واقعیت این است که امروزه رسانه های اجتماعی نقش مهمی در توسعه برند دارند و پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند به صاحبان کسب و کارها کمک کنند تا دسترسی آنلاین خود را افزایش دهند؛ شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی با مخاطبان خود در تعامل باشید و مزیت رقابتی خود را حفظ کنید. اما این موارد مستلزم مدیریت صحیح و اصولی شبکه های اجتماعی می باشد؛ که ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی این کار را برای شما آسان کرده اند. آیا با این دسته ابزارها آشنایی دارید؟ در این مقاله تا انتها با مکعب همراه شوید تا با چند مورد از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

حتما بخوانید :

چگونگی تبلیغ یک کسب و کار در اینستاگرام

معرفی برخی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت اینستاگرام

استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی چه ضرورتی دارد؟

بسته به نوع کسب ‌وکار و استراتژی که برای آن در نظر گرفته شده است، کسب و کارها ممکن است بخواهند در حداکثر ده پلتفرم بازاریابی و شبکه های اجمتماعی حضور داشته باشند و فعالیت کنند؛ شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین، فیس ‌بوک، اینستاگرام، توییتر، تیک ‌تاک و غیره. در این صورت ممکن است افراد به آسانی داده های خود را از دست بدهند و به دنبال آن فرصت های بازاریابی از دست خواهد رفت. بنابراین، چگونه می توان از این امر اجتناب کرد تا از تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود بیشترین بهره را برد؟ لطفا همچنان همراه ما باشید.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

آشنایی با بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

در بخش قبلی گفتیم به دلیل تنوع شبکه های اجتماعی، حضور فعال در هر کدام از این پلتفرم ها مستلزم مدیریت زمان و داشتن مهارت های کافی است؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است داده ها و در نتیجه فرصت های مارکتینگ را از دست بدهید. به همین دلیل توصیه می شود از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید؛ در این بخش از مقاله به معرفی برهی از بهترین ابزارها برای مدیریت شبکه های اجتماعی پرداخته ایم.

Social Champ

Social Champ یکی از بهترین ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی است که به بازاریابان و مدیران رسانه های اجتماعی کمک کند تا بتوانند اکثر وظایف خود را به صورت اتوماتیک و خودکار انجام دهند. به این ترتیب می توانند به طرز قابل توجهی در زمان صرفه‌ جویی کنند.

به طور کلی، با استفاده از ابزار Social Champ نیازی به ایجاد، زمان ‌بندی و ردیابی محتوا با استفاده از چندین پلتفرم وجود ندارد، چرا که همه ی این کارها به صورت یکجا در Social Champ قابل انجام است. این اساساً به این معنی است که شما می‌توانید با استفاده از یک پلتفرم واحد، پست ‌های رسانه‌های اجتماعی را ایجاد یا مدیریت، ویرایش، طراحی، زمان‌بندی و ردیابی کنید.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

Ripl

آیا می خواهید محتوای شما چشم نواز و حرفه ای به نظر برسد؟ یکی دیگر از ابزارهای عالی برای مدیریت رسانه های اجتماعی، Ripl است که به شما کمک می کند این کار را با چند کلیک انجام دهید!

Ripl پلتفرمی است که با استفاده از آن می توانید به راحتی محتوای حرفه ای استاندارد برای کانال های رسانه های اجتماعی خود تولید کنید. Ripl با داشتن هزاران قالب و طیف گسترده ای از تصاویر استوک، فرآیند تولید محتوا را تا حد امکان بدون دردسر می کند. در نتیجه، این ابزار به شما کمک می کند تا زمان زیادی را در طراحی پست های خود صرفه جویی کنید.

علاوه بر این، اگر عاشق ویدیو هستید، Ripl به شما در ایجاد محتوای ویدیویی نیز کمک می‌کند. این پلتفرم ابزارهایی با کاربری آسان برای ایجاد ویدیو ارائه می دهد؛ به این ترتیب ایجاد محتوای ویدیویی حرفه ای با چند کلیک امکان پذیر می شود. Ripl یکی دیگر از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است.

Semrush

Semrush یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است و به طور گسترده به عنوان یک پلت فرم نرم افزار SEO فراگیر شناخته شده است که چند ابزار بازاریابی مفید برای مدیریت رسانه های اجتماعی نیز ارائه می دهد. در نتیجه، این پلتفرم به ردیابی عملکرد سئو و مدیریت فعالیت های رسانه های اجتماعی شما در کانال هایی مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام، پینترست و کسب و کار من گوگل کمک می کند.

شما می توانید زمان‌ بندی پست برای همه پلتفرم ‌ها، ویرایش تصاویر، سفارشی‌ سازی پست‌ ها، تولید کدهای UTM مرتبط و مدیریت تبلیغات رسانه ‌های اجتماعی در فیسبوک، اینستاگرام، فیس‌بوک مسنجر و … را با استفاده از Semrush انجام دهید.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

Sprout Social

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای بازاریابی که می توانید برای بهبود مدیریت رسانه های اجتماعی خود از آن استفاده کنید، Sprout Social است.

Sprout Social علاوه بر اینکه زمان‌ بندی و ارسال محتوا در تمام حساب‌ های رسانه ‌های اجتماعی شما را آسان می‌کند، به شما کمک می‌کند تا بینش بیشتری در مورد داده ‌های خود داشته باشید. این ابزار آمار ارزشمندی در مورد مخاطبان شما و ترجیحات آن ارائه می دهد. در نتیجه، می توانید به راحتی بررسی کنید که چه محتوایی برای هر بخش بهترین کارایی را دارد. علاوه بر آن، Sprout Social می تواند به شما در نظارت بر کلمات کلیدی در تمام رسانه های اجتماعی کمک کند.

Buffer

Buffer نیز یکی دیگر از ابزارهای شناخته شده برای مدیریت شبکه های اجتماعی است. بافر یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که بیشتر به منظور برنامه ریزی جهت انتشار پست ها از آن استفاده می شود و از این جهت که امر انتشار پست ها را بسیار تسهیل نموده است، بسیار شناخته شده است. علاوه بر این ابزارهای انتشار، تجزیه و تحلیل و تعامل را نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، Buffer به عنوان مقرون ‌به ‌صرفه‌ ترین و آسان ‌ترین ابزار بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی نیز شناخته می‌شود.

کلام پایانی : بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

بنابراین چنانچه قصد دارید به طور جدی و فعال در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید ولی زمان کافی برای مدیریت صحیح چندین پلتفرم به طور همزمان را ندارید، ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند در این زمینه به شما کمک کند. به این ترتیب می توانید پس مطالعه ی ویژگی ها و مشخصات هرکدام از این پلتفرم ها، مورد مناسبی را انتخاب کرده و به طرز موثری رسانه های اجتماعی که را مدیریت کنید.