ریلز اینستاگرام اکنون به یکی از داغ ‌ترین نوع محتوا در این پلتفرم بصری تبدیل شده است. از طریق ریلز، کاربران می توانند کلیپ ‌های ویدئویی کوتاه را آپلود کنند؛ ویدئوهایی که هم می تواند با اهداف سرگرمی و هم اهداف آموزشی باشد. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام که از طریق آن ها می توانید کلیپ های جذاب بسازید را به شما معرفی کنیم. لطفا با مکعب همراه شوید.

حتما بخوانید :

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام چیست؟

آشنایی با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام

بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام در 2023

برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام : مختصری در مورد ریلز اینستاگرام

از آنجا که محتواهای ریلز بسیار آسان ‌تر و سریع‌ تر از پست، توسط کاربران دیده می شوند و در دسترس آن ها قرار می گیرند، بیشتر کسب ‌و کارها از ریلز اینستاگرام برای تقویت استراتژی بازاریابی اینستاگرام، افزایش تعامل با کاربر، تقویت آگاهی از برند و حتی افزایش پتانسیل وایرال شدن محتوا در اینستاگرام استفاده می‌کنند.

در حقیقت، کاربران و کسب ‌وکارها، بیشتر از ریلز به عنوان یک تاکتیک جدید برای رشد سریع در بیزینس خود از طریق اینستاگرام استفاده می کنند. ایجاد یک محتوای برجسته که برای مشتری و کلا مخاطب در فید اینستاگرام جلب توجه کند، نیاز به خلاقیت و کمی تخصص دارد.

معرفی بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام

با وجودی که خود Reels دارای ابزارهای محدود ویرایش درون برنامه‌ای است، لازم است از ابزارهای قوی تر نیز برای ساخت ویدئوهای جذاب استفاده شود تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که ریلز شما مورد توجه کاربران زیادی قرار خواهد گرفت. برای این منظور استفاده از ابزارهای ویرایش ویدیو در اینستاگرام برای بسیاری از کاربران می تواند مفید واقع شود. در این بخش از مقاله به معرفی بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام پرداخته ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام

InShot

همانطور که می دانید ریلز، محتوای ویدئویی عمودی است. اما زمانی که می خواهید ویدیوهای افقی را به عنوان ریلز آپلود کنید، می توانید از InShot برای مراقبت از فرآیند ویرایش استفاده کنید؛ به این ترتیب که برنامه ی ادیتور، نوارهایی را در بالای ویدیوی افقی اضافه می کند تا عمودی شود. شما حتی می توانید نسبت تصویر را به سادگی به 9:16 (نسبت توصیه شده برای Reels) تغییر دهید.

InShot همچنین برای شما اجازه این امکان را فراهم می کند تا عنوان و شرح متن سفارشی را اضافه کنید و ریلز جذاب تری بسازید. به علاوه، از طریق InShot این امکان برای شما فراهم می شود تا فیلم خود را کوتاه کنید، تکه های فیلم را به هم متصل کنید، سرعت کلیپ ها را افزایش دهید، فیلتر یا موسیقی پس زمینه اضافه کنید و موارد دیگر. InShot یکی از بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام است که به سادگی می توانید از آن استفاده کنید.

Clips

Clips برای شما این امکان را فراهم می کند تا به راحتی زیرنویس های داخلی سرگرم کننده و چشم نواز را به ریلز خود اضافه کنید. Clips در ایجاد زیرنویس های دقیق واقعاً خوب عمل می کند. به علاوه، زیرنویس ها قابل تنظیم هستند و می توانید رنگ، فونت و اندازه متن را هم انتخاب کنید.

Clips  یکی دیگر از بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام می باشد که استفاده از آن بسیار آسان است و به کاربران کمک می‌کند حتی زمانی که صدا را قطع می‌کنند، بتوانند محتوای را بفهمند. از طریق این ابزار شما می توانید ایموجی، شخصیت های متحرک، استیکرهای سرگرم کننده و موارد دیگر را نیز به ویدئو اضافه کنید.

بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام

Adobe Rush

Adobe Rush یکی از بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام و همچنین یک ویرایشگر ویدیوی بسیار شناخته شده در میان کاربران است. این ابزار تقریباً تمام ویژگی های اساسی که برای ویرایش یک ویدئو در شبکه های اجتماعی مورد نیاز است، دارد.  Adobe Rush دارای قالب های داخلی آماده برای ساخت ریلز اینستاگرام است که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. رابط کاربری آسان آن برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا تنها از طریق یک کلیک، ویدیوها را با کیفیت HD منتشر کنند. بنابراین اگر می خواهید به راحتی و بدون هیچ زحمتی محتوای ریلز خود را در اینستاگرام منتشر کنید، این برنامه گزینه ی خوبی برای شما خواهد بود.

KineMaster

اگر یک فرد کمال گرا هستید و همیشه دوست دارید ریلزهای بی عیب و نقص، با ظاهری حرفه ای و وضوح بالا ایجاد کنید، ممکن است لازم باشد از KineMaster استفاده کنید. این ابزار یکی از بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام است و همه آنچه را که برای ایجاد محتوای حرفه‌ای نیاز دارید، از جمله جلوه‌ های صوتی و ضبط صدا را در اختیارتان قرار می دهد.

شما می توانید از این ابزار برای برش کلیپ های یک رویداد از پیش ضبط شده یا ایجاد انیمیشن های منحصر به فرد، استفاده کنید. رابط کاربری آن بسیار آسان است و تنها از طریق کشیدن و رها کردن می توانید از امکانات این ابزار استفاده کنید.

FilmoraGo

Filmora یک ابزار بسیار محبوب ویرایش ویدیو است که نسخه موبایل آن با نام FIlmoraGo نیز در دسترس کاربران است و برای آن ها امکان ویرایش و ایجاد ویدیوهای جذاب را فراهم کرده است. با استفاده از این ابزار شما می توانید متن متحرک، استیکر، کاور متن و غیره را به ریلز خود اضافه کنید. این ابزار همچنین یک کتابخانه موسیقی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید از موسیقی پس‌زمینه مناسب برای تنظیم آهنگ Reels و برانگیختن احساسات بینندگان با محتوای خود استفاده کنید.

Splice

اگر از طرفداران جلوه‌ ها یا ترانزیشن ‌های سبک هالیوودی هستید، Splice می‌تواند ابزار مورد نظر شما باشد. این ابزار ویرایش حرفه ای با رابط کاربری آسان، دارای جلوه های سینمایی خاصی است که امکان تغییر یا سفارشی سازی ویدیوهای پس زمینه را برای کاربر فراهم می کند. سایر ویژگی ‌های منحصر به فرد Splice که یکی دیگر از بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام می باشد، شامل سبک ‌های انتقال پویا، افکت حرکت و زوم، فیلترها و سایر افکت ‌های مد روز می باشد.

بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام

WeVideo

WeVideo یکی دیگر از بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا ویدیویی با ظاهرحرفه ای ایجاد کنید. از بین همه ابزارهایی که معرفی کردیم، WeVideo بصری ترین رابط کاربری را دارد، با پیش نمایش تمام صفحه و جدول زمانی برای ویرایش فیلم.

WeVideo از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند و جلوه هایی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید محتواهای ویدیویی خود را از نظر زیبایی ‌شناختی دلپذیرتر کنید. به‌علاوه، این ابزار دارای کتابخانه ‌ای از موسیقی بدون حق امتیاز، جلوه‌ه ای صوتی، و کلیپ ‌های ویدیویی است که می توانید آن ها را به ریلز خود اضافه کنید.

WeVideo برای همه ی کاربران این امکان را فراهم می کند تا بتوانند ویدیوهای Reels حرفه ای را برای استفاده شخصی یا به اشتراک گذاری آنلاین ایجاد کنند. مهم ترین ویژگی WeVideo سرویس ابری آن است که باعث می شود شما بتوانید از هر کجا و در هر دستگاهی به ویدئوهای خود دسترسی داشته باشید.

CapCut

از دیگر برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام می توان CapCut  را نام برد. این ابزار مجموعه ای از امکانات خلاقانه را با گزینه های متن و استیکر ارائه می دهد و از طریق آن می توانید با استفاده از فونت‌ ها و سبک‌ های مختلف، متن و زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای خود را با جلوه ‌ها و فیلترهای پرطرفدار که هر هفته آپدیت می‌شوند، به روز رسانی کنید. CapCut میلیون ‌ها کلیپ موسیقی و جلوه ‌های صوتی دارد که می توانید به کلیپ خود اضافه کنید.