در عصر حاضر، قدرت رسانه های اجتماعی و نقشی که در رونق کسب و کارها ایفا می کنند، تقریبا غیر قابل انکار است و تیک تاک یکی از رسانه های اجتماعی محبوب است که بازاریابی از طریق آن توانسته است به صاحبان کسب و کار در افزایش فروش و ارتقا سطح کسب و کارشان کمک شایانی نماید. در این مقاله با مکعب همراه شوید تا با مهم ترین نکات بازاریابی در تیک تاک آشنا شوید.

حتما بخوانید :

آشنایی با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام

نقشه راه ورود به کسب و کار اینستاگرامی

مدیر پیج اینستاگرام

بازاریابی در تیک تاک : مختصری در مورد تیک تاک

TikTok یک پلتفرم بسیار قدرتمند برای انتشار ویدئوهای محدود و حداکثر سه دقیقه ای می باشد. نتایج حاصل از تحقیقات به دست آمده در مورد تیک تاک نشان داده است در سال 2022 ، Tiktok بیش از 672 میلیون بار دانلود شده و 30 ٪ از 1 میلیارد کاربر آن ، حداقل روزی یک بار از این پلتفرم استفاده کرده اند و در این بستر رسانه اجتماعی به جستجو و کاوش پرداخته اند.

به علاوه، Tiktok یکی از بهترین رسانه های اجتماعی است با میزان تعامل بسیار بالا که کاربران مشاغل کوچک و بزرگ قادرند به راحتی از امکانات آن بهره مند شوند؛ به طوری که تقریباً نیمی از صاحبان کسب و کارها پس از انتشار یک پست ویدیویی زنده Tiktok ، می توانند محصولی را به فروش برسانند.

بازاریابی در تیک تاک

Tiktok یک پلتفرم بسیار جذاب است و شروع کار با آن نیز آسان است؛ بسیاری از شرکت ها و بیزینس ها برای استفاده از آن به راحتی یک حساب کاربری ایجاد می کنند و شروع به فعالیت می کنند. اما نکته ی بسیار مهم این است که برای بازاریابی در تیک تاک و ارتقا کسب و کار خود لازم است با نکات مهمی در این مورد آشنا شوید. در ادامه به ذکر این نکات پرداخته ایم. لطفا همچنان همراه ما باشید.

آشنایی با نکات بازاریابی در تیک تاک

به منظور موفقیت هر چه بیشتر، و کسب نتایج قابل قبول از کار با پلتفرم تیک تاک نکاتی را که در این بخش از مقاله به ذکر آن ها پرداخته ایم، به دقت مطالعه کنید و برای بازاریابی در تیک تاک ، این نکات را مد نظر داشته باشید.

قبل از آشنایی با مهم ترین نکات بازاریابی در تیک تاک لازم است این نکته ی مهم را بدانید که موفقیت در هر بستر اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد و حتی اگر یک کلیپ جذاب در یک رسانه اجتماعی وایرال شود ، معمولاً چندین ماه طول می کشد تا کسب و کار مربوطه، نتایج انتشار و بازخوردهایی که دریافت کرده است بهره مند شود.

در این رابطه چندین عنصر مهم وجود دارد که منجر به افزایش نرخ تعامل و همچنین افزایش فروش می شود. فاکتورهای تاثیر گذار بر بازاریابی در تیک تاک عباراتند از :

هشتگ

استفاده از هشتگ در تیک تاک، مشابه هشتگ گذاری در اینستاگرام و توییتر است. چنانچه هشتگ ها با دقت انتخاب شود، Tiktok می تواند تفاوت بزرگی در نحوه پیدا کردن سریع مصرف کنندگان و بازدیدکنندگان هر کسب و کار، روی این پلتفرم محبوب ایجاد کند. هشتگ گذاری صحیح یکی از مهم ترین نکات بازاریابی در تیک تاک است.

