آموزش هوش تجاری ! مطمئنا این روزها خیلی در مورد آن شنیده اید، به این دلیل که اخیرا ، هوش تجاری و کاربرد آن در تجزیه و تحلیل داده ها برای صاحبان کسب و کارها بسیار پر اهمیت شده است و با توجه به میزان تاثیر استفاده از ابزارهای هوش تجاری در موفقیت کسب و کارها،  تعداد علاقه مندان به یادگیری ابزار پاور بی آی Power BI که یکی از محبوب ترین ابزارهای ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت می باشد، نیز رو به افزایش است. بر این اساس ما در شرکت مهندسی مکعب دوره های آموزش هوش تجاری در اصفهان و آموزش داشبورد مدیریتی با پاور بی آی را برگزار کرده ایم تا به صاحبان کسب و کارهای مختلف کمک کنیم که بتوانند در بیزینس خود موفق تر عمل کنند.

در این مقاله با مکعب همراه شوید تا شما را با ضرورت یادگیری هوش تجاری و ابزارهای پاور بی آی و همچنین سرفصل های آموزشی این دوره که به صورت خصوصی برگزار می شود، آشنا کنیم.

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

دوره آموزش هوش تجاری در اصفهان در شرکت مهندسی مکعب، شامل 20 ساعت آموزش خصوصی و کاملا پروژه محور می باشد. جهت هماهنگی و شرکت در کلاس های خصوصی آموزش هوش تجاری و آموزش ساخت داشبورد مدیریتی در پاور بی آی ، با شماره تلفن های  ۳۷۷۷۰۳۷۷ و    ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  تماس حاصل فرمائید.

دوره آموزشی هوش تجاری برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از مشاغل و کسب و کارها به دنبال راهی هستند که بتوانند گزارشات و تجزیه و تحلیل داده های شرکت خود را بسیار قوی تر و با سطح بالاتری انجام دهند. هوش تجاری در این راستا به کمک آن ها آمده است. به این دسته از صاحبان کسب و کارها توصیه می شود که در دوره های آموزش هوش تجاری در اصفهان شرکت کنند و از امکاناتی که ابزارهای بسیار قدرتمند هوش تجاری نظیر پاور بی آی Power BI در اختیار آن ها قرار داده است بهره مند شوند. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید کسب و کار خود را بهبود بخشید، شرکت در دوره های آموزش Business Intelligence ، می تواند یک راهکار بسیار موثر و مفید برای شما باشد.

با به کارگیری مزیت های هوش تجاری ، از طریق ابزارهای ارائه شده در کسب و کار خود، شما می توانید کل داده های شرکت خود را در زمانی کوتاه جمع آوری کنید، آن ها را بررسی کنید و همچنین یک تجسمی از داده ها داشته باشید که با استفاده از آن بتوانید عملکرد شرکت را در زمان فعلی ببینید، و برای مرتفع ساختن مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام دهید و از این طریق کسب و کارتان را بهبود بخشید.

آموزش هوش تجاری

چرا در کلاس های آموزش هوش تجاری در اصفهان شرکت کنیم؟ ؛ آموزش داشبورد مدیریتی در اصفهان

به دلیل کاربردهای بسیار جالبی که برای هوش تجاری، در دنیای کسب و کارهای مختلف وجود دارد، ما در شرکت مهندسی مکعب دوره های آموزش هوش تجاری در اصفهان را برگزار می نمائیم تا شما بتوانید از طریق تصمیم گیری های آگاهانه در بیزینس خود، کسب و کارتان را ارتقا بخشید و باعث رشد آن شوید؛ و از طریق شرکت در کلاس های آموزش هوش تجاری این مهم میسر خواهد شد و شما می توانید از ابزار پاور بی آی به صورت کاملا اصولی برای دستیابی به اهداف کاری خود استفاده کنید.

