اگر شما در این فکر هستید که وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شوید و از این موضوع برای کسب و کار خود استفاده کنید ولی نمی دانید دیجیتال مارکتینگ چیست و در مورد چه مباحثی مطرح است، در جای درستی قرار دارید. گروه مکعب در این مقاله می خواهد به معرفی دیجیتال مارکتینگ بپردازد. با ما همراه باشید.

زمانی که شما تجارت و حرفه جدیدی آغاز می کنید باید از روش هایی استفاده بکنید تا بتوانید کسب و کار خود را به مردم معرفی کرده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این کار در طول زمان می تواند تاثیر مثبتی در اعتبار کسب و کار شما داشته باشد. برای این که شما از این مفهوم آگاهی کامل را پیدا کنی، به سراغ  معرفی موارد زیر می رویم :

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ : 

دیجیتال مارکتینگ از دهه 1980 به رسمیت شناخته شد و کسب و کارهای مختلف کم کمک شروه به استفاده از آن کردند. این اتفاق زمانی عملی شد که کامپیوتر ها به اندازه کافی توانایی نگهداری حجم بالای اطلاعات را پیدا کرده بودند. اولین شرکتی که نرم افزار پایگاه و بازاریابی داده را معرفی کرد، کمپانی ACT بوده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شاید برخی از شما تصور کنید که دیجیتال مارکتینگ مبحثی پیچیده و تکنیکی است که ممکن است از پس آن بر نیایید. البته که این مبحث تکنیک های خاص خود را دارد که شما برای موفقیت در آن باید حتما آنها را رعایت کنید ولی دیجیتالمارکتینگ چیزی است که شما هر روز با آن سر و کار دارید ولی خودتان بی خبرید! زمانی که شما در فیس بوک، اینستگرام، وب به دنیال خواسته های خود هستید و یا ایمیل تبلیغاتی دریافت و یا ارسال می کنید به نوعی دارید از این مبحث در زندگی روزمره خود استفاده می کنید. بنابراین اگر بخواهیم تعریف مشخصی از دیجیتال مارکتینگ ارائه کنیم باید بگوییم روشی است که شما به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت محصولت خود را به افراد معرفی می کنید. حال که معنی ان مفهوم را فراگرفتید می توانیم این موضوع را از دو جنبه صاحب کسب و کار و مشتری بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید :

دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان تجارت به چه معناست؟

در صورتی که شما یک تجارت برای خود راه انداخته اید، مهم نیست که در چه مقیاسی در حال فعالیت هستید، شما می توانید با استفاده از اینترنت، پلت فرم های خاص و برخی از سرویس های مشتریان زیادی کسب کنید و علاوه بر این با مشتریان سابق خود در ارتباط باشید. بنابراین شما باید به گونه ای از این موضوع برای تجارت خود استفاده کنید که مشتریان قانع شوند برای خرید محصول و یا دریافت خدمات به شما مراجعه کنند. در این صورت است که در میان رقبای خود برتر خواهید بود. بنابراین با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شما می توانید موارد زیر را برای کسب و کار خود داشته باشید :

  • طراحی سایت
  • استفاده از شبکه های اجتماعی و خصوصا به روز نگه داشتن آن ها برای اطلاع رسانی
  • بازاریابی محتوا
  • استفاده از تبلیغات آنلاین
  • رعایت موارد اصلی مبحث سئو هم در مورد محتوا و هم در مورد سایت
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • آنالیز نحوه کار و در صورت نیاز اعمال تغییرات لازم
  • شناسایی نیاز بازار و مخاطب هدف

دیجیتال مارگتینگ

نکات مهم در مبحث دیجیتال مارکتینگ :

شما به عنوان رئیس یک کمپانی برای موفیقت خود تنها نباید به این فکر باشید که محصول خود را به فروش برسانید و به سود خود برسید. اگر شما می خواهید در زمینه دیجیتال مارکتینگ در میان رقبای خود ممتاز بشاید باید بتوانید موارد زیر را در مورد نیاز مشتری در نظر داشته باشید. چرا که در غیر این صورت با عدم رضایت آنها رو به رو شده و آن ها را از دست خواهید داد.

– دست یابی به سایت و محتوای شما ساده باشد
– رابط کاربری و ظاهر سایت شما چگونه است
– راهنمای کاربری سایت شما مفید باشد
– محتوای شبکه های اجتماعی شما با ارزش باشد
– با کاربران و مخاطبان خود در ارتباط باشید
– مشخص کنید که محصولات و یا سرویس های شما چه امکاناتی در اختیار افراد قرار می دهد

در نهایت باز هم باید به این نکته اشاره کنم که دیجیتال مارکتینگ چیزی فراتر از ارسال یک پست در فیس بوک و سایت شما است. شما باید با استفاده از این مبحث با مشتری خود در ارتباط باشید و از این طریق نیاز آن ها را شناخته و سعی کنید آن را برطرف نمایید. در این صورت است که شما می توانید به رشد کسب و کار خود کمک نمایید.