حتما متوجه شده اید که این روزها تمرکز بر محتوای ویدیویی از نوع ریلز اینستاگرام (Reels) ، بیشتر از محتواهای ویدئویی کوتاه می باشد و کلا ریلز به نوعی محتوای واقعاً سرگرم کننده برای تولید کنندگان محتوای اینستاگرام تبدیل شده است. به علاوه، اینستاگرام یک برنامه جایزه Reels راه اندازی کرده است که در آن به سازندگان، برای تولید محتوای بیشتر، پاداش می دهد. بنابراین برای موفقیت هر چه بیشتر بد نیست با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام آشنا شوید. لطفا با مکعب همراه شوید.

حتما بخوانید :

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

نقشه راه ورود به کسب و کار اینستاگرامی

نکات ریلز اینستاگرام که لازم است بدانید

به عنوان یک فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و حضور در رسانه های اجتماعی، افزودن ویدیو به استراتژی بازاریابی تان می تواند به طور طبیعی باعث پیشرفت کار شما بشود، اما قبل از هر چیز لازم است این نکته ی مهم را بدانید که تولید محتوای ویدیویی و ریلز اینستاگرام ، لزوماً با آنچه اکنون انجام می‌دهید یکسان نیست. ما در این بخش از مقاله به ذکر مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام پرداخته ایم. لطفا این مطالب را با دقت مطالعه کنید.

از طعمه اینگیجمنت استفاده نکنید

این نکته نه تنها برای تولید ریلز اینستاگرام اهمیت دارد، بلکه برای اکثر محتواهای اینستاگرام صدق می کند؛ از طعمه های اینگیجمنت در کپشن ها و ویدیوهای خود استفاده نکنید. Engagement Bait در اینستاگرام شامل هر گونه محتوایی می شود که مخاطبان را وادار می‌کند به صورت غیر ارگانیک، با حلقه شما درگیر شوند.

ریلز اینستاگرام

انواع طعمه تعامل عبارتست از : درخواست از افراد برای نظر دادن، لایک کردن یا ذخیره پست. اگر محتوای شما طعمه تعامل داشته باشد، الگوریتم اینستاگرام می‌تواند دسترسی آن را کاهش دهد و در نتیجه فرصت ‌های جایزه Reels را از دست خواهید داد.

انواع دیگر Engagement Bait

  • در زیر نظر دهید و نظر خود را به من بگویید
  • این پست را برای بعد ذخیره کنید
  • سوالات خود را کامنت کنید
  • دوستان خود را تگ کنید
  • این پست را لایک کنید اگر…
  • برای راهنمایی بیشتر دنبال کنید

از فیلم واقعی استفاده کنید

نمایش یکسری اسلاید از تصاویری که گرفته اید به عنوان فیلم برای نمایش ریلز اینستاگرام محسوب نمی شود و متأسفانه، الگوریتم اینستاگرام این نوع محتوای ویدیویی را در اولویت قرار نمی دهد. در عوض، سعی کنید از صحنه مورد نظر فیلم بگیرید، و آن را به یک محتوای ویدئویی جذاب تبدیل کنید. بنابراین به خاطر داشته باشید، استفاده از یک کلیپ ویدیویی که تنها نمایش یکسری اسلاید است، باعث می شود شما واجد شرایط دریافت برنامه جایزه Reels نباشید.

از قبل برنامه ریزی کنید و همه چیز را شفاف سازی کنید

محتواهای اینستاگرام شما باید بیان کننده ی یک داستان باشند. شما نمی توانید دوربین خود را باز کنید، کلیپ های ویدیویی را به سبک آزاد ضبط کنید، موسیقی اضافه کنید، شرحی را تایپ کنید و با این نوع محتوا، انتظار به دست آوردن نتایج خوبی را داشته باشید. یکی از دلایل مهم این است که برخلاف استوری اینستاگرام که پس از 24 ساعت ناپدید می شود، ریلز اینستاگرام در فید شما باقی می ماند.

البته نیازی به ساخت  ویدئوهای حرفه ای نیست؛ نکته ی مهم در مورد ریلز اینستاگرام این است که باید تعادل در محتوا وجود داشته باشد. این تعادل از برنامه ریزی زمان جهت ترسیم محتوای ویدیویی و درون خود ویدیو حاصل می شود.

به یاد داشته باشید که اگر برای کاربران مشخص نباشد که در مدت پنج ثانیه در ویدیوی شما قرار است چه اتفاقی بیفتد، آن ها به سرعت از مشاهده ریلز انصراف می دهند؛ بنابراین با مشخص کردن سریع آنچه در ویدیوی شما اتفاق می‌افتد و نوع داستانی که می‌گویید، تعامل خود را با مخاطب حفظ کنید.

با آگاهی از ترندها، به روز باشید

واقعیت این است که روند ساخت ریلز اینستاگرام به سرعت تغییر می کند. اما استفاده از ترندها، موسیقی های پرطرفدار و … به شما کمک می‌کند که حلقه ‌های شما در صفحات Discovery رتبه بالاتری داشته باشند. خوشبختانه، برنامه اینستاگرام دارای یک کتابخانه موسیقی بزرگ است که می‌توانید برای جستجوی موسیقی‌ هایی که با محتوای ویدیوی شما مطابقت دارد، از آن استفاده کنید.

ریلز اینستاگرام

یک عکس کاور جذاب به ریلز اضافه کنید

قرار دادن یک کاور جذاب و مرتبط با ریلز، باعث می شود مخاطبان بیشتری محتوای ویدئویی شما را مشاهده کنند؛ در کل می توان گفت یک کاور جذاب نقش قابل توجهی در تعامل موثر با مخاطب خواهد داشت و باعث می شود بازدیدکنندگان قبل از مشاهده ریلز اینستاگرام ، در مورد آن ذهنیت داشته باشند.

هنگامی که عکس کاور خود را آماده کردید، با ضربه زدن روی ویدیو با برچسب “Caption” (در صفحه اشتراک گذاری) آن را برای حلقه خود تغییر دهید و سپس دکمه “Add from Camera Roll” را بزنید. پس از آن، کاور سفارشی مورد نظر خود را از مجموعه تصاویرتان انتخاب کنید.

از نرم افزار ویرایش ویدیو استفاده کنید

اینستاگرام، ابتدا به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس ایجاد شد. اما به مرور زمان پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با انجام به روز رسانی های این پلتفرم، امکان انتشار محتواهای ویدیویی از جمله ریلز اینستاگرام نیز در آن امکان پذیر شد.. اما استفاده از یک ویرایشگر ویدئویی حرفه ای در دراز مدت کار شما را آسان تر خواهد کرد. برای مثال می توانید از ادیتورهای ویدئویی زیر برای سیستم عامل های اندروید و iOS استفاده کنید.

  • Splice (iOS و Android)
  • Capcut (iOS و Android)
  • Clips by Apple (iOS)
  • iMovie (iOS)

از محتواهای کپی استفاده نکنید

شما باید محتوایی بسازید که به اصطلاح Original باشد.  این محتواها می تواند آموزشی، سرگرم کننده یا ترکیبی از هر دو باشد. در هر صورت سعی کنید محتواهایی که به عنوان ریلز اینستاگرام منتشر می کنید، خودتان تهیه کنید و محتواها کاملا بکر و جدید باشند.

از زیرنویس استفاده کنید

متن و زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید. این یکی از مهم ترین نکات در مورد ریلز اینستاگرام است؛ به این دلیل که بسیاری از مردم ویدیوها را با صدای روشن مشاهده نمی کنند؛ همچنین افرادی وجود دارند که با مشکلات شنوایی مواجه هستند. بنابراین از آنجا که شما نمی خواهید هیچ یک از مخاطبان هدف را از دست بدهید، بهتر است محتواهای را با زیرنویس تهیه کنید تا برای افراد مختلف قابل استفاده باشد.

این نکته ی مهم را به یاد داشته باشید که اگر بازدیدکنندگان نتوانند ویدیوی شما را در پنج ثانیه اول دنبال کنند، تعامل را از دست خواهید داد. برای افزودن زیرنویس ویدیو به صورت بومی، روی نماد استیکر در اینستاگرام ضربه بزنید و گزینه «Captions» را انتخاب کنید. به همین راحتی است.

ریلز اینستاگرام

هر نوع واترمارک را حذف کنید

این ایده عالی است که از پلتفرم های مختلف برای ساخت ویدیوهای خود استفاده کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که اینستاگرام ویدیوهایی را که دارای واترمارک رقیب خود هستند را سرکوب می کند. این بدان معناست که احتمال کمتری دارد محتوای شما، به صورت ارگانیک در فید اینستاگرام کاربر، صفحه اکسپلور و برگه Reels ظاهر شود.

برای این منظور می توانید از ابزار حذف واترمارک مانند SnapTik یا Musically Download استفاده کنید.

به این ترتیب با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد، می توانید محتواهای ریلز اینستاگرام را طوری ایجاد کنید که نه تنها بازخورد بیشتری دریافت کنید، بلکه از پاداش اینستاگرام، برای ایجاد محتواهای خوب و بهینه در قالب ریلز، نیز بهره مند شوید.

کلام پایانی : آشنایی با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام

در این مقاله گفتیم که محتواهای ویدئویی از جمله انواع Reels، این روزها جز محتواهای اصلی می باشد که در اینستاگرام منتشر می شود و شما را با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام آشنا کردیم؛ در نهایت باید بگوییم، علاوه بر این ترفندها، باید از همان استراتژی ‌های اینستاگرام را نیز رعایت نمایید از جمله قرار دادن پست به طور مداوم و منظم، استفاده از کپشن ‌های متفکرانه و افزودن هشتگ‌ های مرتبط در پست‌ های Reel و … .

از توجه و همراهی همشگیتان صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید.