در این مقاله اطلاعاتی در مورد قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ ارائه شده است که برندها باید از آن‌ها مطلع باشند تا بتوانند استراتژی‌های بازاریابی موثرتری روی اینستاگرام داشته باشند و نرخ درگیری (engagement) کاربران را افزایش دهند.

اینستاگرام همانند سایر شبکه‌های اجتماعی، محدودیت‌ها و قوانینی دارد تا تجربه کاربری سالم‌تری را برای کاربران فراهم کند. با آگاهی از این محدودیت‌ها، کاربران می‌توانند حساب‌های خود را در اینستاگرام ایمن نگه داشته و از مشکلاتی مثل محدودیت یا مسدود شدن حساب‌شان جلوگیری کنند.

این مقاله همه چیزی را که باید در مورد محدودیت‌ها، شرایط و سیاست‌های حساب کاربری اینستاگرام بدانید، به شما ارائه می‌دهد. لطفا با مکعب همراه شوید.

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

شرکت مهندسی مکعب با هدف کمک به موفقیت کسب وکارهای مختلف در دنیای مجازی و آنلاین، سال هاست که فعالیت خود را در حوزه دیجیتال مارکتینگ آغاز نموده و به منظور ارتقا سطح دانش علاقه مندان به بازاریای دیجیتال دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ در اصفهان را برگزار می نماید؛ و به حول و قوه الهی تا کنون توانسته است رضایت خاطر کلیه ی مشتریان و کارآموزان خود را به طور کامل جلب نماید. لطفا برای بهره مندی از خدمات شرکت مکعب و یا ثبت نام و شرکت در کلاس ها با شماره تلفن های  ۳۷۷۷۰۳۷۷ و  ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴ تماس حاصل فرمایید.

 

حتما بخوانید :

آشنایی با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام

بهترین زمان ریلز گذاشتن در اینستاگرام در 2023

نقشه راه ورود به کسب و کار اینستاگرامی

 

اینستاگرام

عوامل کلیدی که بر محدودیت های اینستاگرام تاثیر می گذارد

کاملا ضروری است که بدانید قوانین و محدودیت های اینستاگرام حول فاکتورهای متعددی صورت می گیرد. قوانین و محدودیت های اینستاگرام برای همه انواع حساب ها وجود ندارد زیرا محدودیت ها و قوانین بر اساس عوامل مختلفی تعریف می شوند.

1- Account’s Age: سن اکانت مشخص می کند که حساب اینستاگرام شما چقدر اعتبار دارد. هر اکانت اینستاگرام باید بیش از سه ماه ایجاد شود تا یک اکانت قدیمی اینستاگرام محسوب شود. سن اکانت تاثیر مستقیمی بر قدرت قوانین و محدودیت های اینستاگرام دارد.

2-The Number Of Followers: هر چه تعداد فالوورهای اینستاگرام بیشتری جذب کنید، محدودیت های اینستاگرام کمتری را تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که این عامل کلیدی ناشی از تعامل واقعی اینستاگرام، استفاده مداوم و سن قدیمی حساب اینستاگرام است.

3- Account Activities:فعالیت اکانت اینستاگرام به معنای تعامل اینستاگرام است. اینستاگرام همه چیز درباره فعالیت ها و تعاملات است. دستاوردهای بیشتر در نتیجه کار روی رشد اکانت اینستاگرام شما ظاهر می شود. مطمئن شوید که تعامل ارگانیک با تعداد زیاد لایک، کامنت، اشتراک گذاری و ذخیره می تواند محدودیت اینستاگرام را کاهش دهد.

 

اینستاگرام

تمامی محدودیت های اینستاگرام

آیا نمی دانید چرا باید تمام محدودیت های اینستاگرام را بدانید؟  زیرا اینستاگرام افرادی را که قوانین پلتفرم را نقض می کنند نظارت می کند. اما این یک جنبه دیگر نیز دارد.

