اینستاگرام این پلتفرم محبوب در میان رسانه های اجتماعی، دائما در حال تغییر و تحول است و به منظور افزایش امکانات آن و رفع نیاز کاربران و بهبود تجربه کاربری، هر ساله گزینه های جدیدی را به اینستاگرام اضافه می کنند. در سال 2023 نیز گزینه های بسیار جالب و کاربردی به این پلتفرم شبکه های اجتماعی اضافه شده است که در این مقاله به ذکر آن ها پرداخته ایم. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که از این پلتفرم محبوب در کسب و کار خود بهره می برید، توصیه می شود تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا با ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 آشنا شوید. پس تا پایان با مکعب همراه باشید.

حتما بخوانید :

آشنایی با مهم ترین نکات ریلز اینستاگرام

آموزش اینستاگرام

ادمین اینستاگرام 

آشنایی با ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023

کاربران اینستاگرام که به طور مرتب و حرفه ای از این پلتفرم استفاده می کنند، لازم است با ویژگی ها و تغییرات جدید اینستاگرام آشنا باشند؛ یکی از مهم ترین مزیت های آشنایی با ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 این است که کاربران می توانند محتواهای با کیفیت و تاثیرگذار منتشر کنند؛ این محتواها می توانند در بهبود کسب و کار و بیزینس ها نقش پررنگی داشته باشند.

ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023

ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 عبارتند از :

Meta verified

یکی از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 که در 19 فوریه به آن اضافه شد، Meta verified است. مدیرعامل متا مارک زاکربرگ اعلام کرد که این شرکت آزمایش Meta Verified را که یک بسته اشتراک برای کاربران در اینستاگرام و فیس‌بوک است، آغاز خواهد کرد. با استفاده از این ویژگی، مشترکین می توانند امکان دسترسی به پشتیبانی حساب، دید بیشتر، افزایش دسترسی، برچسب ‌های انحصاری برای استوری‌ ها و حفاظت فعال از حساب، و برخی امکانات را داشته باشند.

Broadcast channel

از دیگر ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 ، Broadcast channel است. کانال‌ های پخش مانند یک ابزار پیام‌ رسان طراحی شده ‌اند و این امکان را فراهم می کنند تا کاربران بتوانند متن، عکس، صوت و ویدیوها را مستقیماً با همه دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. دنبال کنندگان می توانند به کانال پخش سازنده مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند و در نظرسنجی شرکت کنند و نسبت به محتوا واکنش نشان دهند. فقط سازنده کانال حق اشتراک گذاری پیام ها در کانال پخش را خواهد داشت.

هر کسی می تواند محتوای یک کانال پخش را در اینستاگرام پیدا کرده و مشاهده کند؛ اما فقط دنبال کنندگان سازنده کانال می‌توانند اعلان‌ های مربوط به کانال ‌های پخش محتوای جدید را کنترل کنند و می‌توانند کانال ‌ها را ترک یا بی‌ صدا کنند.

Dynamic profile photo

عکس پروفایل داینامیک یکی دیگر از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 است. این ویژگی در 24 ژانویه 2023، به پلتفرم Instagram اضافه شد.

اکنون کاربران در اینستاگرام اکنون می توانند هم تصویر آواتار خود و هم یک عکس غیر آواتار را به عنوان عکس پروفایل، به نمایش بگذارند. به این ترتیب هر کسی که از پروفایل شما بازدید کند می تواند هر دو عکس را ببیند.

به علاوه با اشاره به عکس پروفایل در اینستاگرام، شما می توانید نمای بزرگ تری از آن تصویر را مشاهده کنید.

ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023

Quiet Mode

یکی از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 ، حالت بی صدا است؛ می توانید از طریق فعال کردن این ویژگی از دریافت اعلان ‌ها جلوگیری کنید.

به علاوه، این حالت قابل تنظیم است، به این معنی که کاربران می توانند ساعت هایی را تنظیم کنند که در آن ساعات از اینستاگرام نوتیفیکیشن دریافت نکنند.

Control over recommendations

قابلیت کنترل پست های پیشنهادی از جانب اینستاگرام یکی دیگر از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 است. کاربران اکنون می توانند چندین قطعه محتوا را در یک زمان واحد در اکسپلور پنهان کنند. آن ها همچنین می توانند “علاقه ندارم” را در یک پست انتخاب کنند و اینستاگرام نوع محتوا را در مکان هایی مانند Reels و Search به آن ها نشان نمی دهد. همچنین امکان مخفی کردن محتوای حاوی کلمات خاص در پست های توصیه شده در سراسر اینستاگرام وجود دارد.

Scheduled Posts

با در نظر گرفتن این موضوع که ارسال پست به صورت دستی در اینستاگرام کاری زمان بر است، به خصوص اگر چندین بار در روز پست می گذارید، اینستاگرام قابلیت “Scheduled Posts” را راه اندازی کرده است. این ویژگی برای کاربر این امکان را فراهم کرده است تا بتواند محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کند و در وقت خود صرفه جویی نماید. به این ترتیب شما می توانید یک عکس، ویدیو، یا هر نوع محتوای دیگر را از چند روز قبل در اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید.

حذف یک عکس خاص از Carousel

از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 این است که کاربران می توانند تصاویری را در یک پست Carousel ویرایش و حذف کنند. این ویژگی برای زمانی مناسب است شما قصد ندارید پستی را حذف کنید، اما می خواهند یک یا دو عکس از آن پست را حذف کنید.

ویژگی Collab

از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 این است که کاربران می توانند یک پست یا حلقه را به صورت مشترک آپلود کنند. این به‌ روز رسانی اینستاگرام فرصت‌ هایی را برای تولیدکنندگان محتوا به وجود آورده است تا بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و پست ‌ها و Carousel ها را به صورت اشتراکی در اینستاگرام منتشر کنند. این پست مشترک در فیدهای هر دو کاربر اینستاگرام قابل دسترسی خواهد بود و هر دو می تواند لایک ‌ها و نظرات مشترکی را در آن پست مشاهده کنند.

ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023

به روزرسانی API ها

از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 ، تغییرات در API ها و به روز رسانی آن ها می باشد. البته اینستاگرام این به روز رسانی ها را از سال 2021 آغاز نموده که از طریق آن ها کاربران می توانند ویدئوها را به صورت زنده پخش کنند.

نسخه وب اینستاگرام

از ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 مربوط می شود به آپدیت نسخه وب اینستاگرام که از نظر بصری جذاب تر شده است و برای تمامی کاربران در سراسر جهان قابل استفاده است.

تائیدیه پولی متا

متا، برای بهبود امنیت و اعتبار پلتفرم اینستاگرام، نسخه پولی تیک آبی را ارائه کرد که هزینه آن به دلار تعیین شده و برای هر حساب پر مخاطب، برای نسخه وب و نسخه آیفون متفاوت می باشد.

کلام پایانی : ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023

اینستاگرام، این رسانه ی اجتماعی بسیار محبوب، به طور مداوم و مرتبا پلتفرم خود را به روز می کند تا یک همیشه یک نسخه جامع از این رسانه اجتماعی را برای کاربران با حداکثر امنیت و حفظ حریم خصوصی فراهم کند.

در این مقاله ویژگی ها و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 را ذکر کردیم و گفتیم که این پلتفرم رسانه اجتماعی چه امکانات جدیدی را در سال جاری به ویژگی های قبلی خود اضافه کرده است. امید است مطالعه این مقاله برای تان مفید واقع شده باشد.

از توجه و همراهی همیشگی تان صمیمانه سپاسگزاریم.