بازاریابی در تیک تاک

فعالیت مداوم و برنامه ریزی شده

حقیقت این است که دنبال کنندگان و فالوورها اغلب هنگامی افزایش پیدا می کنند و به شما وفادار خواهند ماند که به طور منظم محتواهای شما را ببینند؛ برای مثال یک بار در هفته، یا چندین بار در روز و به صورت برنامه ریزی شده؛ البته ناگفته نماند که محتواها باید هدفمند و مطابق با علاقه مندی ها و نیازهای مشتری باشد. حتی اوقات خاصی از روز وجود دارد که ارسال محتوا در Tiktok ممکن است تأثیرگذارترین باشد. بنابراین برای بازاریابی در تیک تاک ، قبل از انتشار محتوا باید این موارد را در نظر داشته باشید.

استفاده از ابزارهای تحلیلی (Analytics)

از طریق تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات مربوط به مخاطبان و بازخوردهای آن، شما می توانید به دانش و اطلاعات ارزشمندی در مورد فالوورها و بازدیدکنندگان دست یابید که می تواند رویکرد کسب و کار شما را تغییر دهد و به سمت و سوی بهتری سوق دهد. نتایج حاصل از این تجزیه و تحلیل ها ، یک دید کلی از روند فعالیت شما در اختیارتان قرار می دهد و شما می توانید تغییرات لازم را در جهت بهبود کسب و کارتان ایجاد کنید. استفاده از ابزارهای تحلیلی یکی دیگر از نکات مهم برای بازاریابی در تیک تاک است.

با مخاطبان خود در تعامل باشید

یکی دیگر از مهم ترین نکات بازاریابی در تیک تاک این است که شما به دقت کامنت ها را مطالعه کنید و به طور مرتب با مشتریان خود در تعامل باشید. اگر کسی صفحه ی شما را ترک کرد، سعی کنید از او بپرسید چه مشکلی وجود داشته و در جهت رفع نیاز آن مخاطب نیز محتوا تولید کنید؛ و یا اینکه سعی کنید در کسب و کار خود در جهت مرتفع نمودن آن مشکل تغییر و تحولی ایجاد کنید. تعامل با مشتری یکی دیگر از نکات بازاریابی در تیک تاک است.

بازاریابی در تیک تاک

استفاده از کال تو اکشن CTA

قطعا می دانید کال تو اکشن عبارتست از ترفندهایی که استفاده از آن ها می تواند مشتریان را وادار به انجام عملی خاص در صفحه شما نماید؛ برای مثال استفاده از پرسش های خاص و مواردی از این قبیل می تواند حتی منجر به خرید شود و مخاطب را از یک بازدیدکننده ساده به مشتری تبدیل نماید.

تبلیغات را امتحان کنید

بازاریابی Tiktok اغلب به صورت ارگانیک است؛ اما گزینه ای نیز برای ایجاد تبلیغات در فیدهای هدفمند آن وجود دارد؛ چنین تبلیغاتی به مدت 15 ثانیه به طور خودکار در صفحه شما برای کاربر پخش می شود. همچنین تبلیغات TOPVIEW نیز وجود دارد که می تواند یک دقیقه طول بکشد و بسیار تاثیرگذار باشد. استفاده از این نوع امکانات تیک تاک جهت تبلیغات، یکی دیگر از نکات بازاریابی در تیک تاک می باشد.

کلام پایانی : نکات بازاریابی در تیک تاک

در این مقاله گفتیم رسانه های اجتماعی نظیر تیک تاک تا چه اندازه می توانند در موفقیت کسب و کار شما موثر واقع شوند و شما را با مهم ترین نکات بازاریابی در تیک تاک آشنا کردیم.

در نهایت باید بگوییم ، Tiktok فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به مخاطبان هدف است و با استفاده از نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم شما می توانید به صفحه خود اعتبار بیشتری ببخشید تا افراد بیشتری به شما اعتماد کنند. همچنین با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها می توانید کسب و کار خود را  خلاقانه بهبود بخشید و بسیار عمیق تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و فروش خود را افزایش دهید.