اینستاگرام از ربات ها متنفر است و تشخیص می دهد که آیا کاربران از اتوماسیون برای افزایش مخاطبان خود استفاده می کنند یا خیر. به عنوان مثال، اگر 500 حساب را در یک ساعت دنبال کنید. این کار اینستاگرام را تشویق می کند تا حساب کاربری شما را برای اجرای عملیات روباتیک بررسی کند. بنابراین، بسیار مهم است که بدانید چه تعداد لایک، نظر، دنبال کردن/عدم فالو و تگ را می‌توانید در یک روز تکمیل کنید تا به‌عنوان ربات شناسایی نشوید و حتی بدون ارسال اخطار قبلی، حسابتان مسدود/ممنوع نشود.

1- محدودیت کاراکتر کپشن اینستاگرام:

اگر دوست دارید درگیری پست اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید، باید طول ایده آل کپشن خود را بسازید. طول ایده آل 180 کاراکتر است، اما محدودیت کپشن اینستاگرام تا 2200 کاراکتر است.

2- محدودیت فالو اینستاگرام:

فالو و آنفالو یکسان در نظر گرفته می شوند. محدودیت فالو/آنفالو حدود 10 حساب در ساعت و حدود 200 حساب در روز است. اما محدودیتی برای تعداد افرادی که می توانند شما را در پلتفرم دنبال کنند وجود ندارد. سرعت انجام اقدامات بر نحوه قضاوت اینستاگرام درباره رفتار شما تأثیر می گذارد. وقتی در عرض 2 دقیقه 50 نفر را فالو کنید، اینستاگرام به شما مشکوک خواهد شد.

بنابراین، ایده خوبی است که شروع به دنبال کردن افراد کمتری کنید و متعاقباً تعداد افرادی را که دنبال می کنید افزایش دهید.

به عنوان مثال:

هفته 1: 50 فالو/آنفالو در روز
هفته 2: 100 فالو/آنفالو در روز
و هفته 3: 150 فالو/آنفالو در روز
همچنین توصیه می شود در عرض یک ساعت بیش از 10 درخواست فالو ارسال نکنید. استفاده از ردیاب‌های فالوور اینستاگرام به شما کمک می‌کند فعالیت‌های فالو/آن‌فالو را به‌طور مؤثرتر و سازمان‌دهی‌شده‌تر مدیریت کنید.

3- محدودیت لایک اینستاگرام:

محدودیت لایک اینستاگرام برای هر حساب اینستاگرام متفاوت است. در سال 2024، هر کاربر می تواند روزانه 1000 پست را لایک کند، اما برخی از حساب ها ممکن است پس از 800 لایک مسدود شوند. به طور کلی بهتر است اکانت های جدید اینستاگرام با محدود کردن لایک ها به 20 لایک در ساعت، حساب های خود را ایمن نگه دارند.

4- محدودیت پست اینستاگرام:

اینستاگرام هیچ محدودیتی برای تعداد پست هایی که می توانید به اشتراک بگذارید تعیین نکرده است. بنابراین، کاربران می توانند در طول روز هر چند بار که بخواهند پست ارسال کنند. نکته اصلی در مورد پست های اینستاگرام، دانستن بهترین زمان برای ارسال پست برای استفاده از محتوای اینستاگرام و افزایش تعامل اینستاگرام و فاصله گذاشتن بین هر پستی که به اشتراک می گذارید (چند دقیقه یا حتی چند ساعت) است.

5- محدودیت پیام دایرکت اینستاگرام:

اینستاگرام DM(دایرکت) یکی از بهترین ویژگی های این پلتفرم است و خوشبختانه هیچ محدودیت رسمی برای آن وجود ندارد. در ابتدا، کاربران جدید اینستاگرام می توانند روزانه بین 20 تا 50 DM ارسال کنند. و اگر اکانت اینستاگرام شما بزرگتر شود، امکان ارسال تا 100 DM اینستاگرام در عرض 24 ساعت وجود دارد.

