استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر شده است و می توان گفت رسانه های اجتماعی مانند یک طوفان جهان را در بر گرفته اند و به طور کلی نحو ی برقراری ارتباط انسان ها با یکدیگر را متحول ساخته اند. رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین، توئیتر و اینستاگرام، دنیای کسب و کارهای دیجیتال و تبلیغات آنلاین را نیز تحت تاثیر قرار داده است. به دلیل اینکه مخاطبان این رسانه های اجتماعی بسیار زیاد هستند، در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به بررسی تاثیر اینستاگرام بر تبلیغات آنلاین بپردازیم و به شما چگونگی تبلیغ یک کسب و کار در اینستاگرام را آموزش دهیم. لطفا با مکعب همراه باشید.

چگونگی تبلیغ یک کسب و کار در اینستاگرام

اینستاگرام بیشتر برای جذب مخاطبانی مناسب است که با تصاویر انس گرفته اند و از آنجایی که تبلیغات در اینستاگرام بسیار مقرون به صرفه است، می تواند یکی از بهترین راه ها برای شروع تبلیغات آنلاین کسب و کار شما باشد تا با استفاده از آن بتوانید:

  • ترافیک سایت خود را افزایش دهید
  • خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنید
  • پیام تبلیغاتی خود را به سرعت منتشر کنید
  • برندسازی کنید

تبلیغ یک کسب و کار در اینستاگرام

اینستاگرام می تواند یک کانال بازاریابی بسیار موثر باشد، که اگر بتوانید نحوه ی انجام تبلیغات در این کانال بازاریابی فعال را بیاموزید، استفاده از این پلتفرم می تواند به بخش اعظم استراتژی های کاربردی شما برای موفقیت کسب و کارتان تبدیل شود.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه اند؟

همانطور که گفتیم اینستاگرام راهی است برای تبلیغات از طریق عکس و ویدئو. تعداد افرادی که عضو شبکه ی اجتماعی اینستاگرام اند و عکس های زیبا و ویدئوهای خود را به اشتراک می گذارند بسیار زیاد است و این نشان می دهد که اینستاگرام جای مناسبی برای دیده شدن تبلیغات شما می باشد و شما می بتوانید از این فرصت فوق العاده استفاده کنید و مخاطبان اینستاگرام را به سمت کسب و کار و برند خود جذب نمائید.

تبلیغات در اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟

ایجاد تبلیغات فرایندی بصری و فوق العاده آسان است. در ادامه مراحل ایجاد تبلیغات در اینستاگرام را برای شما بیان خواهیم کرد، لطفا همچنان همراه ما باشید تا به شما چگونگی تبلیغ یک کسب و کار در اینستاگرام را بیاموزیم.

برای ایجاد تبلیغات در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال نمائید:

  1. یک اکانت در اینستاگرام ایجاد کنید. برای اینکه بتوانید برای کسب و کار تان در اینستاگرام تبلیغات انجام دهید باید در فیسبوک یک صفحه برای آن کسب و کار ایجاد کنید. در حقیقت شما از این صفحه در اینستاگرام به عنوان صدای تبلیغات خو استفاده می کنید. زمانی که اکانت اینستاگرام خود را ایجاد کردید، آن را به صفحه ی فیسبوک تان متصل کنید.
  2. در مورد حوزه های رقابتی کار خود تحقیق و بررسی و جستجو کنید. جستجو کنید وببینید که کدام شرکت ها در حوزه ی فعالیت شما مشغول فعالیت هستند و چگونه محتواهایی را برای انجام تبلیغات استفاده می کنند. به این ترتیب می توانید از محتواها، لینک ها و سایر ایده های خلاقانه ی آن ها، ایده بگیرید و در کار خود به شکلی متفاوت استفاده کنید. در واقع شما از تجربیات آن ها بهره مند خواهید شد. همچنین با اکانت اینستاگرام خود شروع کنید، شرکت ها و موسسات موفق و شاخص را فالو کنید تا از تجربیات آن ها نیز بتوانید استفاده کنید.

در اینستاگرام کسب و کار خود را تبلیغ کنیم

3. تبلیغاتی ایجاد کنید که بسیار چشمگیر باشد. از آنجا که تبلیغات در اینستاگرام هزینه دارد ورایگان نیست، بهتر است وقت وهزینه ی خود را برای تهیه ی محتوای تبلیغاتی صرف کنید که نتیجه بخش باشد. وقتی که شما با این پلتفرم به خوبی آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که چگونه تبلیغاتی برای بازار هدف شما مناسب است و بهتر نتیجه می دهد. با اولین تبلغاتی که انجام می دهید، تا حدودی تجربیات لازم را کسب خواهید کرد که بیشتر تمرکزتان را بر کدام جنبه های کسب و کارتان قرار دهید.

همچنان که در تولید تبلیغات در اینستاگرام هستید، به اکانت اینستاگرام و فیسبوک خود وارد شوید و به قسمت مدیریت تبلیغات (Ad Manager) بروید و مراحل مربوط به آن را که بسیار آسان می باشد، دنبال کنید. در بخش مدیریت تبلیغات از شما پرسیده می شود از قبیل : اهداف تبلیغات، که می تواند آگاهی برند، افزایش ترافیک، افزایش نرخ تبدیل و…باشد. همچنین در بخش  شما می توانید مشتریان خود را بر اساس سن، جنسیت، علاقه مندی ها و…مورد هدف قرار دهید، بودج ی خود را مشخص کنید، فرمت تبلیغ را مشخص کنید و مواردی از این قبیل.

دوستان گرامی حال که چگونگی تبلیغ یک کسب و کار در اینستاگرام را آموختید، می توانید بسیار هدفمندتر از قبل تبلیغات خود را در یک پلتفرم مناسب انجام دهید و صدای خود را به گوش مخاطبان اصلی خود برسانید.

عزیزان از توجه و همراهی تان بسیار ممنون و سپاسگزاریم. امید است که با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید پاسخ سوالات خود را در خصوص انجام تبلیغات در اینستاگرام گرفته باشید. چنانچه هنوز سوالی در ذهن دارید یا با مشکلی مواجه شده اید می توانید آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم مکعب، آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.