بر اساس تحقیقات انجام شده حدود ۷۵ در صد از کاربران صفحات اینترنتی تنها در صفحه اول گوگل (رتبه اول گوگل) به دنبال نتایج جستجوی خود می گردند. این مطلب بدان معناست که مثلا اگر سایت شما در صفحه های دوم یا سوم گوگل باشد، عملا بازدید از سایت شما انجام نخواهد شد و بازگشت سرمایه ای برای شما اتفاق نخواهد افتاد. به این علت است که بسیاری از مدیران سایت ها تمایل دارند تا سایت آن ها در صفحه اول گوگل ظاهر شود و آنچه دغدغه ی ذهنی آن هاست این است که چگونه آیا میتوانند در صفحه اول گوگل ظاهر شوند. در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان آموزش دهیم که از طریق سریع ترین راه ممکن، نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل اتفاق بیفتد.

چگونه به صفحه اول گوگل (رتبه اول گوگل) بیاییم؟

عزیزان به طور کلی باید این را بدانید که راه حل این مشکل استفاده از ابزار سئو مناسب است. در ادامه مهم ترین نکات مربوط به سئو رابرای شما عزیزان آورده ایم با ما همراه باشید.

نکته اول :

وب سایت شما باید مناسب باشد.

دراین قسمت برای شما عزیزان خواهیم گفت که منظور از یک وب سایت مناسب چیست.

صفحه اول گوگل(رتبه اول گوگل)

ویژگی های یک وب سایت مطلوب:

  • قالب سایت شما باید به گونه ای باشد که چگالی کدهای html در آن صفحات به نسبت متنی که شما می گذارید، کمتر باشد.
  • آدرس دهی صفحات شما باید مناسب باشد.
  • مطالب و نیز حجم عکس ها باید به گونه ای باشد که سرعت لود شدن صفحات وب سایت شما کند نباشد.
  • سایت شما باید هیچ گونه مشکل امنیتی نداشته باشد.
  • از لحاظ لینک های داخلی، ساختار مناسبیباید در صفحات شما وجود داشته باشد.
  • از تکنیک های گرافیکی مناسبی اشتفاده شده باشد به گونه ای حجم کلی صفحات شما خیلی زیاد نباشد.
  • طراحی سایت شما باید به گونه ای سازگار انجام شده باشد تا بتواند به راحتی توسط گوگل، پیدا شده و ایندکس شود.
  • از تکنیک هایی مثل تکنیکهای تگ گذاری استفاده نمائید.

پس اولین کاری که در اولویت قرار می دهی تا شما سایت خود را به سایتی تبدیل نمائید که کلیه ویژگی های مربوط به یک سایت مناسب را داشته باشد این است که باید از ابزارهای مناسب و مفید استفاده نمائید.

نکته دوم :

شناخت نیازهای مشتری و در کنار آن بررسی رقبا

دراین مرحله شما باید بدانید که بیشتر مشتریان معمولا با چه کلمات کلیدی و به دنبال چگونه اطلاعاتی می گردند. شما باید بدانید که اکثر آن ها نیازهای خود را با چه دسته از کلمات مرتبط با موضوع جستجو می کنند. در کنار آن می توانید از سایت های دیگر نیز ایده بگیرید و از آن ها در زمینه نحوه امکاناتی که برای بازدیدکنندگان ارائه داده اند راهنمائی بگیرید.

صفحه اول گوگل (رتبه اول گوگل)

نکته سوم :

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

پیدا کردن کلمات،خود فرآیندی است که می توان آن را در قالب چندین مقاله یا کتاب مورد بررسی قرار داد. اما عزیزان بدانید که انتخاب کلمات کلید نقش تعیین کننده ای در موفقیت سایت شما دارد. در این جا نکاتی دو نکته مهم در خصوص پیدا کردن کلمات کلیدی به طور مختصر برای شما آورده ایم.

  • کلمات کلیدی را از میان کلماتی پیدا کنید که دارای جستجوی بیشتری هستند.
  • از ابزارهای استاتیستیک یا آمارگیری مناسب برای بررسی کلمات کلیدی استفاده نمائید.

نکته چهارم :

یک نکته مهم دیگر مربوط به سئوی خارجی می باشد

سئوی خارجی، فعالیت های شما در سایت های دیگر و همچنین سایر شبکه های اجتماعی را شامل می شود. فیدبک های ایجاد شده از سایت شما در شبکه های اجتماعی توسط مخاطبان، تاثیر به سزایی در رتبه بندی سایت شما در گوگل و قرار گرفتن ان در صفحه اول گوگل دارد.

نکته پنجم :

محتوایی که برای سایت خود ایجاد می کنید نیز نقش پررنگی در موفقیت سایت شما خواهد داشت

هر چه مطالب سایت شما بکر و تازه و جذاب تر باشد، دررتبه بندی موتور جستجوگر، درای رتبه بهتری خواهد شد. در تهیه محتوای سایت اصلا از مطالب سایت های دیگر کپی برداری نکنید.

و نکته دیگر برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اینکه، از ابزارهای به روز و جدید برای انجام سئو استفاده نمائید.

جالب است بدانید که برخی نیز حاضرند تا هزینه ای را بپردازند تا سایت آن ها به طور دستی در صفحه اول گوگل (رتبه اول گوگل) قرار گیرد و برای آن ها هزینه ای برای آمدن به صفحه ی اول گوگل در نظر گرفته می شود.

دوستان همراه، امید است مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد و ما شاهد قرارگیری وب سایت شما عزیزان در صفحه اول گوگل (رتبه اول گوگل) باشیم. عزیزان در صورت نیاز به هر گونه مشاوره و یا برخورد با هرگونه مشکل، با همکاران ما در تیم مکعب در ارتباط  باشید.

بیشتر بخوانید:

طراحی انواع وب سایت

تولید محتوا

سئو و بهینه سازی

طراحی گرافیکی