با این حال، اگر تعداد زیادی از کاربران شما را از ارسال DM مسدود کنند، اینستاگرام شما را محدود خواهد کرد. نکاتی برای جلوگیری از مسدود شدن به دلیل DM ها وجود دارد:

1- از ارسال متن یکسان به چندین گیرنده خودداری کنید

2- از همان پیام نسخه های متنی مختلف بسازید

3- پیام های شخصی سازی شده ارسال کنید

4- در صورت دریافت تعداد زیادی DM (مثلاً برخی در صبح، ظهر و بعدازظهر) سعی کنید به صورت دسته‌ای به DM پاسخ دهید تا از مسدود شدن عمل جلوگیری کنید.

6 -محدودیت کامنت اینستاگرام:

محدودیت های اینستاگرام برای کامنت ها خیلی محدود نیست. تعداد کامنت هایی که هر کاربر اینستاگرام می تواند در روز بنویسد از 180 تا 200 کامنت است. هر چه کاربران زمان بیشتری را در اینستاگرام بگذرانند، کامنت های بیشتری می توانند بگذارند.

7-آن لایک کردن عکس ها در اینستاگرام:

گاهی اوقات زمانی اتفاق می افتد که به طور تصادفی چندین پست اینستاگرام را لایک کنید و تصمیم بگیرید که آنها را آن لایک کنید. به یاد داشته باشید که محدودیت اینستاگرام برای عدم لایک کردن عکس ها 100 در ساعت است.

8-محدودیت هشتگ در اینستاگرام:

شما مجاز به استفاده از 30 هشتگ در هر پست هستید. این بدان معناست که اگر در یک پست از بیش از 30 هشتگ استفاده کنید، اینستاگرام فقط 30 هشتگ اول را در نظر می گیرد. علاوه بر این، شما مجاز به استفاده از 10 هشتگ برای استوری های خود هستید.

اما به یاد داشته باشید که استفاده از هشتگ های زیاد می تواند استوری های شما را جذاب تر کند. بنابراین، انتخابی باشید و بهترین هشتگ ها را انتخاب کنید.

9- محدودیت بایو اینستاگرام:

بیو اینستاگرام به عنوان یکی از جذاب ترین مکان هایی که می تواند پروفایل اینستاگرام شما را مشخص کند، شناخته می شود. محدودیت تعداد کاراکتر برای بیو اینستاگرام 150 کاراکتر است. بنابراین، سعی کنید با این محدودیت شخصیت، آن را به اندازه کافی خوب بسازید. و شما می توانید فقط از یک لینک در بیو خود استفاده کنید.

10- محدودیت حذف انبوه پست های اینستاگرام:

خوب است بدانید که می توانید همه پست های اینستاگرام را به طور همزمان حذف کنید. اگر یک اکانت اینستاگرام با چند عکس دارید، می توانید به راحتی همه آنها را به صورت جداگانه حذف کنید. در غیر این صورت، برای رهایی از سختی این عمل، بهتر است از یک برنامه جانبی استفاده کنید.

11- محدودیت آنفالو کردن در اینستاگرام:

اگر می خواهید برخی از اکانت های اینستاگرام را آنفالو کنید، این کار را یکجا انجام ندهید. زیرا اگر روزانه بیش از 150 حساب را آنفالو کنید، ممکن است حساب شما به طور موقت مسدود شود. بنابراین، اگر اکانت شما جدید است، بهتر است بیش از 20 حساب در ساعت و حدود 150 حساب در روز آنفالو کنید.

اما به یاد داشته باشید که اگر می خواهید تعداد زیادی از کاربران را آنفالو کنید، بهتر است از یک برنامه آنفالو اینستاگرام استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید کاربران را به صورت دستی لغو فالو کنید، بیش از یک نفر در دقیقه آنفالو نکنید.

در مجموع، سن اکانت اینستاگرام مستقیماً بر تعداد کل آنفالوهایی که مجاز به انجام آن هستید تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک حساب کاربری شش ماهه اینستاگرام می‌تواند تعداد بیشتری فالوو انجام دهد، تقریباً 200 تا 400 آنفالو با فاصله کمتری بین 10 تا 22 ثانیه.

