از آنجا  که در الگوریتم اینستاگرام محتواهای ویدئویی، جز ارزشمندترین محتواها محسوب می شود، بازاریابان و سازندگان محتوا بیشتر به دنبال تولید مجموعه ‌ای از محتواهای ویدیویی مانند ریلز اینستاگرام و ویدئو در اینستاگرام هستند؛ اما سوالی که برای بسیاری از کاربران این پلتفرم محبوب و پرمخاطب وجود دارد این است که تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام چیست؟ در این مقاله مطالبی را برای پاسخ به این سوال عنوان کرده ایم. لطفا تا انتها با مکعب همراه شوید.

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام : مختصری درباره اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی است و این ادعا بر اساس داده های به دست آمده از تحقیقات در مورد پلتفرم های محبوب شبکه های اجتماعی، ثابت شده است. اینستاگرام حدود دو میلیارد کاربر فعال دارد که حداقل یک بار در ماه از این پلتفرم استفاده می کنند. آنچه اینستاگرام را از سایر پلتفرم ها مجزا می سازد، قابلیت های آن در آپلود و انتشار انواع مختلف محتوا می باشد.

اگرچه این پلتفرم در ابتدا برای اشتراک گذاری عکس توسعه داده شد، اما اکنون برای کاربران این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند فیلم و اخیرا هم ریلز را به اشتراک بگذارند و از این طریق مخاطبان بیشتری جذب کنند. این ویژگی نه تنها برای سازندگان محتوای اینستاگرام، بلکه برای کاربران عادی که فقط از آن به عنوان سرگرمی استفاده می کنند، نیز مفید خواهد بود.

به عنوان مثال، برای سازندگان محتوا و صاحبان برند این امکان را فراهم می کند تا محتوایی را ایجاد و به اشتراک بگذارند و به از این طریق مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند در عین حال، به کاربران کمک می کند از محتوای متنوع و جذاب لذت ببرند و از مطالب آموزشی نیز بهره مند شوند.

اکنون سوال این است که تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام چیست و چه ویژگی هایی در هر کدام از محتوا، این دو را از یکدیگر متمایز ساخته است؟ همچنان همراه ما باشید.

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام

چه تفاوت هایی بین ریلز و ویدئو در اینستاگرام وجود دارد؟

در کل می توان گفت ریلز و ویدیوهای اینستاگرام دو نوع محتوای مشابه با تفاوت های جزئی هستند. در این بخش از مقاله تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام را با یکدیگر بررسی می کنیم.

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام : آشنایی با ریلز اینستاگرام

در ابتدا ریلز اینستاگرام پاسخی به تغییرات تحول آفرین TikTok با ویدیوهای کوتاه بود؛ و با توجه به این موضوع مهم که مخاطبان در 3 ثانیه اول یک ویدیو درگیر موضوع می شوند، استفاده از این نوع محتواها به‌طور چشمگیری افزایش یافت.

سپس در پایان یک محتوای ویدئویی، که مخاطب کاملاً پیام محتوا را دریافت کرده و در آن غوطه‌ور شده‌ است، نتایج تاثیرگذاری مانند دنبال کنندگان ، افزایش آگاهی از برند و تعامل با کاربر حاصل می شود.

ریلز اینستاگرام، می تواند بین 15 تا 60 ثانیه باشد. به این ترتیب شما می توانید این نوع محتواهای ویدئویی را 15 ثانیه، 30 ثانیه یا 60 ثانیه ای بسازید.

شما می توانید تب Reels را در صفحه اینستاگرام خود به مشاهده کنید که در آن محتواهای ریلز اینستاگرام به طور مجزا نمایش داده می شوند. به این ترتیب یافتن محتوای ریلز مورد نظر برای شما آسان تر می شود.

همچنین اینستاگرام امکاناتی را برای سازندگان محتوا جهت ادیت در نظر گرفته است که از طریق آن می توانند،  فیلترها، موسیقی، صداها و غیره را ویرایش کنند. علاوه بر این امکان استفاده از ابزارهای ترسیم و متن و همچنین برچسب‌های مجموعه اینستاگرام در ساخت ریلز وجود دارد.

بنابراین تعریف نهایی که از ریلز می توانیم ارائه دهیم این است که ریلز اینستاگرام ویدیوهای کوتاهی هستند، که توجه بینندگان را سریع به خود جلب می کنند. با این اوصاف، Reels می تواند یک راه حل بسیار عالی برای تولید ویدیوهای سرگرم کننده و خنده دار و یا محتواهای تبلیغاتی تاثیرگذار باشد.

