اگر نگاه دقیقی به روند رشد انواع کسب و کارها داشته باشید حتما متوجه اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی می‌شوید. فرقی ندارد که شما به صورت آنلاین فعالیت می‌کنید یا به شکل سنتی! با استفاده از شبکه های اجتماعی می‌توانید میزان درآمد خود را افزایش دهید در حالی که در زمان و هزینه تبلیغات خود صرفه جویی می‌کنید. این موضوع نتیجه استفاده از کمپین تبلیغاتی شبکه های اجتماعی است. در این مقاله همراه ما باشید تا با آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

مراحل آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی :

تعیین استراتژی اولیه :

در مبحث دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی آنلاین اولین نکته‌ای که از اهمیت زیادی برخوردار است این است که شما یک استراتژی اولیه تعیین کنید. برای این استراتژی شما باید هدف‌های خود را معین کنید. ممکن است هدف شما افزایش بازدید سایت (البته در صورت وجود)، افزایش تعداد فالوور، تعریف برند و … باشد. چیزی که مهم است این است که شما بتوانید با استفاده از این استراتژی به هدفی که تعیین کرده یاد در مدت زمانی که در نظر دارید برسید.

آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

استراتژی اولیه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی یعنی چی؟

گذر زمان ثابت کرده است که برای معرفی برند خود می‌توانید علاوه بر روش‌های تبلیغ سنتی مانند رسانه‌ها، رادیو، تلویزیون و … از روش‌های ساده تری برای جلب توجه افراد به خود استفاده کنید. بسیاری از افراد انتظار دارند با کمترین تلاش به بهترین نتیجه دسترسی پیدا کنند در حالی که این روزها با توجه به افزایش میزان رقابت باید بررسی‌های زیادی انجام دهید تا بتوانید محتوای مناسب برای ارائه به کاربر را شناسایی کنید. تعیین استراتژی اولیه، مرحله زمان بری برای شروع حضور شما در شبکه های اجتماعی خواهد بود.

تعیین استراتژی اولیه چه اهمیتی دارد؟

در هنگام بازاریابی محتوا یعنی زمانی که شما مسیر تولید محتوا برای آموزش شبکه های اجتماعی را طی می‌کنید، باید توجه داشته باشید که یکی از اهداف اصلی این است که هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دهید. بر اساس آمار در سال 2016 ، 40 درصد از کمپانی‌ها تبلیغات خود را از تلویزیونی به کمپین شبکه‌ های اجتماعی تغییر داده اند.

محتوا برای شبکه های اجتماعی

تعیین مخاطب های مورد نظر :

در ابتدای حضور شبکه های اجتمای، بسیاری از افراد تصور می کردند که تنها داشتن فالوورهای زیاد می‌تواند نشان دهنده و تضمین کننده موفقیتشان باشد. اما مرور زمان ثابت کرده است مخاطبی که با شما در ارتباط وفادار و اصطلاحا پایدار نباشد، چندان برای شما مفید نخواهد بود. پس سعی کنید دید درستی از مخطابان خود داشته باشید. به عنوان مثال، این که چه سنی باید داشته باشند، سطح تحصیلات، جنسیت، موقعیت مکانی و … از جمله فاکتورهایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. بسیاری از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

چرا تبلیغات در شبکه های اجتماعی از تبلیغات رسانه ای بهتر است؟

در این قسمت لازم دیدیم تا به یکی از دلایل اهمیت استفاده و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی اشاره کنیم. زمانی که شما تبلیغ خود را با استفاده از تلویزیون انجام می‌دهید خیلی مطمئن نیستید که آیا تبلیغ در دسترس افراد مورد نظر شما قرار می‌گیرد یا نه. به عنوان مثال تصور کنید که تبلیغ شما مربوط به نوزدان است. چقدر احتمال دارد که در زمان پخش تبلیغ شما، مادران تبیلغ شما را ببینند؟ این احتمال بسیار کم است. در حالی که شما با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به راحتی می‌توانید به مخاطب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. البته در مورد اینستاگرام نکته‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از طریق مطالب زیر با برخی از آن‌ها آشنا شوید :

اشتراک محتوای برای شبکه های اجتماعی :

محتوای شما باید به گونه‌ای تولید شود که مخاطب را قانع کند، محتوا را با سایر دوستان به اشتراک بگذارید و در نتیجه احتمال معرفی شما به سایر افراد را افزایش دهد. اگر شما اطلاعات دقیق و درستی از موضوع مورد نظر خود در اختیار کاربر قرار دهید به راحتی می‌توانید اعتمادش را بدست آورید. البته استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ ها را فراموش نکنید. این افراد تاثیر گذاری زیادی روی مخاطبان خود دارند. پس اگر پست شما توسط این افراد به اشتراک گذاشته شود، شانس دیده شدن شما بسیار افزایش خواهد یافت.

نکات مهم تولید محتوای برای شبکه های اجتماعی :

  • شبکه‌ای را برای اشتراک محتوای خود انتخاب کنید که تعداد زیادی از مخاطبان شما با آن در ارتباط هستند. به عنوان مثال اگر به دنبال افراد جوان هستید شبکه های اجتماعی فیسبوک و یوتیوب می‌توانند برای شما بهتر باشند. (درباره بازاریابی با یوتیوب بیشتر بدانید)
  • برای هر شبکه اجتماعی محتوای منحصر به فرد آن را تولید کنید. به عنوان مثال برای اینستاگرام بهتر است از عکس‌های جالب و معمولا در بک قالب استفاده کنید. (درباره بازاریابی در اینستاگرام بیشتر بدانید)
  • زمانی که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی قرار می‌دهید به احتمال زیاد لینک وب سایت خود را نیز قرار می‌دهید. شما باید توجه کنید که شبکه های اجتماعی با استفاده از تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند پس وب سایت شما باید خاصیت ریسپانسیو بودن را داشته باشد تا اگر کاربر از طریق محتوای شبکه های اجتماعی به وب سایت شما منتقل شد سایت شما را با ساختار منظم ببیند.

همراهان عزیز توجه داشته باشید که با شناخت درست از هدف و مخاطبان خود می‌توانید به راحتی محتوای مورد نظر خود را تعیین کنید. برای این کار شما می‌توانید با ما در ارتباط باشید. اهداف خود را به ما بگویید تا ما مخاطب هدف شما را شناسایی کرده و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی شما را به عهده بگیریم. شما می‌توایند با استفاده از شماره 09138347634 با ما در ارتباط باشید و سوالات مورد نظر خود را از ما بپرسید.