آموزش هوش تجاری BI : هوش تجاری چه کاربردهایی دارد؟

در این بخش از مقاله با کاربردهای هوش تجاری آشنا خواهید شد و به ضرورت برگزاری دوره هوش تجاری و یادگیری پاور بی آی پی خواهید برد. برخی از مهم ترین کاربردهای هوش تجاری عبارتند از :

1

امکان پردازش حجم زیادی از داده از طریق ابزارهای هوش تجاری وجود دارد و شما می توانید به مدد آموزش هوش تجاری ، داده های زیادی را مورد تجزیه و تحلیل و پردازش قرار دهید.

2

با استفاده از قالب های قدرتمند هوش تجاری ، امکان تجسم داده ها وجود دارد و از این طریق داده ها برای شما قابل لمس می شود و بررسی و تجزیه و تحلیل آن ها با کیفیت بالاتری صورت می گیرد.

3

ابزار پاور بی آی Power BI دارای الگوریتم های فوق العاده ای است که مرتبا به روز رسانی می شود. شما در دوره آموزش هوش تجاری در اصفهان در شرکت مکعب ، کار با این ابزار را به طور کامل خواهید آموخت.

4

از طریق ابزارهای هوش تجاری شما می توانید داشبوردها را خصوصی سازی کنید و از طریق طراحی، بررسی و ارزیابی داشبورد ها ، به مدیریت داده های خود به بهترین شکل ممکن بپردازید.

5

پاور بی آی Power BI دارای یک رابط کاربری بسیار زیبا و کاربرپسند می باشد و کار با آن بسیار آسان است؛ از این رو افراد در هر حرفه و هر شغلی می توانند کار با این ابزار را به راحتی بیاموزند.

لازم به ذکر است که اگر مایل هستید نرم افزار پاور بی آی Power BI  را به صورت کاملا حرفه ای بیاموزید و با استفاده از آن گزارشات بسیار مفید و کاربردی ایجاد کنید، باید زبان DAX را نیز بیاموزید. آیا می دانید زبان DAX چیست؟ در واقع می توان گفت این زبان به عنوان زبان پیش نیاز، برای یادگیری نرم افزار پاور بی آی Power BI محسوب می شود. اگر چه در پاور بی آی امکانات نمایش ویژوال داده ها وجود دارد، اما امکان نمایش متفاوت تر و هر چه بهتر اطلاعات نیز از طریق به کارگیری زبان DAX  ، در این نرم افزار فراهم شده است.

آموزش هوش تجاری در اصفهان

زبان DAX چیست؟

DAX   (Data Analysis Expressions)، به معنای “عبارات تجزیه و تحلیل داده ها” و مهارت های بنیادی مورد نیاز برای تقویت مدل های داده از طریق انجام محاسبات می باشد؛ که از طریق توصیف ساختار مدل Power BI Desktop آغاز می شود و  تقویت آن از طریق محاسبات DAX انجام می شود. در زبان DAX ، شما چگونگی نوشتن فرمول ها و انواع مختلف محاسبات مدل ، از جمله جداول و ستون های محاسبه شده و اندازه گیری ها را می آموزید.

DAX  مجموعه ای از توابع ، عملگرها و ثابت ها است که می تواند در یک فرمول یا عبارت برای محاسبه یک یا چند مقدار استفاده شود. به بیان ساده تر ، DAX  به شما کمک می کند اطلاعات جدیدی را از داده های موجود در مدل خود ایجاد کنید.

ما در دوره آموزش هوش تجاری در اصفهان در شرکت مکعب، به شما خواهیم آموخت که زبان DAX چیست و چگونه می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل داده ها در پاور بی آی استفاده کنید.

چرا DAX را بیاموزیم؟

واقعیت این است که ایجاد یک فایل Power BI Desktop جدید و وارد کردن برخی از داده ها در آن کار آسانی است و شما حتی می توانید گزارش هایی ایجاد کنید که بینش ارزشمندی را به شما نشان دهد، بدون اینکه از فرمول های DAX استفاده کنید. اما سوال این است که، اگر نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق و موثر از میزان رشد در میان گروه های محصول و در محدوده تاریخ های مختلف داشته باشید ، چه می کنید؟ یا اگر بخواهید رشد سال به سال را در مقایسه با روند بازار محاسبه کنید چه می کنید؟ فرمول های DAX این قابلیت ها و بسیاری قابلیت های مهم دیگر را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید به اطلاعاتی از این قبیل در کسب و کار خود دست یابید.

