اگر شما صاحب یک کسب و کار در فضای آنلاین باشید، حتما شنیده اید که برای نشان دادن برتری خود نسبت به سایر رقبا، باید از محتوای منحصر به فرد و یکتا برای سایت و شبکه های اجتماعی تان استفاده کنید. در واقع با استفاده از استراتژی محتوایی که در ابتدای فعالیت خود تعیین می کنید، محتوایی ایجاد می کنید که تنها برای کاربران سایت شما تولید شده است. این شخصی سازی باعث می شود که کاربر سایت نسبت به شما احساس خوبی پیدا کند و متوجه شود که شما تنها به دنبال افزایش فروش خود نیستید و میخواهید نیاز کاربران را برطرف نمایید. با این وجود ایجاد نقشه محتوای سایت در بازاریابی آنلاین چندان هم کار ساده ای نیست.

شرکت مهندسی مکعب، در زمینه تولید محتوا در زمینه های مختلف در اصفهان در حال فعالیت است. از آنجایی که تولید محتوای هدفمند همیشه شما را جزء برترین های گوگل نگه می دارد، در این مقاله نکات لازم را جهت تدوین نقشه محتوای سایت در اختیارتان قرار می دهد.

نقشه محتوای سایت چیست؟

اگر شما می خواهید مطمئن باشید که می توانید کاربران را از طریق جستجویی که در گوگل و موتورهای جستجو انجام می دهند، به درستی به سایت خود هدایت می کنید باید از یک نقشه محتوای سایت استفاده کنید. به این معنا که محتوای مناسب را در زمان درست در اختیارشان قرار می دهید. با استفاده از نقشه محتوای سایت هدف این است که :

  • به کاربر این حس را لقا کنید که برای خرید می تواند به شما اعتماد کند.
  • برای خرید چه گزینه هایی باید در اختیارش قرار دهید تا وی به مشتری شما تبدیل شود.

نقشه محتوای سایت در بازاریابی آنلاین چیست؟

زمانی که شما در حال تدوین نقشه محتوای سایت هستید می توانید از مشتریان احتمالی خود اطلاعات زیادی بدست آورید. این داده ها به شما کمک می کنند تا شناخت درستی نسبت به نیازها، رفتارها و … داشته باشید تا مطابق با میل آنها رفتار کنید. برای بدست آوردن این اطلاعات بسته به گستردگی کاری که می خواهید انجام دهید، می توانید از نظر سنجی های مختلف استفاده کنید. اما این همه کاری نیست که شما هنگام تولید نقشه محتوای سایت باید انجام دهید. شما باید از کاربری که به سایت شما مراجعه می کند، اطلاعاتی داشته باشید تا متوجه شوید در کدام مرحله از خرید قرار دارد. خوشبختانه این روزها با استفاده از هوش مصنوعی و داده کاوی دست یابی به چنین اطلاعاتی کار مشکلی به نظر نمی آید.

برای کسب اطلاعات درست در این زمینه می توان چرخه اطلاعات را در 3 دسته تقسیم بندی کرد. ابتدا آگاهی، دوم تصمیم گیری و در نهایت خرید.

  • در مرحله اگاهی، فرد تنها نسبت به خدمات و محصولاتی که شما ارائه می دهید آگاه می شود. یعنی کاربر به مشتری بالقوه تبدیل می گردد.
  • در مرحله تصمیم گیری فرد به این فکر می کند که آیا استفاده از خدمات شما، منجر به حل مسئله و مشکل وی می شود یا نه.
  • و در مرحله خرید، در نهایت کاربر با توجه به اطلاعاتی که شما در مورد مزایای خود در اختیارش قرار داده اید، او را به مشتری بالفعل تبدیل می کنید.

بنابراین اگر شما بدانید که کاربر شما در کدام یک از سه مرحله بالا قرار دارد، می توانید تصمیم بگیرید که محتوای بعدی در چه زمینه ای باید باشد، تا او را برای برداشتن گام بعدی راهنمایی کند.

نقشه محتوای سایت در بازاریابی آنلاین چیست؟

نحوه استفاده از نقشه محتوای سایت  :

هنگامی که در حال برنامه ریزی برای نقشه محتوای سایت هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوایی برای آگاهی کاربر آماده کنید. در این مرحله تنها باید نیاز و مشکل را برایشان تعریف کنید. پس بهتر است که از ارائه محصول و خدمت خودداری کنید. در عوض به آنها نشان دهید که شما از نیازهایشان مطلع بوده و قصد کمک کردن به آنها را دارید.

در مرحله تصمیم گیری، شما باید محتوایی در زمینه راه حل های موجود برای مسئله کاربر آماده کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله کاربر تنها به دنبال ارزیابی و مقایسه خدمات شما با رقابایتان است. بنابراین باید محتوایی در اختیارشان قرار دهید که به تصمیمگیری آنها کمک کند. یعنی می توانید از فیلم های تبلیغاتی استفاده کنید، که نشان دهنده عملکرد مطلوب محصول مورد نظرشان است. پس سعی کنید که به آنها نشان دهید راه حل شما، پاسخی برای مشکلشان می باشد.

همراهان عزیز اگر احساس می کنید که برای تولید نقشه محتوای سایت ، نیاز به افراد متخصص دارید می توانید از طریق شماره 09138347634 با ما در ارتباط باشید تا سند چشم انداز محتوای شما را آماده کرده و بر اساس زمان بندی که انجام می دهیم، شما را به اهداف مورد نظرتان در مقاطع مختلف زمانی برسانیم.