در چند ماه گذشته، برنامه های کاربردی متعددی، چه قدیمی و چه جدید، جایگزین‌ توییتر شده اند و  مخاطبانی را به خود جذب کرده‌اند. Mastodon، Bluesky، Spill و T2 برخی از این پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی هستند که کاربران آن ها را امتحان کرده اند. اکنون کمپانی متا با راه اندازی یک اپلیکیشن جدید که به اینستاگرام گره خورده ، وارد بازی شده است. اپلیکیشن تردز . آیا شما هم جز کاربران Threads هستید؟ آیا با قابلیت های تردز در اینستاگرام آشنا هستید؟ در این مقاله تا انتها با مکعب همراه شوید تا با هر آنچه لازم است در مورد Threads در اینستاگرام بدانید و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

حتما بخوانید :

ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023

بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام در 2023

تفاوت های ریلز و ویدئو در اینستاگرام چیست؟

آیا می دانید Threads در اینستاگرام چیست؟

Threads یک برنامه مجزا از اینستاگرام است که توسط تیم اینستاگرام ایجاد شده است. در حالی که اینستاگرام عمدتاً کاربران را از طریق عکس‌ ها و ویدیوها به هم متصل می‌کند، Threads به دنبال به‌ روزرسانی ‌های متنی با همان سطح تعامل است که در اینستاگرام وجود دارد. هدف از ارائه این برنامه، ایجاد یک فضای مجزا و فراگیر برای به ‌روزرسانی ‌های بی ‌درنگ و مکالمات عمومی کاربران است. در تردز کاربران می‌توانند پست‌ های متنی، با حداکثر 500 کاراکتر را به اشتراک بگذارند؛ همچنین می‌توانند لینک ‌ها، عکس ‌ها و ویدیو های حداکثر 5 دقیقه ای را در تردز اینستاگرام منتشر کنند.

بنابراین می توان گفت Threads یک برنامه مکالمه متنی و کلا مبتنی بر متن است، در حالی که اینستاگرام تماماً در مورد تصاویر بصری با کپشن است. در حقیقت در Threads اینستاگرام ، رویداد اصلی متن است.

Threads در اینستاگرام

تاریخچه تردز در اینستاگرام

برنامه جدید Threads که توسط شرکت متا به تازگی ارائه شده است،ممکن است برای برخی از کاربران اینستاگرام آشنا به نظر برسد. به این دلیل که Threads نام برنامه قبلی همان شرکت بود که در سال 2019 به عنوان همراه اینستاگرام راه اندازی شد؛ که یک نوع برنامه پیام‌ رسان بود و برای کاربران این امکان را فراهم می کرد تا  به ‌روزرسانی ‌های وضعیت را به اشتراک بگذارند و با «دوستان نزدیک» خود چت کنند. اما این برنامه  در دسامبر 2021 متوقف شد و اکنون، Threads به عنوان یک برنامه جدید مجددا ارائه شده است که هدف آن رقابت با توییتر است.

آیا تردز امن است؟

کاربران زیادی این سوال را پرسیده اند که آیا تردز در اینستاگرام ، از امنیت کافی برخوردار است و آیا حریم خصوصی کاربران در آن حفظ می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، از سال 2016، بیش از 16 میلیارد دلار برای محافظت از کاربران در محصولات اینستاگرام سرمایه‌گذاری شده است و این اقدامات ایمنی به Threads نیز گسترش می‌یابد. بنابراین با اعمال دستورالعمل ‌های انجمن اینستاگرام در مورد محتوا و تعاملات درون برنامه، ایمنی همچنان یک اولویت برای Threads است.

آشنایی با ویژگی ها و امکانات تردز

به منظور آشنایی بیشتر با اپلیکیشن Threads در اینستاگرام ویژگی ها و امکانات این برنامه کاربردی را با دقت مطالعه کنید.

  • ادغام یکپارچه با لیست کاربرانی که با آن ها در اینستاگرام در ارتباط بوده اید
  • رابط کاربری ساده و امکان پیام رسانی ساده برای مکالمات صمیمی
  • به ‌روزرسانی‌ های وضعیت برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌ های فعلی، مکان و حالت.
  • به روز رسانی خودکار وضعیت، که وضعیت شما را به طور خودکار بر اساس زمینه به روز رسانی می کند
  • طراحی دوربین محور برای اشتراک گذاری سریع عکس و فیلم
  • ادغام با Close Friends Story برای به اشتراک گذاری محتوای انحصاری
  • امکان کنترل ‌بر حریم خصوصی پیشرفته، برای مسدود کردن، نادیده گرفتن یا محدود کردن کاربران
  • امکان حذف خودکار پیام برای مکالمات زودگذر
  • اعلان های اسکرین شات برای افزایش آگاهی از حریم خصوصی

