اینستاگرام نه تنها یک پلتفرم عالی برای به اشتراک گذاشتن زندگی خود با دوستان و خانواده است، بلکه بستری مناسب برای برندهاست تا بتوانند از طریق مخاطبان هدف خود را جذب کنند. اما این مستلزم استفاده درست و اصولی از اینستاگرام برای دریافت حداکثر اینگیجمنت است. آگاهی از زمان ریلز گذاشتن و پست کردن محتواهای جذاب، یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش تعامل با مخاطب است که باید آن را در نظر بگیرید. در این مقاله با مکعب همراه شوید تا بدانید بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام چه ساعاتی از شبانه روز است و برای پست کردن ریلز اینستاگرام چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید.

حتما بخوانید :

نقشه راه ورود به کسب و کار اینستاگرامی

آموزش اینستاگرام

آشنایی با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام

چرا دانستن بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام مهم است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، از آنجا که افراد به دلیل مشغله هایی که دارند تنها در زمان ‌های خاصی در طول روز فعال هستند و از پست های اینستاگرام بازدید می کنند،  اگر می‌خواهید پست های شما به خوبی دیده شوند و بهترین تعامل را از آن ‌ها دریافت کنید، باید در ساعاتی که کاربران اینستاگرام فعال هستند برای ریلز گذاشتن اقدام کنید. بنابراین آگاهی از زمان مناسب برای ریلز گذاشتن در اینستاگرام امری لازم و ضروری است.

فاکتورهای کلیدی برای انتخاب بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام در 2023

عواملی وجود دارد که به شما کمک می کند بتوانید بهترین زمان را برای ارسال پست در اینستاگرام تعیین کنید. این عوامل عبارتند از :

زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام

دلیل ریلز گذاشتن در اینستاگرام و انتشار یک پست

قبل از هر چیز باید بدانید به چه دلیل قرار است یک پست را در اینستاگرام منتشر کنید. پس از آنکه هدف از انتشار یک ریلز یا محتوای ویدئویی را مشخص کردید، حالا می توانید بهترین زمان برای انتشار آن را مشخص کنید به طوری که بتوانید اینگیجمنت و تعامل بیشتری داشته باشید و در این صورت پست شما بهتر عمل خواهد کرد. هر چه افراد بیشتری با آن محتوا تعامل برقرار کنند، آن پست به عنوان یک پست خوب و ارزشمند تلقی می شود.

سپس افراد آن را برای یکدیگر ارسال می کنند و آن محتوای خوب توسط افراد بیشتری دیده می شود و این روند تکرار می شود که در نهایت پست شما وایرال می شود. بنابراین برای افزایش اینگیجمنت، نه تنها به محتوای عالی نیاز دارید، بلکه باید در زمان های مناسب آن را پست کنید و انتشار دهید.

روزهای هفته

یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام ، در نظر داشتن روزهای هفته است. البته هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد که  بهترین روزهای هفته برای انتشار ریلز چه روزی است؟! با این حال، برخی از نکات کلی را می توان در نظر گرفت تا شانس تعامل بیشتر را افزایش داد.

برای این منظور لازم است قبل از هر چیز، مخاطبان خود را در نظر بگیرید و اینکه چه زمانی بیشتر در اینستاگرام فعال هستند. برای مثال، اگر مخاطبان جوان‌تری را هدف قرار می‌دهید، ممکن است در طول هفته بعد از مدرسه یا محل کار فعال‌تر باشند.

علاوه بر این، نوع محتوایی که پست می کنید را در نظر بگیرید. اگر محتوای خلاقانه یا طنز پست می‌کنید، ممکن است در روزهایی که مردم بیشتر حال و هوای خوبی دارند، مانند جمعه‌ها یا آخر هفته ‌ها، برای انتشار آن اقدام کنید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای ریلز گذاشتن در اینستاگرام ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت باشد. اگر در منطقه زمانی متفاوتی نسبت به مخاطبان هدف خود هستید، حتما برنامه ارسال پست خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

با در نظر گرفتن همه این موارد، روزها و زمان های مختلف را آزمایش کنید تا متوجه شوید چه روز و چه زمانی نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.

زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام

رقبا

هنگام تلاش برای تعیین بهترین زمان برای ریلز گذاشتن در اینستاگرام لازم است رقبای خود را در نظر بگیرید. به زمانی که رقبای شما پست می گذارند توجه کنید تا بتوانید الگوهایی را شناسایی کنید. برای مثال اگر آن ها به طور مداوم بیشتر از شما تعامل دارند، ممکن است بهتر باشد مطابق با الگوی انتشار محتوایی که آن ها در نظر گرفته اند، شما نیز پست های خود را منتشر کنید.

محدوده های زمانی

منطقه زمانی مخاطبان شما یکی از مهم ترین عواملی است که باید زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام در نظر بگیرید. اگر در یک منطقه زمانی خاص نسبت به منطقه ای که در آن هستید، فالوور زیادی دارید، در نظر داشته باشید که چه زمانی مخاطبان در آن منطقه زمانی فعال ترند، در همان زمان ها پست ارسال کنید.

این نکته ی مهم را به خاطر داشته باشید، اگر در زمانی که فالوورهای شما بیشتر فعال هستند، حتی اگر در ساعات روتین نباشد، ممکن است بتوانید تعامل بیشتری با آن ها داشته باشید.

تعداد دفعات انتشار محتوا

اگر به دنبال تعامل بهتر در اینستاگرام هستید، یکی از سوالات کلیدی که باید به آن پاسخ دهید این است که “هر چند وقت یکبار باید ریلزها را پست کنم؟”و در حالی که هیچ پاسخ قطعی و شخصی برای این سوال وجود ندارد که موفقیت شما را تضمین کند، اما این نکته بسیار مهم است که پست کردن منظم محتوا، برای درگیر کردن مخاطبان بسیار مهم است.

اگر به تازگی فعالیت در اینستاگرام را آغاز کرده اید، حداقل یک بار در روز پست بگذارید؛ و همانطور که فالوور جذب می کنید، می توانید پست های کم و بیش مکرر را آزمایش کنید تا ببینید چه نوع محتواهایی برای مخاطبان شما جذاب تر است. البته فراموش مکنید که باید یک استراتژی کارآمد برای ریلز گذاشتن در اینستاگرام داشته باشید.

حوزه ی فعالیت

بسته به نوع کسب و کار و حوزه فعالیت شما، مخاطبان تان ممکن است کاملاً متفاوت باشند، بنابراین نمی توانید تنها از یک قانون پیروی کنید و مثلا بگویید :”همیشه در سه شنبه ساعت 3 بعد از ظهر پست می گذارم”. به عنوان مثال، صنایعی که بیشتر کارکنان آن ها در طول شب کار می کنند، نسبت به آن هایی که در طول روز کار می کنند، در ساعات متفاوتی می توانند از پست های شما بازدید کنند.

زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام

هنگام تلاش برای تعیین بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام ، توجه به الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است. همانطور که می دانید الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است، بنابراین مهم است که از نحوه عملکرد آن آگاه باشید تا بیشترین بهره را از پست های خود ببرید. چند نکته وجود دارد که هنگام در نظر گرفتن الگوریتم باید آن ها در نظر داشته باشید :

  • الگوریتم اینستاگرام از محتواهای جدید حمایت می کند، بنابراین مهم است که به طور منظم پست های خود را انتشار دهید.
  • این الگوریتم همچنین برای محتواهای جذاب ارزش بیشتری قائل است؛ بنابراین مطمئن شوید که ریلزهای شما جالب و تعاملی هستند.
  • الگوریتم اینستاگرام به محتوای اکانت ‌هایی که افراد اغلب با آن‌ ها ارتباط برقرار می‌کنند امتیاز می‌دهد؛ بنابراین همچنان که در حساب کاربری خود فعالیت می کنید، با فالوورهای خود در تعامل باشید.

کلام پایانی : بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام

در این مقاله شما را با نکاتی مهم در مورد انتخاب بهترین زمان برای ریلز گذاشتن در اینستاگرام آشنا کردیم. بنابراین اگر به دنبال اینگیجمنت بالا و دریافت بازخورد بیشتر از انتشار ریلز در اینستاگرام هستید، لازم است با توجه به نکاتی که گفته شد، بهترین زمان را برای پست کردن محتواها انتخاب کنید، به طوری که بتوانید مخاطبان خود را بیشتر درگیر کنید.

از اینکه همواره همراه ما هستید، صمیمانه سپاسگزاریم.