اگر در فکر افزایش CTR ارگانیک و افزایش رتبه سایت خود در صفحات نتایج جستجوی موتور جستجو هستید، اما به دنبال راه هایی غیر از تولید محتوا یا ایجاد لینک هستید، لطفا این مقاله را به دقت مطالعه کنید. مکعب در مقاله ای که پیش رو دارید، استراتژی هایی را برای افزایش ترافیک سایت شما ارائه کرده است که منجر به افزایش CTR ارگانیک می شود و رتبه شما را افزایش می دهد.

آشنایی با چند استراتژی برای افزایش CTR ارگانیک

حضور در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) برای هر کسب و کاری که قصد دارد حضور آنلاین خود را تقویت کند و سهم بازار خود را در بازار افزایش دهد ضروری است. اما اگر هدف شما افزایش بازدید وب سایت یا افزایش فروش است ، صرفاً حضور در صفحه اول کافی نیست.

بنابراین اگر وب سایت شما شانس کمی برای افزایش بازدیدهای ارگانیک خود دارد ، ممکن است مشکلات شما به دلیل نرخ پایین کلیک کلی (CTR) باشد. بهبود عملکرد کلیک از جنبه های اساسی موفقیت طولانی مدت آنلاین شما ، چه در Google و چه در خارج از آن می باشد. پس لازم است تکنیک های افزایش CTR ارگانیک را بدانید. همچنان با ما همراه باشید.

افزایش CTR ارگانیک

نکته اول : با تگ های عنوان و هدها را هوشمندانه و خلاقانه انتخاب کنید

تگ ها عنوان و هدها، هم برای موتور جستجو و هم برای کاربران آن اهمیت زیادی دارد. به عنوان یک عنصر HTML ، موتورهای جستجو برای درک بهتر اطلاعات موجود در صفحه از تگ عنوان شما استفاده می کنند.

از طرف دیگر ، بازدید کنندگان صفحات نتایج جستجو ، از روی تگ عنوان موجود در SERPs برای ایجاد اولین برداشت در مورد کسب و کار شما به صفحه ی شما وارد می شوند. پس ، نحوه ساخت تگ عنوان می تواند عامل موفقیت یا شکست باشد و بر افزایش CTR ارگانیک تأثیر بسزایی دارد.

نکته دوم : توضیحات متا

قطعه زیر عنوان در SERP به طور معمول از توضیحات متای صفحه شما گرفته می شود. علاوه بر این، هدف از توضیحات متا، ارائه خلاصه محتوای یک صفحه وب است و مانند تگ عنوان صفحه شما ، یک توضیح متا که به خوبی نوشته شده باشد می تواند بر افزایش CTR ارگانیک تأثیر مثبت بگذارد.

نکته سوم : از URL های توصیفی استفاده کنید

آدرس URL ی که از کلمات کلیدی غنی شده باشد و بهینه سازی شده باشد، می تواند در افزایش CTR ارگانیک نقش بسیار مهمی ایفا کند. به علاوه سعی کنید در نوشتن آدرس URL از اعداد و کارکترهای خاص استفاده نکنید. همچنین سعی کنید URL تا جایی که امکان دارد کوتاه باشد، چون آمار به دست آمده نشان می دهد که URL های کوتاه تر رتبه ی بهتری از موتور جستجو دریافت خواهند کرد.

افزایش CTR ارگانیک

نکته چهارم : از ریچ اسنیپت ها استفاده کنید

استفاده از ریچ اسنیپت ها یا متن های کوتاه غنی باعث می شود که صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل در قالب یک باکس کوچک نشان داده شود و این هم رتبه شما را افزایش می دهد و هم باعث افزایش CTR ارگانیک شما می شود. اما برای استفاده ی بهینه و موفق از ریچ اسنیپت ها لازم است که با انواع آن آشنا شوید.

انواع ریچ اسنیپت

  • Review snippets
  • Recipe rich data snippet
  • How-To snippets
  • Sitelinks
  • Search box snippet
  • Product snippet
  • Video snippet
  • FAQ snippet

شما می توانید هر کدام از این اسنیپت ها را در محتوای خود استفاده کنید.

سخن پایانی

با استفاده از استراتژی های بالا ، ترافیک ارگانیک سایت شما افزایش بیشتری خواهد داشت و این به موفقیت بیشتر حضور آنلاین شما و در نهایت ، افزایش CTR ارگانیک سایت تان کمک خواهد  کرد. پس توصیه می شود که این نکات را به دقت مطالعه کنید، چرا که استفاده از آن ها هیچ نیازی به تجربه سئو یا پرداخت هزینه ندارد.

از همراهی همیشگی تان تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را مطرح نمائید.