اگر سایت را به بدن انسان تشبیه کنیم، می‌توانیم اهمیت کلمات کلیدی در سایت را به اهمیت وجود شریان‌های خون در بدن تشبیه کرد. به همین دلیل مهم است که بهترین کلمات را برای افزایش ترافیک سایت به صورت ارگانیک انتخاب نمایید. در این زمینه می‌توانید از ابزاری استفاده کنید تا بهترین رتبه را از موتورهای جستجوی مختلف دریافت نمایید. با توجه به تجربه‌ای که شرکت مهندسی مکعب در زمینه تولید محتوای سئو شده دارد، در این مقاله به معرفی 4 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی می‌پردازد.

مواردی که در ادامه به عنوان ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی معرفی می‌کنیم را می‌توانید در کنار ابزار گوگل ادوردز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این موارد به ترتیب میزان کارآمدی در قسمت‌های گزارش ارسالی، کاربری ساده، اطلاعات کاربردی و … معرفی می‌شوند.

معرفی ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی

ابزار NicheBOT.com

استفاده از این ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی حتی اگر در برخی موارد نیاز به پرداخت هزینه داشته باشد، مقرون به صرفه است. با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی را بر اساس میزان جستجو در موتورهای جستجو در دسته بندی‌های مختلف قرار دهید. ورژن رایگان این برنامه،100 روز اعتبار دارد. این ابزار رتبه 1 را به خود اختصاص داده است چرا که علاوه بر پیشنهاد کلمات کلیدی امکان ردیابی و دریافت گزارش را نیز برای شما فراهم می‌کند. نکته منفی که در مورد این ابزار وجود دارد، قابلیت کپچا است. شما برای هر بار جستجو در این ابزار باید مقدار کپچا رو وارد نمایید که البته کار حوصله سر بری است.

4 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی

ابزار KeywordDiscovery.com

اگر به دنبال اطلاعات جامع از 100 موتور جستجوی مختلف هستید، بهتر است که این ابزار را انتخاب نمایید. این ابزار اعداد و ارقامی را در اختیار شما قرار می‌دهد که میزان اهمیت هر کلمه در هر قسمت از سال را مشخص می‌کند. استفاده از این ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی برای وب‌سایت‌هایی مناسب است که میزان فروششان به فصل از سال بستگی دارد. به عنوان مثال فروشگاه آنلاین لباس.

ابزار WordTracker

این ابزار شاید خیلی ساده و پایه‌ای باشد، اما کاملاً رایگان است. با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی اصلی و مرتبط به هم را پیدا کنید. اگر تازه فعالیت‌های مربوط به سئو و بهینه‌سازی سایت را آغاز کرده‌اید، این ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی کاربری ساده و راحتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

4 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی

ابزار گوگل ادوردز AdWords

هر جا که صحبت از راحتی استفاده از اینترنت باشد، قطعاً گوگل ابزاری ارائه داده است. استفاده از این ابزار بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد تبلیغ در گوگل را دارند. تبلیغات در گوگل یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین است که از گذشته تا کنون توسط بسیاری از کمپانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشنهادهای این ابزار، هرچه که رقابت کلمه کلیدی مد نظر شما بیشتر باشد، هزینه تبلیغ آن نیز بیشتر است.

آیا استفاده از ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی ارزشمند است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند چون ابزارهای معرفی شده در این قسمت رایگان هستند، شاید ارزش و کار آیی چندانی نداشته باشند. در حالی که استفاده از این ابزارهای رایگان راهنمای اصلی شما برای تولید نقشه محتوا است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمه کلیدی بستگی به نوع استفاده و نیاز شما دارد. مسلماً اگر به دنبال دقیق‌ترین اطلاعات هستید، باید هزینه‌ای پرداخت نمایید. اما اگر در ابتدای مسیر تولید محتوا هستید، همین ابراز پاسخگوی نیاز شما هستند.