  به دیگران معرفی می کنند.

رپورتاژ آگهی ، یکی از جذاب ترین راه ها برای تشویق مخاطبان به توسعه ایده های جدید است. با استفاده از این نوع محتواها، همیشه مخاطبان می توانند نیمه پر لیوان را ببینید و به همین دلیل است که در صورت وجود جنبه های منفی برای یک محصول یا برند، مخاطبان کمتر متوجه آن می شوند و این یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش فروش است.

نکته ی مهم در مورد رپورتاژ آگهی که لازم است بدانید

نکته بسیار حساس در مورد رپورتاژ آگهی ، مربوط می شود به نحوه آن، که لازم است حتما در سایت های معتبر منتشر شود تا در نهایت بتواند نتایج رضایت بخشی برای کاربر، مخاطب و صاحبان برند به همراه داشته باشد. است. در این بخش از مقاله به ذکر نکات مهم دیگری در مورد رپورتاژ آگهی پرداخته ایم که باید بدانید؛ پس همچنان با ما همراه باشید.

برای اینکه رپورتاژ آگهی شما استاندارد باشد و به بهترین شکل ممکن در وب سایت تان قرار گیرد، باید این مسئله ی مهم را در نظر بگیرید :

  • نحوه تهیه رپورتاژ آگهی ، به کمک گرفتن از یک تیم بازاریابی خبره و کارشناسان مجرب نیاز دارد؛ این موضوع می تواند شانس شما را برای داشتن وضعیت مطلوب برندینگ افزایش دهد. ما در تیم مکعب با همکاری متخصصان حوزه برندینگ و بازاریابی محتوا، خدمات مربوط به تهیه رپورتاژ آگهی را به صورت کاملا اصولی ارائه کرده ایم.

رپورتاژ آگهی

چگونه رپورتاژ آگهی می تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند؟

همانطور که قبلاً اشاره شد، رعایت استاندارد ها در تهیه رپورتاژ ادز و قرار دادن لینک های مفید در رپورتاژ آگهی ( لینک هایی که دارای رتبه های خوبی هستند )، در کیفیت رپورتاژ آگهی شما تاثیر بسزایی دارد؛ که این در نهایت باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود و در نتیجه با افزایش بازدیدهای سایت و محتوایی که ارائه داده اید، مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب خواهید کرد.

در این صورت است که کاربر می تواند تنها با یک جستجوی کوتاه در گوگل،  محتوایی را که برای گزارش تهیه کرده اید در عنوان اول موتور جستجو مشاهده کرده و خیلی سریع و تنها با یک کلیک آن را انتخاب کند.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

از آنجا که رپورتاژ آگهی های متنی یکی از رایج ترین انواع رپورتاژ ادز می باشد، لازم است به ذکر چند نکته در مورد تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو بپردازیم.

همانطور که می دانید، سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو، دو نوع می باشد، سئو داخلی و سئو خارجی. سئوی داخلی شامل مجموعه تکنیک هایی است که درون سایت انجام می شود با این هدف که محتوا، در صفحه اول گوگل دیده شود.

از سوی دیگر، سئوی خارجی شامل مجموعه ای از تکنیک هاست که خارج از سایت شما انجام می شود و بسیار هم پراهمیت است. از طریق سئوی خارجی می توانید مطمئن شوید که سایت های معتبر به محتوای سایت شما لینک می دهند.

از این طریق است که یک رپورتاژ آگهی قوی و سئو شده، می تواند بر سئوی سایت شما تاثیر مثبت بگذارد.

