زمانی استراتژی محتوا در کمپانی شما کارآمد است که بتوانید با استفاده از آن محتوای مناسب را در زمان مناسب در اختیار کاربر هدف خود قرار دهید. تعیین یک استراتژی محتوا باید در شروع کار شما انجام شود تا یک دید کلی در مورد عناصر اصلی، زمان پیاده سازی آنها و بهینه سازی محتوا در اختیار شما قرار دهد.

شرکت مکعب در حال حاضر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ در حال فعالیت است. با استفاده از رویکردی که در زمینه استراتژی محتوا دارد به شما کمک می کند تا در زمینه های که مد نظر شماست، به صفحه اول گوگل بیایید. برای آشنایی بیشتر با نمونه کارهای ما می توانید از تصاویر زیر استفاده کنید :

هنگامی که شما باید برای سایت و یا شبکه های اجتماعی خود محتوا تولید کنید، ممکن است نیاز به افراد مختفی داشته باشید که در زمینه نوشتن، ویرایش، بهینه سازی، سئو و … فعالیت داشته باشند. برای اینکه تیم تولید محتوای شما در طی مسیر خود به مشکلی بر نخورند باید از یک استراتژی محتوا بهینه شده استفاده کنند. داشتن این استراتژی به کارمندان شما این امکان را می دهد تا محتوایی با کیفیت بهتر تولید کنند.

به عنوان مثال شما برای تعیین استراتژی محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که پاسخ دادن به نیاز مردم از بیشترین اهمیت برخوردار است. پس تنها به این مسئله فکر نکنید که تنها یک محتوا در سایت و یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. سعی کنید مطلبی را در اختیار کاربران قرار دهید که قبلا آن را نمی دانسته اند و از طریق شما با آن آشنا می شوند. اگر هم اکنون برای تولدی محتوای خود از همچین استراتژی استفاده نمی کنید بهتر است که تولید محتوای خود را متوقف کنید و سرمایه خود را هدر ندهید.

استراتژی محتوا

مهمترین نکات در زمینه تعیین استراتژی محتوا :

با استفاده از نکاتی که در ادمه به شما معرفی می کنیم، می توانید به صورت رایگان ایده های خود را به بهترین شکل پیاده کنید :

 تعیین اهداف اصلی :

در زمینه بازاریابی محتوا اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید با استفاده از محتوایی که تولید می کنید می خواهید به چه هدفی برسید. در گام اول بهتر است که این اهداف را به صورت کلی تعیین کنید و خیلی به جزئیات نپردازید. سپس چند هدف تعیین کنید و استراتژی محتوا را حول رسیدن به آنها ایجاد نمایید. برخی از اهدافی که می توانید داشته باشید عبارت هستند از:

افزایش ترافیک سایت :

این هدف به این معنا است که شما باید محتوای تولید شده خود را بر اساس استانداردهای سئو بهینه سازی کنید تا زمانی که مردم در موتورهای جستجو سرچ می کنند بتوانند به سایت شما هدایت شوند.

معرفی محصولات و خدمات کمپانی :

هنگامی که افراد از طریق گوگل به محتوای شما به عنوان پاسخ پرسش خود رسیدند باید خدمات و محصولات خود را به آنها معرفی نمایید تا به طور کامل راه حلی برای مشکل خود پیاده کنند. در این هدف شما می خواهید کاربر را به یک مشتری بالفعل تبدیل نمایید.

معرفی برند :

مسلما یکی از اهداف شما باید پیشی گرفتن از رقبایتان باشد. این کاری است که با استفاده از تعیین درست استراتژی محتوا می توانید انجام دهید چرا که محتوای شما نمادی از نشان تجاریتان است. با استفاده از این محتوا شما می توانید تصویری از خود در ذهن کاربر ایجاد نمایید تا هم با شما آشنا شده و هم اینکه دنبالتان کند.

تعیین شاخص های کلیدی :

برای اینکه شما نشان دهید که استراتژی محتوای شما موفق است، به چه شاخص هایی نیاز دارید؟ در این مرحله شما باید این پارامترها را بسته به نوع کسب و کار خود تعیین نمایید. به عنوان مثال اگر شما به عنوان یک وب سایت فروشگاهی در حال فعالیت هستید، باید میزان فروش خود را بر اساس هر محتوا تعیین نمایید. برخی از مهمترین شاخص هایی که می توانید از آنها استفاده کنید، عبارت هستند از:

  • بالا بودن میزان بازدید واقعی از سایت
  • داشتن کاربران و البته مشتریان جدید
  • میزان درآمد کل
  • تعداد افرادی که در سایت ثبت نام کرده اند.
  • تعداد دفعاتی که محتوای شما بازدید شده است.

تعیین مخطابان هدف :

شما تصمیم دارید که محتوای خود را در اختیار چه کسانی قرار دهید؟ تعیین این مسئله به شما کمک می کند تا محتوای مرتبطی برای سایت خود تولید نمایید. به عنوان مثال باید تعیین کنید که :

کاربران دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند؟، مشکل آنهابا چه محتوایی حل می شود؟ و … . محتوای شما باید به صورت مستقیم به سوالات آنها پاسخ دهد.

استراتژی محتوا

تعیین کلمه کلیدی :

اطمینان حاصل کنید که محتوایی که تولید می کنید، با کلمات کلیدی که مد نظر دارید هماهنگ هستند. به این معنا که محتوای شما باید حول کلمه کلیدی مورد نظر نوشته و یا ایجا شود. به عنوان مثال زمانی که شما به درستی از کلمه کلیدی خود در طول محتوا استفاده می کنید، می توانید در راستای تکنیک های سئو حرکت کرده و محتوای خود را بهینه کنید. برای تعیین کلمات کلیدی می توانید از منبع زیر استفاده کنید :

گوگل آنالایتیکس :

با استفاده از این کاربر می توانید کلمات کلیدی را بر اساس میزان جستجو پیدا کرده و از آنها استفاده نمایید. سپس تعیین کنید که کدام کلمه کلیدی دارای جستجو زیادی است در حالی که میان رقابت در آن پایین است.

سپس بررسی نمایید که محتوای تولید شده در طول زمان تا چه میزان شما را به اهدافتان نزدیک کرده است.

تعیین نوع محتوا :

زمانی که مخاطب خود را تعیین کنید می توانید تعیین نمایید که چه نوع محتوایی باید برای آنها تولید نمایید. به عنوان مثال اگر برای افراد نوجوان می خواهید محتوایی آماده کنید بهتر است که از محتوای ویدئویی استفاده نمایید. انواع مختلف محتوا عبارت هستند از :

زمان انتشار محتوا :

شما هر چند وقت یک بار محتوای منحصر به فرد و یکتا تولید می کنید؟ آیا به صورت منظم آنها را در سایت قرار می دهید؟ پاسخ سوال به عوامل مختلفی مانند قدمت سایت شما بر می گردد. اما چیزی که در همه حالت ها باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت منظم روی سایت خود محتوا قرار دهید.

 

همراهان عزیز اگر در زمینه تعیین استراتژی محتوا سوالی داشنید می توانید با استفاده از شماره 09138347634 با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم در طی مسیر موفقیت شما در فضای مجازی راهنمایتان باشیم.