اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، قطعا هم اکنون به فکر سئو و افزایش ترافیک سایت هستید؛ ما در این مقاله نکاتی را در این زمینه برای شما مطرح کرده ایم. با مکعب همراه باشید تا شما را با بهترین راه های افزایش ترافیک سایت آشنا کنیم.

توجه داشته باشید که پس از راه اندازی وب سایت خود، قبل از سئو لازم است که به وبلاگ نویسی و تولید محتوا فکر کنید؛ اما اگر تنها به فکر این مورد هستید، باید بدانید که شانس موفقیت شما بسیار کم است، به این دلیل که حتی اگر افراد زیادی به آنچه شما در وبلاگ می نویسید علاقه مند باشند، اگر نتوانند شما را پیدا کنند، از وب سایت شما بازدید نخواهد شد. علاوه بر این شما باید کاری کنید که آن ها محتواهای سایت شما مطالعه کنند.

در مقاله ای که پیش رو دارید، نکات بسیار مهمی را در ارتباط با وبلاگ نویسی برای شما آورده ایم که منجر به افزایش ترافیک سایت شما می شود و شما را به یک بلاگر موفق تبدیل می کند که بتوانید به آسانی و به سرعت ترافیک سایت خود را افزایش دهید. پس همچنان با ما همراه باشید.

معرفی بهترین راه های افزایش ترافیک سایت

اگر نکات وبلاگ نویسی را به خوبی درک کنید، در این صورت شما می توانید از طریق ارائه محتواهای مناسب و اصولی که مورد علاقه کاربران است، آن ها را به سمت بازدید از سایت خود ترغیب کنید. پس این بخش از مقاله را با دقت بخوانید.

افزایش ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک سایت ، خوب بنویسید

برای اینکه بتوانید خوب بنویسید، علاوه بر مهارت های اولیه نویسندگی، لازم است که در ارتباط با بخشی از کسب و کار خود بنویسید که جای مانور بیشتری دارد، به عبارت دیگر niche مارکت را در کسب و کار خود پیدا کنید و در ارتباط با آن بنویسید. به این ترتیب زمانی که شما این بخش از بازار کسب و کار خود را در دست گرفتید، می توانید مخاطبان جدید را به سمت سایت خود جذب کنید. به این ترتیب ترافیک سایت شما افزایش می یابد و بلاگ موفق تری ایجاد خواهید کرد.

محتواهای با کیفیت ایجاد کنید

نکته ی مهم بعدی برای افزایش ترافیک سایت تولید محتوای با کیفیت است، یعنی محتوایی که ارزش ارجاع داشته باشد. این نکته در حقیقت یک نکته ی کلیدی برای افزایش ترافیک سایت است.

ارجاع نیاز به یک سند دارد و این در دنیای وبلاگ نویسی از طریق پیوندها میسر می شود.

استفاده از تصاویر منحصر به فرد

استفاده از تصاویر منحصر به فرد و با کیفیت نیز نقطه ی عطفی ست برای ایجاد یک وبلاگ موفق. تصاویر باید سفارشی باشد و همچنین به خواننده کمک کند تا محتوای مورد مطالعه را بهتر درک کند.

این گونه عکس ها نه تنها تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند، بلکه منجر به ارجاع بیشتری می شود، چرا که دیگران به محتواهای شما بیشتر لینک می دهند.

افزایش ترافیک سایت

محتواها را به گونه ای بنویسید که مطالعه آن راحت باشد

مخاطبان قصد دارند که با خواندن محتواهای موجود در بلاگ شما اطلاعات مفیدی کسب کنند، در حالی که زمان زیادی برای فهم مطالب از آن ها گرفته نشود. پس پست ای شما باید به راحتی قابل خواندن و قابل درک باشد.

برای افزایش ترافیک سایت چرخه بازخورد ایجاد کنید

یکی دیگر از موارد موثر در افزایش ترافیک سایت ایجاد چرخه ی بازخورد است. حتما می پرسید چگونه؟

چرخه ی بازخورد توسط تیم تولید محتوا ایجاد می شود. به این ترتیب که محتوای نوشته شده توسط همه ی افراد تیم مطالعه می شود و مواردی که نیاز به اصلاح دارد هایلایت می شود و به همین ترتیب همه ی اعضای تیم نظر خود را اعمال می کنند و در پایان چرخه، اصلاحات لازم انجام می شود. به این ترتیب در نهایت پستی منتشر می شود که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی

از طریق حضور در شبکه های اجتماعی شما می توانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید. یک راه بسیار موثر این است که شما با سایر تولید کنندگان محتوا و همکاران خود از طریق شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید و حتی محتواهای یکدیگر را تبلیغ کنید. این یک حرکت هوشمندانه برای افزایش ترافیک سایت می باشد.

