اخیرا در یکی از کنفرانس های تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی شرکت کردم که در آن نکته های بسیار جالبی در مورد تولید محتوا برای اینستاگرام مطرح شد. فکر می کنم خواندن این نکات برای شما نیز جالب باشد چرا که ممکن است در آینده به آن ها نیاز پیدا کنید. پس در این مقاله با ما در تیم مکعب همراه باشید تا با مهمترین نکات در مورد تولید محتوا برای اینستاگرام آشنا شوید.

بیشتر بخوانید : آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

ما در دنیایی زندگی می کینم که هر روز به شگفتی ها آن  و راه های ارتباطی افراد افزوده می شود. شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 800 میلیون کاربر می تواند یکی از بهترین گزینه ها در میان شبکه های اجتماعی  برای معرفی برند شما، تبلیغات آنلاین و معرفی کسب و کار شما باشد. در این مقاله به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که چگونه تنها در 1 روز 30 محتوا برای اینستاگرام تولید کنید.

تولید 30 محتوا برای اینستاگرام تنها در یک روز

شما به چه منظور از اینستاگرام استفاده می کنید؟

این سوالی است که در مرحله ی اول باید به آن پاسخ دهید. آیا شما فقط در اینستاگرام عضو هستید و برای سرگرمی از آن استفاده می کنید؟ یا نه، برای اهداف دیگر نیز از این شبکه اجتماعی استفاده می کنید؟ اگر اهدافتان فراتر از یک سرگرمی ساده باشد، پس چگونگی تولید محتوا برای اینستاگرام اهمیت پیدا می کند. چطور می توان این دو را از یکدیگر تشخیص داد؟ به این ترتیب که :

شما تنها عضوی از اینستاگرام هستید اگر :

  • به ندرت یادتان به اشتراک گذاری پست در اینستاگرام می افتد.
  • تنها در مورد خودتان پست می گذارید.
  • محتوا های شما با هم سازگاری ندارند.
  • بدون یک استراتژی معین از آن استفاده می کنید.

شما از اینستاگرام استفاده می کنید اگر :

  • به طور پیوسته پست به اشتراک می گذارید.
  • برای کامنت هایی که برایتان می گذارند ارزش قائل هستید.
  • در پست های خود ارزش کار و فعالیت خود را بیان می کنید.

حال تصمیم بگیرید که شما جزء کدام دسته اید؟

چه چیزی باعث موفقیت افراد در استفاده از اینستاگرام می شود؟

اگر شما می خواهید فعالیت موفقیت آمیزی در این شبکه اجتماعی داشته باشید باید فعالیت خود را با هدف خدمت رسانی به مردم انجام دهید. این خدمت می تواند هر چیزی باشد. مانند اطلاع رسانی در زمینه های مختلف و … که این ها همه به واسطه تولید محتوا برای اینستاگرام امکان پذیر خواهد بود

 در ادامه شما می توانید با 5 گام جهت موفق بودن در اینستاگرام و تولید محتوا برای اینستاگرام آشنا شوید.

تولید 30 محتوا برای اینستاگرام تنها در یک روز

5 گام برای برنامه ریزی، طراحی و انتشار محتوا در اینستاگرام

در این بخش از مقاله شما را با گام های موثر و برنامه ریزی جهت تولید محتوا برای اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. این مطالب را به دقت مطالعه نمائید.

مشخص کنید که در هر ماه چند پست می خواهید در صفحه خود بگذارید :

اولین نکته در مورد تولید محتوا برای اینستاگرام این است که مشخص کنید در هر ماه چند پست مایلید که در صفحه خود قرار دهید. برای پاسخ دهی به این سوال باید بدانید که در واقع به چه تعدا پست نیاز دارید! مککن است بیشتر و یا کمتر از آن چیزی باشد که شما تصور می کنید. برای هر کسب و کاری این تعداد می تواند متفاوت باشد. شما باید امتحان کنید و ببینید چه حالتی برای شما بهتر است. به عنوان مثال شما می توانید با 3 پست در هفته تولید محتوا برای اینستاگرام را آغاز کنید و بعد از آن بر اساس بازخوردی که از کاربران دریافت می کنید تعداد آن را تغییر دهید.

موضوعات مختلفی را که باید برای آن محتوا تولید کنید را دسته بندی کنید :

دومین نکته جهت تولید محتوا برای اینستاگرام این است که باید محتوایی که تولید می کنید را دسته بندی کنید. در هر زمینه ای که فعالیت می کنید قطعا موضوعات مختلفی وجود دارند که به آن مرتبط می شوند. شما باید در بهترین حالت این موضوعات را در 9 الی 12 دسته تقسیم بندی کنید. اگر نمی توانید تشخیص دهید که کدام دسته ها برای شما بهتر هستند به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • با به اشتراک گذاشتن چه محتوایی راحت هستید؟ آیا با به اشتراک گذاشتن مسائل خصوصی مشکلی ندارید؟
  • چه خدمت رسانی می خواهید انجام دهید؟
  • هدف من جذب چه دسته از افراد است؟

زمانی که شما بتوانید به سوالات از این قیبل پاسخ دهید می توانید محتوا برای اینستاگرام را به درستی و مطابق با  نیازهای خود تولید کنید.

همه چیز را برنامه ریزی کنید :

برای برنامه ریزی کردن به اولین چیزی که نیاز دارید یک تقویم است. فرض کنید شما به 30 پست در ماه نیاز دارید و 10 دسته بندی مختلف دارید. پس برای هر دسته باید به طور متوسط 3 پست آماده کنید. اما باز هم باید نگاه دقیق تری به تقویم داشته باشید تا مناسبت های خاص را از دست ندهید. تولید محتوا برای مناسبت های خاص موجب می شود کاربر متوجه اهمیتی که شما برای کسب و کارتان قائل هستید بشود.

تولید 30 محتوا برای اینستاگرام تنها در یک روز

دوربین خود را آماده کنید :

بهتر است به جای این که همیشه از عکس های آماده استفاده کنید کمی خلاقیت به خرج دهید و خودتان دست به کار شوید. گذاشتن عکس از گل، یک لیوان قهوه و … ایده های جالبی است که به جلب توجه کاربر کمک زیادی می کند.

از برنامه ریزی خود درس بگیرید :

بعد از این که استراتژی خود را برای تولید محتوا برای اینستاگرام پیاده سازی کردید بهتر است که یک بررسی روی میزان بازدهی آن داشته باشید تا نواقص کار خود را شناخته و آنها را اصلاح کنید. در همه زمینه های دیجیتال مارکتینگ تحلیل و آنالیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

همراهان عزیز در این مقاله به اختصار توضیحاتی را در مورد تولید محتوا برای اینستاگرام در اختیار شما قرار دادیم. شرکت مکعب در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند راهنمای شما باشد. با استفاده از شماره 09138347634 و 03137770377 با ما در ارتباط باشید.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.