رپورتاژ آگهی

نکاتی مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی

خوب است کمی هم در مورد متن رپورتاژ آگهی صحبت کنیم تا بدانید محتوای رپورتاژ ادز باید چگونه باشد تا بتوانید بهترین نتایج را پس از انتشار آن دریافت کنید. نکاتی که لازم است برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و تاثیرگذار در نظر داشته باشید شامل موارد زیر می باشد :

  • رپورتاژ آگهی را کوتاه و مختصر ننویسید؛ هیچ قانون کلی وجود ندارد که رپورتاژ آگهی دقیقا چند کلمه باشد. برای مثال می تواند 1000 کلمه یا 2000 کلمه باشد.
  • پس از انتخاب موضوع مناسب، به اندازه ی کافی در مورد آن جستجو کنید؛ از این طریق می توانید اثر بخشی گزارشی که می نویسید را افزایش دهید.
  • سعی کنید شخصیت مخاطب خود را بشناسید و نیازهای او را کشف کنید؛ داشتن تصویری از مخاطبان امری ضروری است. برای مثال ویژگی های مخاطب، از جمله تحصیلات، طبقه اجتماعی، دغدغه های اصلی او و کلا آنچه برای او مهم است را دریابید.
  • برای «انتخاب عنوان» به اندازه کافی وقت بگذارید و عنوان های جذاب تری انتخاب کنید
  • توجه کنید که پاراگراف اول رپورتاژ آگهی بسیار پاراگراف مهمی است؛ واقعیت این است که تعداد زیادی از مخاطبان احتمالا فقط پاراگراف اول گزارش شما را خواهند خواند. بنابراین برای نوشتن پاراگراف اول به اندازه ی کافی وقت بگذارید.
  • تا حد امکان از تبلیغات مستقیم خودداری کنید؛ فضا و سبک رپورتاژ آگهی به گونه ای است که برای افزایش فروش، تبلیغات مستقیم، مناسب نیست. لازم است بدانید که اگر مستقیماً این کار را انجام دهید، ممکن است نتیجه ی عکس داشته باشد.
  • تلاش کنید تا حد امکان، متن شما با استانداردهای یک مقاله اصیل مطابقت داشته باشد؛ هر چه گزارش شما بیشتر شبیه یک مقاله واقعی باشد، برای مخاطب قابل باورتر و قانع‌کننده ‌تر خواهد بود. بنابراین از عنوان نمودن ادعاهای بی اساس خودداری کنید؛ صحبت های اغراق آمیز نکنید؛ در انتخاب کلمات دقت کنید و به ظرافت های کلامی توجه کافی داشته باشید.
  • بیش از حد از عکس و نمودار استفاده نکنید؛ اگر رپورتاژ آگهی شما به صورت یک مقاله متنی است، استفاده از عکس ها و نمودارها در آن بسیار عالی و مفید است؛ به شرطی که بیش از حد معمول استفاده نشود.

بنابراین، با توجه به این نکات و با استفاده از مهارت نویسندگی خود می توانید یک رپورتاژ آگهی تاثیرگذار و موفق تهیه کنید.

کلام پایانی : رپورتاژ آگهی چیست و چگونه می تواند برای وب سایت شما مفید باشد؟

در این مقاله گفتیم که رپورتاژ آگهی چیست و شما را با نکات مهمی در مورد تهیه رپورتاژ ادز آشنا کردیم. همچنین مهم ترین نکاتی که در نوشتن گزارش های تبلیغاتی باید رعایت شود را خاطر نشان کردیم و گفتیم رعایت این نکات چگونه می تواند بر موفقیت کسب و کار و تجارت شما تاثیرگذار باشد.

در نهایت باید بگوییم، موتور جستجوی گوگل می تواند به سرعت سایت ها و لینک های اسپم را شناسایی کرده و بدون اطلاع کاربر آن ها را حذف کند؛ به این دلیل که این لینک ها و سایت های مخرب به عملکرد سایت های استاندارد و اصولی آسیب می رساند. اکنون که می دانید رپورتاژ آگهی چگونه می تواند برای یک کسب و کار، سودآور و مفید باشد، با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد سعی کنید گزارش های تبلیغاتی را طوری تهیه کنید که از موتورهای جستجو رتبه ی خوبی دریافت کند و شما بتوانید در اولین لینک های صفحات نتایج جستجوی گوگل دیده شوید.

از توجه و همراهی همیشگی تان صمیمانه سپاسگزاریم.