بازاریابی یکی از دغدغه‌های جامعه ی امروزی برای دستیابی به بازار هدف و کسب درآمد بیشتر است. بازاریابان همیشه به‌دنبال کانالی قابل اعتماد و ارزان قیمت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود می‌باشند. از این رو با توسعه تکنولوژی این بستر مناسب برای آنها ایجاد شد که از جمله این بسترها می‌توان به یوتیوب اشاره کرد. در ادامه با مکعب همراه باشید تا شما را با راه‌های یوتیوب مارکتینگ آشنا کند.

آشنایی با یوتیوب مارکتینگ 

برای صاحبان مشاغل، بازاریابی در یتیوب (یوتیوب مارکتینگ) یک استراتژی هدفمند و ضروری است که در آن می‌توانند با بارگذاری ویدیوهای مرتبط با کار خود،بدون هیچ محدودیتی درحجم و هزینه به تبلیغ بپردازند. یوتیوب باعث شده تا شما در رقابت با دیگر شرکت‌ها امتیاز بزرگی کسب کنید و به کسب و کارتان در حرکت به جلو کمک کنید. در ادامه به گام‌هایی که باعث موفقیت در یوتیوب مارکتینگ می‌شوند، اشاره شده است.

یوتیوب مارکتینگ

  1. ایجاد ویدیو خلاقانه

برای ساخت یک ویدیو در یوتیوب باید به مدت زمان آن، کیفیت به اشتراک گذاری و تعداد دفعات به اشتراک گذاری یک ویدیو در ماه توجه کنید.

قبل از ساخت یک ویدیو خلاقانه باید به نکات زیر حتما توجه کنید.

  • به رقبای خود نگاه کنید و ببینید چگونه باید خود را متفاوت نشان دهید و جامعه هدف را به سمت خود جذب کنید.
  • بعد از دیدن ویدیو توسط بیننده چه چیزی از او می‌خواهید.
  • در زمان کم توجه بیننده را به خود جلب کنید. به یاد داشته باشید که فقط ۸ ثانیه زمان دارید تا نظر بیننده را به خود معطوف کنید.
  1. تحریک حس کنجکاوی مشتریان

مردم تا زمانی که ویدیویی برای‌شان جالب و آموزنده نباشد بر روی آن کلیک نمی‌کنند. آنها به دنبال چیزی هستند که منحصر به فرد بوده و در جای دیگر پیدا نشود. خود را فقط به ویدیوهایی که مستقیما به محصول یا کسب و کارتان مرتبط است، محدود نکنید گاهی تبلیغات به صورت غیر مستقیم تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان می‌گذارد. یکی از بزرگترین شرکت‌هایی که از این استراتژی کمک گرفته شرکت سامسونگ است.

فراتر از مفهومی که می‌خواهید به کاربر نشان دهید،‌ نروید. حتما تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اید که تا آخر آن، هیچ نظری نمی‌توانید بدهید، این تبلیغات باعث سردرگرمی شما در مورد محصول و شرکت می‌شود. تبلیغات را طوری طراحی کنید که باعث تحریک احساسات مشتریان در مورد شرکت شما شود.

  1. متقاعد کردن مخاطبان برای بازدید از سایت شرکت

یکی از اهداف یوتیوب مارکتینگ ایجاد حس کنجاوی و دنبال کردن در مخاطبان است تا برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات مجبور به بازدید از وب‌سایت‌تان شوند.

یوتیوب مارکتینگ

بر روی ویدیوها با محتواهایی تمرکز کنید که مخاطب را متعهد و متقاعد کرده که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما دارند. مثلا در آخر ویدیو خود بگویید برای اطلاع از جزییات بیشتر به سایت ما سر بزنید و آدرس وب سایت خود را نشان دهید.

  1. توجه به عکس‌های پیش فرض ویدیو

چقدر مطمئن هستید که مخاطبان در ابتدا بر روی ویدیو شما کلیک می‌کنند؟ برای جواب به این سوال باید به عکس‌های نمایش دهنده بر روی ویدیو توجه کرد که چقدر باعث جذب مخاطب می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب یک تصویر منحصر به فرد برای ویدیو خود نظر مخاطبان را در وهله اول به خود جلب کنید. در ادامه به مواردی که برای انتخاب یک عکس خوب برای نمایش ویدیو می‌توان استفاده کرد، اشاره شده است.

  1. حداقل رزولوشن عکس ۱۲۸۰*۷۲۰ باشد. رزولوشن کمتر از این مقدار باعث کلیک کمتر بر روی ویدیو می‌شود.
  2. فرمت عکس‌های انتخابی‌تان باید PNG، BMP،‌ JPG و GIF باشد.
  3. سایز عکس بیشتر از ۲ مگا بایت نباشد.
  4. نسبت ابعاد عکس ۹:۱۶ باشد.
  5. از متن‌های رنگی برای نمایش مقادیر و محتوا در عکس استفاده کنید.

درصورتی‌ که تجربه بازاریابی در یوتیوب یا همان یوتیوب مارکتینگ را دارید یا اطلاعاتی جهت کمک به دیگران در استفاده از آن و همچنین موفقیت در آن را دارید؛ لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر مخاطبان نیز از آنها بهره‌مند شوند.