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام : آشنایی با ویدئو در اینستاگرام

واقعیتی که در مورد محتواهای ویدئویی اینستاگرام وجود دارد این است که با افزایش 30 درصدی تعداد بازدیدکنندگان ویدئوها در این پلتفرم، اینستاگرام از این فرصت استفاده کرد و محتواهای آی جی تی وی اینستاگرام (IGTV) را راه اندازی کرد. ایده ای که پشت IGTV وجود داشت این بود که سازندگان بتوانند ویدیوهایی با فرمت طولانی تر منتشر کنند که مدت زمان آن بیشتر از پست ‌های ویدئویی معمولی و یا ریلز اینستاگرام باشد.

بسته به نوع ویدیویی که در اینستاگرام منتشر می شود، طول ویدئو می‌تواند از 15 ثانیه تا 60 دقیقه متغیر باشد. در تب ویدیو صفحه اینستاگرام، می‌توانید ویدیوهایی که در گذشته پست شده یا لایوهای اینستاگرامی ذخیره شده را مشاهده کنید. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که بتوانند ویدیوهای طولانی تا 10 دقیقه را هم پست کنند؛ توجه نمایید که کاربران تأیید شده اینستاگرام می‌توانند ویدیوهای 60 دقیقه‌ای نیز پست کنند.

همچنین امکان پیش نمایش محتواهای ویدیویی وجود دارد که استفاده از آن می تواند برای برندها بسیار ارزشمند باشد. آیا می دانید برندهایی که از پیش نمایش استفاده می کنند، بازدیدهای خود را تا 300 درصد افزایش داده اند؟ حال تصور کنید وقتی از محتوای خود در ویدیوهای اینستاگرام درآمدزایی می کنید یا محتوای حمایت شده از تبلیغات اینستاگرام را منتشر می کنید، چه نوع نتایجی می تواند برای شما به ارمغان بیاورد.

اکنون می توان تفاوت های ریلز و اینستاگرام را به صورت مختصر به این شکل عنوان کرد؛ تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام عبارتند از :

  • مدت زمان : یکی از عمده تفاوت ای ریلز و ویدئو در اینستاگرام مربوط می شود به مدت زمان هر کدام از این دو نوع محتوا. ریلز معمولا کوتاه تر از ویدئو است.
  • دسترسی به ابزارهای ویرایش : اینستاگرام دسترسی به ابزارهای ویرایش انحصاری خود را برای سازندگان ریلز فراهم می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، اینستاگرام برای کاربران شرایطی را فراهم کرد است تا از کتابخانه موسیقی، جلوه‌ های ویدیویی، طرح‌ بندی‌ها و سایر ویژگی‌ های ویرایش برای توسعه ‌دهندگان استفاده کنند.
  • میزان بازدید : در اینستاگرام، ریلز می‌تواند در مقایسه با ویدیوهای فید، از بازدیدهای بیشتر و دسترسی وسیعی تری برخوردار شود. به این دلیل که الگوریتم ‌های اینستاگرام ریلزها را بر اساس علایق کاربران نشان می ‌دهند و به این ترتیب است که ریلزها امکان دسترسی فوق ‌العاده ‌ای به برندها و اینفلوئنسرها را فراهم می‌کنند. در مقابل، از آنجایی که ویدیوها در فید نشان داده می‌شوند، نه در صفحه اکسپلور، کاربران باید یک فرد را دنبال کنند تا به ویدیوهای آن دسترسی پیدا کنند.

اکنون که با تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام آشنا شدید، ممکن است بپرسید، از کدام نوع محتوا بهتر است استفاده کنیم؟ در ادامه همچنان همراه ما باشید.

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام

استفاده از ریلز اینستاگرام در مقایسه با ویدئو

اینکه شما ویدیوهای کوتاه مدت یا ریلز اینستاگرام را در صفحه خود منتشر کنید یا ویدیوهای طولانی، به برنامه و استراتژی محتوایی شما بستگی دارد.

اگر می‌خواهید قابلیت کشف خود را افزایش دهید و با ایجاد ویدیوهای کوتاه و سرگرم‌کننده به مخاطبان بیشتری برسید، ریلز اینستاگرام را امتحان کنید. اگر می‌خواهید فرم ‌های طولانی‌تری از ویدیو بسازید تا در یک موضوع با مخاطبان فعلی خود در تعامل باشید یا یک مصاحبه را به صورت زنده پخش کنید، سعی کنید ویدیوها را در اینستاگرام پست کنید و آن ها را در تب ویدیوی اینستاگرام خود قرار دهید.

کلام پایانی : تفاوت ریلز و ویدئو در اینستاگرام

در این مقاله به ذکر توضیحاتی در مورد ریلز و ویدئو در اینستاگرام پرداختیم و به منظور درک تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام ، هر کدام از این دو محتوای ویدئویی را به طور کامل معرفی کردیم. امید است مطالعه ی این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.