پست های قدیمی را ادیت و به روزرسانی کنید

بازنگری و به روزرسانی پست های قدیمی وبلاگ قدیمی یک  استراتژی ساده است که طبق آمار به دست آمده وانسته است در عرض هفت روز 50.95٪ بازدید سایت را افزایش دهد. سعی کنید تصاویر جدید به صفحه اضافه کنید، مطالب جدید و مرتبط به پست اضافه کنید و به طور کلی آن پست قدیمی را ویرایش کنید. حتی پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

افزایش ترافیک سایت

محتوای صوتی و پادکست

یکی دیگر از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت این است که از پادکست استفاده کنید. آمار به دست آمده در این زمینه نیز نشان داده است که 24 درصد از کاربران به طور مرتب پادکست گوش می دهند و این نوع محتواهای صوتی برای آن ها جذابیت دارد. البته اگر پادکست ها را هدفمند و جذاب انتخاب کنید، طبق نتایج به دست آمده از تحلیل های آماری، بازدیدکنندگان هدف شما نیز به طرز چشم گیری افزایش خواهند یافت.

از کلمات کلیدی LongTail برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید

آیا می دانید کلمات کلیدی LongTail چه نوع کلماتی هستند؟ به مجموعه کلمات کلیدی که از بیش از 3 کلمه تشکیل شده است، کلمات کلیدیLongTail یا دم دراز یا طولانی گفته می شود.

کلمات کلیدی دم دراز یا طولانی به موتورهای جستجو کمک می کند تا مفهوم محتوا را بهتر متوجه شود. بنابراین این نوع کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک سایت شما خواهد داشت، به این علت که این نوع کلمات کلیدی LongTail بسیار هدفمند انتخاب می شود.

از کلمات کلیدی تکراری یا stuffing استفاده نکنید

حتما می پرسید کلمات کلیدی stuffing چه نوع کلماتی هستند؟ زمانی که شما از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده می کنید، در این صورت شما از کلمات کلیدی تکراری یا stuffing استفاده کرده اید.

در این صورت زمانی که کاربر متن مقاله شما را می خواند، از خواندن آن هیچ لذتی نخواهد برد و تجربه کاربری شما ضعیف خواهد شد و گوگل این گونه پست هایی را نمی پسندد و به آن ها امتیاز خوبی نخواهد داد.

پس یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که برای افزایش ترافیک سایت خود باید در نظر داشته باشید، توجه به این مسئله است که از کلمات کلیدی stuffing در متن محتوا استفاد نکنید و اگر فکر کی کنید استفاده بیشتز حد از کلمات کلیدی کار درستی است و ترافیک سایت شما را افزایش می دهد، بدانید که سخت در اشتباه هستید.

افزایش ترافیک سایت

از تگ H1 به درستی استفاده کنید

تگ H1 به موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شود موضوع صفحه ی شما چیست! و به این ترتیب رتبه شما را افزایش می دهد.

البته اکثر قالب های وردپرس به طور پیش فرض از تگ H1 استفاده می کند. اما چنانچه از قالبی استفاده می کنید که تگ H1 ندارد، لازم است که خودتان آن را در صفجه قرار دهدی تا از امتیاز آن بهره مند شوید.

توجه داشته باشید که، به هیچ عنوان از تگ H1 بیش از یک بار در متن محتوای خود استفاده نکنید.

علاوه بر آنچه گفته شد، تگ ها کلا به شما کمک می کند که متنی که می نویسید بسیار قابل اعتمادتر و خواناتر بشود. مثلا اگر محتوایی می نویسید که حدود 5000 الی 6000 کلمه است، اگر به درستی از تگ ها استفاده نکنید، متن از خوانایی کافی برخوردار نخواهد بود.

از CDN برای افزایش ترافیک سایت ارگانیک استفاده کنید

CDN کارآیی سایت شما را افزایش می دهد و یک ورژن Cache از محتوای سایت شما در سرورهای خود ایجاد می کند و دامنه کاربران را از طریق سرورهای نزدیک به مکان کاربر ارائه می دهد.

کلام پایانی

استراتژی هایی که در این مقاله برای شما عزیزان گفته شد، 100 درصد می تواند موجب افزایش ترافیک سایت شما بشوند. اما توجه داشته باشید که شما نمی توانید یک شبه انتظار نتیجه این تغییرات را در وب سایت خود مشاهده کنید، بلکه این افزایش آمار بازدید کنندگان و ترافیک سایت شما مستلزم گذشت زمان است. بنابراین لازم است که قدری صبور باشید.

به طور کلی توجه داشته باشید که تولید محتوای با کیفیت بسیار مهم است تا حدی که اگر همه ی تکنیک های گفته شده را در سایت خود عملی کنید اما محتوای باکیفیت و جذاب تولید نکنید، تمام تلاش شما بی فایده است. به این دلیل که گوگل رتبه ی خوبی برای محتوای شما در نظر نخواهد گرفت. بنابراین این را به خاطر داشته باشید که محتوا همیشه پادشاه است و حرف اول را می زند.