با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا می توان گفت که مشتریان به نوعی در دنیای دیجیتال زندگی می کنند و طبق آمار به دست آمده حدود 94 درصد از مشتریان قبل از اینکه خریدی انجام دهند به جسجوی آنلاین آیتم مورد نظر خود می پردازند. به این ترتیب برندهایی که از میزان اهمیت و تاثیر سئو بر وب سایت خود آگاهی ندارند، در واقع شانس بزرگی را از دست داده اند. همچنین دنیای دیجیتال در جستجوهای محلی بر کسب و کارها، بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال گزارش شده است که 75 در صد از جستجوها در موبایل، منجر به بازدید از سایت ها  و 30 درصد آن منجر به خرید از سایت می شود. به طور کلی اینترنت عضو لاینفک زندگی افراد شده است و اکثر آن ها علاوه بر این که خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالا یا محصول مورد نظر خود، از جستجو در اینترنت استفاده می کنند. به علاوه، سرمایه گذاری بر سئو سایت نیز موضوع دیگری است و کلیه شرکت ها و صاحبان کسب و کار نیز نیاز دارند تا در این مورد اطلاعات کافی به دست آورند. در این مقاله قصد داریم مطالبی را در خصوص اهمیت سئو (SEO) سایت برای شما عزیزان بیان کنیم، لطفا همراه ما باشید.

مهم ترین اصول سئو (SEO) سایت

برای بیان اهمیت سئو (SEO) سایت بهتراست که بحث را با ذکر مهم ترین اصول سئو آغاز کنیم. همانطور که می دانید سئو، همان بهینه سازی موتور جستجوگر است که ، یک استراتژی را توصیف می کند که کلیه جنبه های ساختاری سایت و پیشرفت محتوا را در بر می گیرد. هدف اصلی سئو این است که ارزش های سایت شما را برای موتورهای جستجوگر نشان دهد. هنگامی که موتورهای جستجوگر از ارزش و اهمیت سایت شما آگاهی پیدا کنند، بر اساس کیفیت محتوایی که تولید می کنید، رتبه بندی سایت شما افزایش می یابد. درنهایت اهمیت سئو آنجایی معنا پیدا می کند که مشتریان می توانند وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند.

موتور جسجوگر چگونه کار می کند؟

در اینجا برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد که یک موتورجستجوگر چگونه کار می کند. به این ترتیب که : گوگل با استفاده از کراولر یا خزنده های خود کلیه وب سایت های موجود را می خوانند. این کراولرها به دنبال کوچک ترین اطلاعاتی می گردند که آن ها را راهنمایی می کند بهسوی عنوان های و محتواهایی که در یک صفحه ی وب وجود دارد. خزنده ها در واقع توانایی خواندن ندارند بلکه، آن ها در واقع به دنبال یک اصطلاح یا کلمه ی کلیدی خاص می گردند که بر اساس آن وب سایت شما را ارزش گذاری کنند. در ادامه برخی از جنبه های سئو که هر استراتژی پایه ای را برای بهینه سازی سایت ایجاد می کند را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد لطفا تا پایان با ما باشید.

اهمیت سئو (SEO) سایت

اهمیت سئو (SEO) سایت و ارتباط آن با بهینه سازی رتبه ی سایت

بهینه سازی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی عبارتند از آنچه شما در مورد آن در وب سایت تان مطلب می گذارید. در واقع آن چه مهم است، این است که شما می بایست تلاش کنید تا بیشتر از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید که کاربران آن ها را سرچ می کنند. اما باید بدانید که تنها کلمات کلیدی کافی نیستند. گوگل در واقع دوست ندارد که در متن، مدام کلمات کلیدی را ببیند که پشت سر هم تکرار شده اند. چنین متن هایی از نظر گوگل بسیار ضعیف محسوب می شود.

ساختار سایت و نظم آن

گوگل و الگوریتم های آن همچنین به دنبال ترتیبی در سایت شما می گردد. اگر سایت شما دارای یک نقشه ی مرتبو منظم و مشخصی باشد، مسیریابی را برای گوگل آسان می کند و همچنین این اطمینان برای شما حاصل می شود که کراولرها یا همان خزنده های گوگل، هیچکدام از صفحات وب سایت شما را در جستجو از قلم نمی اندازند. به علاوه داشتن یک نقشه ی سایت مشخص، باعث می شود تا کاربران نیز آنچه نیاز دارند را در سایت شما به آسانی بیابند. این را هم بدانید که یک بخشی از نظم سایتشما مربوط می شود به سرعت لود صفحات وب سایت شما. صفحاتی که سرعت لود پائینی داشته باشند توسط گوگل امتیاز منفی می گیرند.

خطاهای سایت

خطاهای سایت نیز تاثیر منفی بر سئوی سایت دارد. خطاهای سایت نوعی اختلال ایجاد می کنند و برای کاربران، جستجوی محتوای مورد نظرشان را قدری سخت می کند. گوگل چنین خطاهایی را ثبت می کند و در نتیجه به سایت شما امتیاز منفی می دهد.