توجه: اولین باری که اینستاگرام شما را ممنوع می کند، در مدت کوتاهی از حالت ممنوعیت خارج می شوید. اما پس از آن، ممکن است تا 21 روز محروم شوید، و در نهایت برای همیشه محروم شوید.

12-محدودیت بارگزاری چند عکس در پست اینستاگرام:

از آنجایی که یک پست اینستاگرام شامل عکس یا ویدیو می شود، می توانید تا 10 عکس و ویدیو در هر پست آپلود کنید.

13- تعداد فعالیت های اینستاگرام:

یکی از بزرگترین محدودیت های روزانه اینستاگرام این است که تعداد کل فعالیت ها فقط 500 اکشن است. فعالیت ها شامل اقدامات مختلفی مانند فالو کردن، لایک کردن و لغو فالو می شود. اگر یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام دارید، بهتر است فعالیت های خود را به 100 اکشن محدود کنید، مگر اینکه کاربر قابل اعتمادی باشید، تا به 1000 اکشن روزانه بروید.

14- محدودیت های ورود به اینستاگرام در چندین دستگاه:

اینستاگرام اجازه می دهد چندین بار ورود از چندین دستگاه به طور همزمان انجام شود، اما نکته مهم این است که برای ورود به سیستم از هیچ VPN استفاده نکنید زیرا آدرس IP شما مدام تغییر می کند که این برخلاف سیاست اینستاگرام است. در غیر این صورت، نمی توانید وارد اینستاگرام شوید و ممکن است با خطای We Restrict Certain Activity مواجه شوید.

15-محدودیت تگ کردن در اینستاگرام:

برای یک پست یا استوری، شما می توانید تا 20 نفر را تگ کنید.

16-محدودیت استوری در اینستاگرام:

به طور معمول، شما می توانید 100 استوری اینستاگرام را در 20 ساعت به اشتراک بگذارید. محدودیت زمانی برای پست های ویدیویی در استوری اینستاگرام شما تا 15 ثانیه بود، اما اکنون استوری های شما می تواند تا 60 ثانیه هم باشد. و ابعاد استوری اینستاگرام باید 1080 در 1920 پیکسل باشد. استوری های تصاویر به مدت 7 ثانیه نمایش داده می شود.

17- محدودیت هایلایت استوری در انستاگرام:

هایلایت های اینستاگرام لینک های دایره ای هستند که در بالای هر پروفایل اینستاگرام درست زیر بیو خود با آنها روبرو می شوید. این راهی است برای سازماندهی و نگهداری هر استوری، عکس یا ویدیویی که می‌خواهید بیش از 24 ساعت نگه دارید.

محدودیت کاراکتر عنوان هایلایت 12 کاراکتر است، شما می توانید نامحدود هایلایت ایجاد کنید، و هر برجسته می تواند شامل 100 داستان باشد.

18-محدودیت لایو اینستاگرام:

محدودیت ویدیوی زنده تا 4 ساعت امکان پذیر است.

19-محدودیت ریلز اینستاگرام:

یک ریلز می تواند 90 ثانیه طول بکشد. با این حال، باید مراقب قوانین کپی رایت اینستاگرام باشید. اگر از آهنگی استفاده می کنید که قوانین کپی رایت را نقض

می کند، اینستاگرام پست شما را حذف می کند و به شما هشدار می دهد.

20-محدودیت پروفایل اکانت اینستاگرام:

  • نام نمایشی: 30 کاراکتر
  • بیو اینستاگرام: 150 کاراکتر
  • ابعاد پست مربعی: 1080 در 1080 پیکسل
  • ابعاد پست پرتره: 1080 در 1350 پیکسل
  • ابعاد پست افقی: 1080 در 608 پیکسل
  • محدودیت طول ویدیوی فید: 1 ساعت
  • محدودیت طول ویدئو ریلز: 1 دقیقه و 30 ثانیه
  • زیرنویس ها: 2200 کاراکتر
  • محدودیت اکانت اینستاگرام: 5 اکانت وارد شده

 

اینستاگرام

مهمترین قوانین اینستاگرام 2024

رعایت قوانین اینستاگرام هم برای کسب و کار اینستاگرام و هم برای کاربران ضروری است. در اینجا تعدادی از مهم ترین قوانین اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهیم زیرا با دانستن خط مشی های اینستاگرام و قوانین اینستاگرام هیچ گاه مرتکب اشتباه نخواهید شد و هرگز حساب کاربری خود را محدود، بلاک و … نخواهید داشت.

