در قسمت اول این مقاله فاکتورهای رتبه بندی هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل گفته شد در این مقاله مطالبی را درباره ی نقش فاکتورهای محتوا ، در رتبه بندی هوش مصنوعی موتورهای جستجوی گوگل بیان خواهیم کرد. لطفا این مقاله را نیز با دقت مطالعه کرده و سعی کنید نکات مفید آن را به کار بندید.

نقش فاکتورهای محتوا در رتبه بندی

فاکتورهای محتوا عبارتند از : عکس ها، عنوان ها و مفهوم درخواست جستجو، نقطه ی مرکزی محتوا است.

عکسانتخاب دقیق عکس در رتبه بندی صفحه ی شما تاثیر می گذارد و باعث کسب رتبه ی خوب جستجو در Google image نیز می شود.

عنوان : انتخاب یک عنوان مناسب، به خودی خود ب عنوان یک محتوای ارزشمند محسوب می شود. عنوان مناسب ، مرکز صفحه ی وب شما را مشخص می کند. عدم وجود یک عنوان منمرکز، باعث می شود موتور جستجو هنگام رتبه بندی سایت شما نتواند به آن رتبه ی خوبی بدهد.

معنا و مفهوم درخواست جستجو : اهمیت کلمات کلیدی دیگر به اندازه ی قبل نیست. استفاده از کلمات کلید تنها قدم اول است. درک اینکه منظور اصلی کاربر از عبارت مورد جستجو چیست، تحول دیگری در دنیای سئو است که تکنیکی است که موتورهای جستجو بر اساس آن سایت ها را رتبه بندی می کنند.

آیا می دانید که فاکتورهای رتبه بندی، فاکتورهای محتوا را پشتیبانی می کنند؟ المان هایی که از نوع فاکتورهای رتبه بندی هستند، تمایل دارند که از فاکتورهای نوع محتوا پشتیبانی کنند. به طور مثال یک ناشر حرفه ای، تصاویری را انتخاب می کند که مستقیما به محتوا مربوط باشد. در ادامه چند مورد از موارد ارتباط فاکتورهای محتوا با رتبه بندی را بیان خواهیم کرد.

  1. محتوای هر عکس، مستقیما به عکس مرتبط است.
  2. کپشن های همراه هر عکس، گوگل را از موضوع عکس مطلع می کند.
  3. آدرس URL عکس می بایست توصیف کننده ی عکس باشد.

فاکتورهای محتوا

شاید فکر کنید که دو مورد اول، به طور کلی ربطی به فاکتورهای رتبه بندی ندارد، اما باید بدانید که قطعا نقش ممی در رتبه بندی دارند. همه ی این عوامل دست به دست هم می دهند تا صفحه ی شما بتواند رتبه ی خوبی کسب کند. تصاویر یک جز اصلی و مهم از صفحات وب است و بی شک عامل اصلی جذب کاربران، به خصوص کاربرانی که حضور پر رنگی ندارند ، می باشد. شما می بایست هنگام تولید متن برای هر عکس (تگ alt) حتما از اهمیت نقش یک عکس در صفحه ی وب خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید از مناسب ترین تگ alt برای آن عکس در آن استفاد کنید. گوگل استفاده از کلمه ی کلیدی را به عنوان تگ alt، توصیه می کند. گوگل  پیشنهاد می کند که دقیقا از یک توصیف مناسب برای عکس برای تگ alt استفاده کنید. این بیان کننده ی اهمیت انتخاب درست فاکتورهای محتوا است و بهترین راه ممکن این است که مستقیما یا غیرمستقیم از عکسی استفاده کنی که با محتوای صفحه ی شما مرتبط باشد. در واقع فاکتورهای محتوا و فاکتورهای رتبه بندی هر دو می بایست همدیگر را پشتیبانی کنند. پس سعی کنید، حساب شده، به انتخاب محتوا بپردازید.

گوگل دارای الگوریتم های عکس است که نه تنها می تواند آنچه در تصویر وجود دارد را تشخیص دهد، بلکه ویژگی های موجودات داخل تصویر را نیز تشخیص می دهد. بنابراین سعی کنید تگ alt را طبق الگوریتم هایی که گوگل ازآن ها برای رتبه بندی استفاده می کند، انتخاب کنید. به این ترتیب عکس مربوطه، در گوگل رتبه ی بهتری می گیرد و به کمک سایر محتواهای شما، رتبه ی کلی صفحه ی وب شما را بهبود می بخشد.

آنچه گفته شد دلیل این است که چرا فاکتورهای رتبه بندی قدیمی دیگر چندان در رتبه بندی سایت موثر نیستند. اما این را بدانید که هنوز در نیش مارکت های کوچک می توان ازآن ها استفاده کرد. امروزه ما قطعا می بایست فاکتورهای محتوا را در نظر بگیریم. همچنین نکته ی مهم دیگر این است که آنچه گوگل قرار است از یک جمله ی جستجو که توسط کاربر تایپ می شود، متوجه شود، مشخص شود. سپس برای تولید محتوا از اینجا کار را آغاز کنید و استفاده از فاکتورهای رتبه بندی قدیمی برای پشتیبانی از محتوای تولیدی را نیز به کار برید.

دوستان و همراهان همیشگی مکعب، امید است مطالب ارائه شده توانسته باشد به اطلاعات شما در زمینه ی رتبه بندی سایت و فاکتورهای موثر در آن، افزوده باشد. در صورتی که در این زمینه با سوال یا مشکلی مواجه شده اید، حتما سوال یا مشکل خود را با ما در میان بگذارید. همکاران با تجربه وکارآزموده ی ما در تیم مکعب آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما گرامیان هستند.