اهمیت سئو (SEO) سایت

سازگاری با موبایل

اما سئو بدون بحث ریسپانسیو بودن یا سازگاری با موبایل، کامل نمی شود. گوگل خاطرنشان کرده است که بیشتر جستجوها در موبایل انجام می شود تا در کامپیوترهای دسکتاپ. بنابراین شما می بایست این قابلیت را برای سایت خود ایجاد کنید که با موبایل هم ریسپانسیو بوده و کل صفحه ی وب در صفحات موبایل بتوانند باز شوند و کاملا مشاهده شوند.

تا به اینجا در مورد مزایایی که سئو می تواند برای بهبود رتبه ی سایت شما داشته باشد، مطالبی را برای شما عزیزان بیان کردیم. حال ممکن است تنها موضع گیری که در مبحث سئو، انجام شود در خصوص هزینه های و زمان انجام آن باشد. اما خوب است بدانید که سئو سایت شما تنها در حد چند هفته طول می کشدو بعد از چند ماه نتایج حاصل از بهینه سازی سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

اهمیت سئو (SEO) سایت از حال تا آینده

ایجاد نام تجاری : اولین نکته در خصوص اهمیت سئو (SEO) سایت ، ساخت نام تجاری می تواند به شما کمک کند تا یک سازمان قدرتمند ایجاد کنید. زمانی که مخاطبان، لوگو، نام و ویژگی های برند شما را بشناسند، شما دارای یک شهرت خاصی می شوید که این باعث می شود که در میان مشتریان نیز جلوه ی خاص و منحصر به فردی پیدا کنید و سئو می تواند به پیشرفت شما در این زمینه بسیار کمک شایانی نماید.

موقعیت بهتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) search engine result page)) : مکان و موقعیت شما در صفحات موتور جستجوگر، نقش مهمی در تعداد کلیکی که وب سایت شما دریافت می کند، دارد. بر اساس رتبه بندی پیشرفته ی وب، سه صفحه ی اولیه، بیشترین میزان کلیک را دریافت می کنند. این بدان معناست که هر چه سایت شما بیشتردر معرض دید باشد، کلیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

ترافیک بیشتر : در بیان سومین نکته در مورد اهمیت سئو (SEO) سایت باید بگوئیم که،زمانی که شما در رتبه بندی سایت از رتبه ی بهتری برخوردار شدید، آنگاه ترافیکب یشتری به سمت سایت شما روانه می شود. با استفاده از سئو سایت و عنوانی که برای محتوا در نظر می گیرید و همچنین توضیحات متا، مشتریان و بازدیدکنندگان بهتر می توانند وب سایت شما پیدا کنند و این باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.

شناخته شدن کسب و کار شما، فراتر از مرزهای جغرافیایی : با استفاده از روش های سنتی برای انجام تبلیغات،کسب و کار شما به مرزهای جغرافیایی خاصی محدود می شد. در واقع شما تنها برای افراد در محدوده ی جغرافیایی فعلی خودتان، مطرح می شدید. با استفاده ازسئو و بهینه سازی سایت، این شانس برای شما وجود خواهد داشت که در فراتر از مرزهای جغرافی فعلی شما، افراد بتوانند به شما دسترسی داشته باشند.

درک بهتر نیازهای مشتریان : نکته ی دیگردر بیان اهمیت سئو (SEO) سایت، این است که مشتریان در واقع طالب این مسئله هستند که صاحبان کسب و کار نیاز واقعی آن ها را بدانند. آن ها در واقع دوست دارند که علاقه مندی و نیازهای شخصی شان کشف شود. برای برقراری ارتباط با چنین مشتریانی، شما می بایست تلاش کنید تا از مشتریان خود شناخت بیشتری پیدا کنید. به طور مثال از علاقه مندی های آن ها در هر شرایط سنی توسط پرسشنامه، سوال به عمل آورید تا ازآن ها شناخت بهتری پیدا کنید. در گذشته با استفاده از اطلاعات خرید می توانستند این اطلاعات را به دست آورند. اما با استفاده از سئو، صاحبان کسب و کار بسیار بهتر از گذشته قادر به شناخت مشتریان خود خواهند بود.

حال که با اهمیت سئو (SEO) سایت آشنا شدید، قطعا به ضرورت نیاز به انجام سئو سایت خود پی برده اید و حال می دانید که چرا باید سایت خود را سئو کنیدو قطعا از این زمان به بعد برای بهینه سازی سایت خود اقدام خواهید کرد. از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگذاریم. هر گونه سوال یا مشکلی را با ما در میان بگذارید. شرکت مهندسی مکعب هوش و نقش یکی از بهترین  شرکت های سئو در اصفهان ، آماده ی خدمت رسانی به شما صاحبان کسب و کار در زمینه ی سئو و بهینه سازی سایت می باشد.