 

1-از ربات های اینستاگرام استفاده نکنید و مانند آنها رفتار نکنید

مهم است که بدانید ربات‌ها می‌توانند شما را در دام مواجه شدن با خطای «شما نمی‌توانید افراد بیشتری را دنبال کنید» بیفتند. بسیاری از حساب های تجاری اینستاگرام ممکن است ترجیح دهند از برخی برنامه ها و نرم افزارهای سوم برای رشد سریع حساب های خود استفاده کنند. اگر اینستاگرام این ترفند را کشف کند، اقدامات اینستاگرام شما مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن، فالو کردن، لغو فالو کردن و پیام‌های دایرکت را مسدود می‌کند.

اگر نمی‌خواهید با محدودیت‌هایی مواجه شوید، به تعداد خاصی که برای هر فعالیت (لایک کردن، پست کردن، دنبال کردن/عدم دنبال کردن، نظر دادن و غیره) در بالا دقت کنید و از محدودیت‌ها تجاوز نکنید.

2-از استفاده از هشتگ های ممنوعه خودداری کنید:

اگرچه هشتگ ها یکی از مهم ترین ویژگی های اینستاگرام هستند، اما هر هشتگ کار نمی کند. توجه به هشتگ هایی که استفاده می کنید ضروری است زیرا برخی از آنها ممنوع و حاوی محتوای اسپم هستند. استفاده از این هشتگ ها ممکن است حساب شما را در خطر محدود شدن یا حتی مسدود شدن قرار دهد.

3-از انتشار محتوای اسپم خودداری کنید:

اینستاگرام انتشار محتوای نادرست را بسیار جدی می گیرد. کاربران این گزینه را دارند که مشکلاتی را که مشاهده می کنند گزارش دهند، که حساب شما را محدود می کند.

4-کپی نکنید:

اینستاگرام به شدت با کپی محتوا مخالف است. اگر می‌خواهید محتوای او را منتشر کنید، مطمئن شوید که از مالک اجازه می‌گیرید.

5-از انتشار مطالب ممنوعه خودداری کنید:

وقتی صحبت از محتوای ممنوعه اینستاگرام به میان می آید، ممکن است محتوای کپی و برخی نامناسب را به تصویر بکشید. اما به زودی متوجه خواهید شد که چنین مواردی را محدود نمی کند و فهرست طولانی آن را نشان می دهد.

  • خرید و فروش سلاح گرم
  • فروش حیوانات زنده
  • خرید و فروش الکل
  • خرید و فروش تنباکو
  • یک داروی تجویزی غیرقانونی (حتی اگر در منطقه شما قانونی باشد)
  • قمار آنلاین،
  • محتوای جنسی،
  • سخنان تنفرآمیز،
  • اخاذی یا آزار کسی،
  • خشونت را تشویق کنید،
  • تهدید به آسیب جسمی، آسیب مالی، خرابکاری و غیره.
  • تشویق مردم به پذیرش خودآزاری،
  • ویدیوهای شدید و خشونت آمیز.

 

کلام پایانی : قانون و محدودیت های اینستاگرام که در سال 2024 باید بدانید

رعایت قوانین اینستاگرام هم برای کسب و کار اینستاگرام و هم برای کاربران ضروری است. در اینجا تعدادی از مهم ترین قوانین اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهیم زیرا با دانستن خط مشی های اینستاگرام و قوانین اینستاگرام هیچ گاه مرتکب اشتباه نخواهید شد و هرگز حساب کاربری خود را محدود، بلاک و … نخواهید داشت.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما کمال تشکر را داریم. امید است آنچه گفته شد برایتان مفید واقع شده باشد. در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید.