تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای یک برند، جز الزامات است. اما به راستی چرا ؟ علت اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟ در ابتدا باید این را بدانید که در بسیاری از شبکه های بزرگ تاثیر گذاری به شدت کاهش یافته است. در واقع عمر روزهایی که شما به سادگی در رسانه های اجتماعی پست می گذاشتید و انتظار داشتید که تمامی فالوورهای شما هر آنچه شما در رسانه قرار داده اید را بینند، به پایان رسیده است. واقعیت این است که، این ذهنیت چند سال است که از بین رفته است. امروزه آنچه مهم است این است که چگونه مخاطبان را هدف قرار دهید، گردش مشتری در سایت را بسازید و افراد را به سایت خود ببرید تا خرید کنند. اما چالش اصلی مربوط به تبلیغات درون و برون رسانه های اجتماعی، چگونگی شروع برای تبلیغات و نحوه ی عملکرد هر رسانه ی اجتماعی می باشد. در این مقاله به اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید :

بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر شما جز مبتدیان در کسب و کار خود هستید، لازم است تا با مبانی تبلیغات در شبکه های اجتماعی آشنا شوید. این مبانی در شرکت ها و سازمان های مختلف می تواند تفاوت باشد. اما مشکلی که اکثر افراد با آن مواجه هستند این است که از کجا باید شروع کنند.

استراتژی های بنیادی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

هزینه کردن در ین زمینه، قطعا منجر به نوعی بازگشت می شود. اما چگونگی انجام این کار مهم است. اینکه  چه طور این کار را انجام دهیم تا تاثیر واقعی خود را بگذارد؟ مواردی که در این مقاله ذکر می کنیم شروع  مناسبی است برای کسانی که به دنبال ساخت یک استراتژی تبلیغاتی پایه ای در رسانه های اجتماعی هستند.

اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اهداف کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید و از میان آن ها بهترین را برگزینید

بهتر است این اصل از اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی را با یک سوال آغاز نمائید که : هدف از استراتژی تیلیغات در رسانه ی اجتماعی شما چیست؟ ایجاد تبلیغات بدون هدف تنها منجر به از هدر دادن وقت و هزینه می شود؛ اما لزوما نیازی نیست که برای نتیجه گرفتن، با تبلیغات حرفه ای کار خود را آغاز کنید؛ در عوض می بایست اهداف خود را اولویت بندی کنید تا برای شروع، مناسب ترین را برگزینید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بستر تبلیغاتی خود را با دقت انتخاب کنید

اگر هدف اصلی و اولیه تبلیغات خود را انتخاب نموده اید، حال نوبت این است که بستر تبلیغاتی خود را برگزینید. استفاده از یک شبکه ی اجتماعی دارای مزایا و برتری هایی نسبت به سایر رسانه های اجتماعی می باشد. نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار شما بسیار پررنگ است. شما با توجه به بیزینس و نوع فعالیت کسب و کار خود می بایست مناسب ترین بستر و پلتفرم را برای تبلیغات خود انتخاب نمائید.

معرفی برخی از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات آنلاین

  • فیس بوک: بسیاری از فرمت های تبلیغاتی فیس بوک، آن را برای کمپین هایی از نوع کسب و کار- مصرف کننده، مناسب کرده است. اما توانایی آن برای ایجاد مخاطبان بیزینس –بیزینس نیز مناسب است. این فرمت ها، برای درک عمیق تر مخاطبین شما و کشف مشتریان بالقوه از طریق آگاهی و دستیابی به اطلاعات اجتماعی آن ها، ایده آل هستند.
  • اینستاگرام : افزایش فروش اینترنتی و ایجاد آگاهی، برای تبلیغات اینستاگرام بسیار ایده آل است. ایجاد محتوای بصری ، کاربران را درگیر محتوا کرده و نمایش محصولات نیز برای ارتباط کسب و کار با مشتری، بسیار مناسب خواهد بود.
  • توییتر: گزینه های تبلیغاتی مختلف توییتر اجازه می دهد تا برندها بتوانند برای پیگیری های جدید جهت راه اندازی محصول یا راه اندازی یک کانال جدید کار کنند. تبلیغات توییتر به افزایش آگاهی و کلیک بر روی وب سایت شما کمک می کنند.
  • تلگرام : شما عزیزان قطعا با این شبکه ی اجتماعی به خوبی آشنا هستید. تبلیغات در تلگرام نیز از محبوبیت خاصی برقرار است

از جمله دیگر شبکه های اجتماعی که می توان در آن ها تبلیغات انجام داد می توان از : لینکدین، اسنپ چت، پینترست و …نام برد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

برای افرادی که از آگهی های تبلیغاتی شما را دنبال می کنند، یک شرایط خاص ایجاد کنید

تبلیغ کنندگان اغلب فراموش می کنند که یک شرایط خاص بازاریابی را برای جستجوی کاربرانی که خرید آنلاین انجام داده اند، ایجاد کنند. علاوه بر آن تلفن همراه را فراموش نکنید. از الزامات است که کانال تبلیغات شما با تلفن همراه سازگار باشد.

بهینه سازی استراتژی مشارکت اجتماعی خود

هنگامی که به اندازه کافی در زمینه ی تبلیغات در شبکه های اجتماعی فعالیت خود را انجام دادید، باید برای بهینه سازی فعالیت خود بکوشید، در غیر این صورت ممکن است جایگاه خود را به خطر بیاندازد. به طور مثال : هنگامی که برای شروع کار خود، پیشنهاد قیمت می دهید، با قیمت پائین اما معقول شروع کنید.

به طور متناوب هم چیز را  تست و به روز رسانی کنید

برای هر چرخه تبلیغاتی، ضروری است که مطالب خود را به طور مداوم بازنویسی، تغییر و تست کنید تا بتوانید از آن ها بهترین بهره را ببرید.