ما در دوره هوش تجاری ، از طریق آشنایی با نحوه ایجاد فرمول های موثر DAX به شما کمک می کنیم تا از داده های خود بیشترین بهره را ببرید؛ به این ترتیب هنگامی که اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می آورید ، می توانید شروع به حل مشکلات واقعی کسب و کار خود کنید و خواهید دید که در نهایت نتیجه اصلی کار، شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. البته ناگفته نماند که قدرت اصلی در دست Power BI است و DAX به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیق تری به دست آورید.

آموزش هوش تجاری در اصفهان

آموزش هوش تجاری : مزایای طراحی داشبوردهای مدیریتی

آیا می دانید طراحی داشبوردهای مدیریتی برای هر بیزینس و کسب و کار چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟ به منظور آشنایی هر چه بیشتر شما با این مزایا و همچنین لزوم شرکت در دوره آموزش طراحی داشبورد هوش تجاری ، این بخش از مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

نمایش داده‌های مهم

داشبوردهای مدیریتی برای کسب و کارها این امکان را فراهم می کند تا داده‌ های مهم و کلیدی خود را در یک مکان مرکزی و قابل دسترس به نمایش بگذارند. این داده‌ ها می‌توانند شامل اطلاعات فروش، درآمد، هزینه‌ ها، مشتریان، میزان ترافیک و سایر معیارهای کسب و کار باشند. با در دست داشتن این داده‌ ها، مدیران و متخصصان می‌توانند عملکرد هر کسب و کار را به شیوه بهتری تحلیل و ارزیابی کنند و تصمیم‌گیری‌ های دقیق تری انجام دهند.

پایش و کنترل عملکرد

با داشتن یک داشبورد مدیریتی، مدیران می‌توانند اطلاعات به روز و در زمان واقعی از نحوه عملکرد کسب و کار خود دریافت کنند. آگاهی از این اطلاعات برای آن ها شرایطی را فراهم می کند تا به سرعت مواردی را که نیاز به توجه دارند، تشخیص داده و به طور مؤثرتری برای تغییر آن ها برنامه‌ ریزی کنند. همچنین، با دسترسی به داده‌ های لحظه‌ ای، می‌توانند به سرعت برای بهبود عملکرد کسب و کار، واکنش درستی نشان دهند.

ارتباط و هماهنگی

داشبوردهای مدیریتی برای نیروهای فعال در یک کسب و کار شرایطی را فراهم می کند تا درک و شناخت بهتری از وضعیت فعلی کسب و کار داشته باشند. با به اشتراک گذاری داشبوردها، افراد می‌توانند اطلاعات را به صورت مشترک مشاهده کرده و در راستای هدف‌ های مشترک هماهنگ شوند و به این ترتیب بتوانند خیلی بهتر با همدیگر همکاری کنند و ارتباطات به شکل موثرتری سازمان دهی شود.

تصمیم‌گیری بهتر

داشبوردهای مدیریتی با ارائه داده‌ های دقیق و قابل فهم، مدیران را در تصمیم‌ گیری‌ های استراتژیک و تاکتیکی بهتر یاری می‌ کنند. با وجود اطلاع کامل از عملکرد کسب و کار، مدیران می‌ توانند تحلیل‌ های دقیق‌ تری انجام داده و تصمیمات مبتنی بر داده بهتری بگیرند.

بررسی عملکرد کسب و کار

داشبوردهای مدیریتی برای کسب و کارها این امکان را فراهم می‌ کند تا عملکرد شرکت را به صورت جامع و بصری مشاهده کنند. با نمایش داده‌ های مهم مانند اطلاعات فروش، سود، میزان مشتریان جدید و موارد دیگر، مدیران می‌توانند به سرعت و به دقت عملکرد کسب و کار را ارزیابی کنند و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنند.