Threads در اینستاگرام

برخی از امکانات اینستاگرام که در Threads وجود ندارد

همانطور که گفتیم Threads در اینستاگرام یک برنامه ی کاربردی مبتنی بر متن است و برخی از ویژگی های اینستاگرام در تردز هم وجود دارد، اما یکسری امکانات اینستاگرام که در تردز وجود ندارد عبارتند از :

  • فید « Following»
  • پشتیبانی از GIF
  • پشتیبانی کامل از نسخه وب
  • ویرایش پست ها
  • ترجمه درون خطی
  • پشتیبانی از متن Alt تصویر تولید شده توسط کاربر
  • هشتگ ها
  • عدم امکان بازدید از پست هایی که لایک کرده اید

چه چیز برنامه ی تردز در اینستاگرام را متمایز کرده است؟

جالب است بدانید یک طرح بزرگ برای Threads در حال انجام است که آن را از سایر اپلیکیشن ها متمایز خواهد کرد، اگرچه در حال حاضر این ویژگی در دسترس نیست؛ اما هدف این است که Threads با ActivityPub سازگار شود. ActivityPub یک پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که به برنامه های شبکه اجتماعی اجازه می دهد تا با سایر برنامه هایی که از همان پروتکل استفاده می کنند متصل شوند. هدف این است که برای کاربران Threads این امکان فراهم شود تا با حساب‌ های کاربری در پلتفرم ‌های مختلف رسانه ‌های اجتماعی تعامل داشته باشند. بنابراین، برای مثال، شخصی در Mastodon می‌تواند درخواست کند تا حساب Threads شما را دنبال کند، و شما می‌توانید آن درخواست را مستقیماً از داخل Threads تأیید یا رد کنید. سپس می توانید پست های Mastodon آن ها را در فید Threads خود دنبال کنید، بدون اینکه هرگز یک حساب Mastodon ایجاد کنید. با وجودی که این ویژگی هنوز در دسترس نیست، اما بسیار هیجان انگیز به نظر می آید.

Threads در اینستاگرام

چگونه از تردز در اینستاگرام استفاده کنیم؟

اکنون که با Threads در اینستاگرام آشنا شدید، اگر به استفاده از این برنامه ی کاربردی مبتنی بر متن بسیار جذاب علاقه مند هستید، این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کنید؛ ما هر آنچه لازم است در مورد نصب و راه اندازی Threads در اینستاگرام بدانید را به شما آموزش داده ایم.

به این نکته توجه کنید! اگر از قبل یک اکانت اینستاگرام روی گوشی تلفن همراه خود دارید، کار شما ساده تر است. در این حالت برای sign up یا ایجاد حساب کاربری در تردز می توانید مراحل زیر را دنبال کنید :

مرحله اول : به بخش تنظیمات اینستاگرام خود بروید و گزینه ی Threads را انتخاب کنید.

مرحله دوم : اکنون گزینه ی Get Threads که در پایین صفحه ظاهر می شود را انتخاب کنید و آن را از اپ استوریا گوگل پلی دانلود کنید.

مرحله سوم : پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، وارد آن شوید و اکنون می توانید گزینه ی اتصال به تردز از طریق اینستاگرام را انتخاب کنید و تنظیمات پروفایل یا همان حساب کاربری خود را انجام دهید. در این مرحله می توانید کلیه ی اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود در اینستاگرام را به Threads ایمپورت کنید.

در غیر این صورت امکان ایجاد یک Bio کوتاه، یک لینک خارجی، افزودن عکس جدید برای شما وجود دارد.

مرحله چهارم : در مرحله چهارم این فرصت را خواهید داشت که همه کسانی را که از اینستاگرام می شناسید در Threads دنبال کنید. اگر این افراد قبلاً تردز را نصب نکرده باشند، تا زمانی که حساب کاربری ایجاد نکنند، در حالت تعلیق نشان داده می‌شوند و پس از آن به ‌طور خودکار به دنبال کنندگان شما در Threads نیز ، اضافه می‌شوند.

در نهایت، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید حساب کاربریتان عمومی باشد یا خصوصی. اگر گزینه ی Private را انتخاب کردید، درست مانند اینستاگرام یا توییتر، می‌توانید انتخاب کنید چه کسی می‌تواند پست‌ های شما را ببیند!

کلام پایانی : آشنایی با Threads در اینستاگرام

در این مقاله مطالبی را در مورد تردز در اینستاگرام عنوان کردیم و گفتیم چگون می توانید از امکانات Threads این برنامه ی کاربردی مبتنی بر متن که با هدف رقابت با توئیتر رونمایی شده است، بهره مند شوید. اکنون به سادگی می توانید اپلیکیشن تردز را دانلود و نصب کنید، سپس برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و  از آن استفاده کنید. امید است مطالعه ی این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

از توجه و همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.