زمانی که افراد تصمیم به طراحی سایت و تولید محتوا دارند، چیزی که از اهمیت زیادی برای آن ها برخوردار است این است که پست ها به سرعت به صفحه اول گوکل بیایند. البته این کار نیاز به تکنیک های خاصی دارد. برای اینکه شما در این زمینه موفق باشید باید درک درستی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو داشته باشید. همچنین رعابت یک سری نکات جانبی می تواند به شما برای بالا اوردن پست هایتان کمک کند. در صورتی که می خواهید از این ترفندها آگاه شوید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید:

اما برای این که دید درستی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو داشته باشید همراه ما باشید.

عملکردهای اصلی یک موتور جستجو به طور کلی شامل موراد زیر می شود :

خزنده، داده کاوی، نمایه سازی یا ایندکس کردن و پردازش پرس و جو.

عملکرد خزنده موتور جستجو به این معنا است که ربات های به سایت شما فرستاده می شوند تا یک سری اطلاعات خاص را جمع آوری کنند. در مرحله دیتا ماینیگ اطلاعاتی که توسط خزنده ها جمع آوری شده است، نگهداری می شوند. در مرحله ایندکس کردن اطلاعات به صورت منظم دسته بندی می شوند. مرحله آخر که پردازش پرس و جو است، یک مرحله با انجام عملیات ریاضی در نظر گرفته می شود چرا که پرسش کاربر را با مرحله ایندکس کردن مقایسه کرده و نتیجه را به کاربر نشان می دهد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کند؟

خزنده در موتورهای جستجو یعنی چی؟

ردیابی وب توسط ربات ها، که همچنین به نام عنکبوت نیز شناخته می شوند، فرایندی است که اجزای کوچک برنامه ریزی شده از کامپیوتر مرکزی برای جمع آوری داده ها خارج می شوند. این خزنده ها از پیش برنامه ریزی شده اند برای اینکه در یک وب سایت وارد شده و جمع آوری اطلاعات و پیوندهای آن را انجام دهند. سپس این لینک ها ثبت می شوند و خزنده ها برای سرکشی به هر کدام می روند. بعد از اینکه تمام اطلاعات مرود نیاز جمع آوری شد، خزنده ها داده ها را به کامپیوتر مرکزی ارسال می کنند.

داده کاوی در موتورهای جستجو یعنی چی؟

تمام اطلاعایت که توسط این ربات ها بازگردانده می شود در سرورهای موتورهای جستجو نگهداری می شوند. به این مرحله همان داده کاوی می گویند. نسخه ای که رد سرور ذخیره می شود، نسخه به روز URL که رد مرورگر وارد می کنید نیست بلکه ورژنی از نسخه کش است. زمانی که شما در یک URL و یا محتوا تغییری ایجاد می کنید، در واقع زا خزنده ها درخوسات کرده اید که بار دیگر به وب سایت شما آمده و داده های جدید را جمع آوری کنند.

ایندکس کردن در موتورهای جستجو یعنی چی؟

ایندکس کردن فرآیندی است که طی آن تمام کلمات و کاراکترهایی که مورد استفاده قرار گرفته اند به همراه جایگاهشان ثبت می شوند. همین کار است که در انتهای بسیاری از کتاب ها نیز استفاده می شود. به عنوان ثمال کلمه ههای خاص به همراه محل دقیق آن ها آورده می شود. در یان فرآیند این که هر کلمه چند بار تکرار شده است ثبت می شود. ایندکس گوگل در حال حاضر یکی  بهترین شاخص های اندیس کردن موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. زمانی که این اطلاعات جمع آوری شدند، تمام اعداد به اعداد 0 و 1 که قابل استفاده برای کامپیوتر ها هستند تبدیل می شوند.

موتورهای جستجو چگونه کار می کند؟

سرچ یا جستجو در موتورهای جستجو یعنی چی؟

این مرحله زمانی است که شما عبارت مرود نظر خود را در قسمت جستجو وارد می کنید. قبل از این که عبارتی که وارد کردید به اعداد قابل فهم برای موتورهای جستجو تبدیل شود، عبارت هایی از متن شما حذف می شوند. در واقع کلماتی حذف می شوند که مورد جستجو قرار نمی گیرند. اگر شما کلمه خاصی را مد نظر دارید می توانید آن را بین علامت های ” ” قرار دهید تا موتور جستجو متوجه آن شود. به عنوان مثال برای گوگل می توانید از عبارت + قبل از کلمه مورد نظر استفاده کنید. بعد از اینکه تبدیل ریاضی انجام شد، گوگل مواردی را به شما پیشنهاد می دهد که در حافظه خود شبیه به شماره جستجوی شما است. این الگوریتم پیچیده است. پس شما مواردی را درابتدای لیست مشاهده می کنید که از لحاظ ریاضی مشابه با جستجوی شما است. اینکه رتبه محتوای شما چند است، به عواملی مانند تکرار کلمات، جایگاه کلمات، بولد شدن عبارات و … بستگی دارد. توجه داشته باشید که وقتی شما از یک موتور جستجو استفاده می کنید به همه وب سایت های اینترنتی دسترسی ندارید. در حال حاضر گوگل دارای بهتیرن عملکرد در این زمینه است. اما یاهو دامنه کمتری را پیشنهاد می دهد. پس اگر در موتورهای مختلف جستجو کنید نتایج مختلفی خواهید داشت.

همراهان عزیز با توجه به مطالب بیان شده می توانید متوجه شوید که عملکرد موتورهای جستجو به مطلب شما بستگی دارد. اگر شما ازعبارات درست استفاده کیند می توانید خیلی سریع بازدید سایت خود را افزایش دهید.