آموزش هوش تجاری در اصفهان

پایش و کنترل فرایندها

با استفاده از داشبوردهای مدیریتی، کسب و کارها قادر به پایش و کنترل فرایندها هستند؛ از آنجا که این داشبوردهای مدیریتی نشان دهنده معیارها و شاخص‌ های عملکرد مختلف می باشند و اطلاعات لازم را برای ارزیابی، مقایسه و بهبود فرایندها و عملکرد سازمان در اختیار مدیران قرار می دهند، پایش و کنترل فرایندها به راحتی برای آن ها امکان پذیر می شود.

ارتباط و هماهنگی

داشبوردهای مدیریتی برای کارمندان و اعضای کسب و کارها این امکان را فراهم می کند تا به صورت مشترک به داده‌ ها و اطلاعات دسترسی داشته باشند و با هماهنگی بیشتر، فعالیت‌ ها و نجوه تصمیم‌ گیری‌ ها را بهبود بخشند؛ به این ترتیب تمام اعضای تیم از وضعیت کلی کسب و کار آگاه می باشند و بر اساس اطلاعات مشترک، تصمیمات بهتری خواهند گرفت.

پیش‌ بینی و برنامه‌ ریزی

با استفاده از داده‌ ها و آمارهای موجود در داشبوردهای مدیریتی، مدیران قادر به تحلیل‌ پیش‌بینی و برنامه‌ ریزی های مربوط به هر کسب و کار خواهند بود؛ این پیش بینی ها به آن‌ ها کمک می‌ کند تا روند‌ها و الگوهای عملکرد را درک کنند و برنامه‌ ها و استراتژی‌ های خود را بر اساس داده‌ های قابل اعتماد و تحلیل‌ های صحیح تعیین کنند.

افزایش بهره‌ وری و کارآیی

طراحی داشبوردهای مدیریتی منجر به افزایش بهره‌ وری و کارآیی کسب و کار می‌شود. با دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مورد نیاز، مدیران و اعضای سازمان تصمیمات بهتری اتخاذ خواهند کرد و با پیش بینی های دقیق تر کسب و کار خود را به سمت و سوی بهتر و مسیر درستی هدایت خواهند کرد.

سرفصل های آموزشی هوش تجاری و داشبورد مدیریتی

در دوره آموزش هوش تجاری در اصفهان در شرکت مکعب، مطالبی که در این بخش عنوان کرده ایم، به شما آموزش داده می شود.

  • مفاهیم کلی هوش تجاری و پایگاه داده ها و تجزیه و تحلیل انبار داده
  • معرفی نرم افزار پاور بی آی Power BI
  • معرفی پاور بی آی دسکتاپ و نحوه اتصال پایگاه داده به آن
  • ایجاد مدل های مختلف داده با استفاده از Power Query Editor
  • ایجاد Tooltip برای نمودارها
  • ایجاد Card ، KPI و Gauge
  • ایجاد Button های مختلف در گزارش
  • معرفی Sync Slicer و Bookmark
  • و …

همراهان همیشگی مکعب، از اینکه تا پایان مقاله فوق با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های خصوصی شرکت مهندسی مکعب در حوزه آموزش هوش تجاری در اصفهان و آموزش ساخت داشبورد مدیریتی با نرم افزار پاور بی آی( شامل 20 ساعت آموزش پروژه محور)، با شماره تلفن های  ۳۷۷۷۰۳۷۷ و    ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴   تماس حاصل فرمائید

کلام پایانی : آموزش هوش تجاری در اصفهان

در این مقاله به ذکر مطالبی در ارتباط با هوش تجاری پرداختیم و گفتیم چرا لازم است Business Intelligence را بیاموزیم و در با نقش آن در مدیریت و پیشرفت کسب و کارها آشنا شدید؛ همچنین گفتیم که در دوره آموزش هوش تجاری در اصفهان در شرکت مکعب چه مطالبی را خواهید آموخت. اکنون اگر قصد دارید در دوره هوش تجاری شرکت مکعب شرکت کنید و چگونگی طراحی داشبورد هوش تجاری را بیاموزید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره ای ما بهره مند شوید.

لطفا با ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.