اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که حدود 25 میلیون از صاحبان کسب و کار تجارت خود را بر پایه خرید و فروش با استفاده از این شبکه اجتماعی گذاشته اند. در این مقاله همراه ما باشید تا با مفهوم اینفلوئنسر اینستاگرام و تاثیر آن در بازاریابی اینترنتی شما آشنا شوید.

بیشتر بخوانید :

اینستاگرام دارای بیش از 800 میلیون کاربر فعال است که حدود 51 درصد از آن ها هر روز پستی را به اشتراک می گذارند. اما برای موفقیت مالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید چه کرد؟ برخی از صاحبان کسب و کار این تصور را دارند که برای موفقیت تنها نیاز است که روزانه فیلم و یا عکسی را در صفحه خود منتشر کنند. اما چیزی که ما در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم این است که شما باید از اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کنید تا خیلی سریع توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و در نتیجه ترافیک سایت خود را بالا برده و شاهد افزایش فروش خود باشید. جالب است بدانید که حدود 49 درصد از خریداران تحت تاثیر نظر افراد معروف انتخاب خود را انجام می دهند. از طرف دیگر 78 درصد از اینفلوئنسران اینستاگرام ترجیح می دهند از طریق اینستاگرام با برندهای معروف در ارتباط باشند.

بیش از 2 میلیون برند در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارند و این مسئله به این معناست که رقابت برای شما بسیار دشوار است. اما اگر از اینفلوئنسر اینستاگرام به خوبی استفاده کنید می توانید مراحل پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی کنید.

اینفلوئنسر اینستاگرام

مهم ترین نکات در رابطه با استفاده از اینفلوئنسر اینستاگرام :

  • اینفلوئنسر اینستاگرام را به درستی پیدا کنید.

بر اساس تحققیاتی که انجام شده است حدود 87 درصد از بهترین اینفلوئنسرها در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارند و این مسئله به این معنا است که شما می توانید بی نهایت انتخاب برای معرفی برند و محصول خود داشته باشید. اما برای موفقیت در این زمینه شما نمی توانید از هر اینفلوئنسری برای کسب و کار خود استفاده کنید. در صورتی که شما از یک اینفلوئنسر اینستاگرام اشتباه استفاده کنید وقت، هزینه و تلاش بیهوده ای انجام داده اید. پس در بازاریابی اینترنتی با استفاده از اینفلوئنسر اینستاگرام شما باید زمان و هزینه خود را برای پیدا کردن اینفلوئنسر اینستاگرام درست بگذارید تا بتوانید با استفاده از آن پیام برند خود را به افراد زیادی که با این اینفلوئنسر اینستاگرام در ارتباط هستند برسانید. برای پیدا کردن اینفلوئنسر اینستاگرام درست می توانید از ابزاری به نام grin استفاده کنید تا با فیلترهایی که بر اساس مکان و … در اختیار شما قرار می دهد، اینفلوئنسر اینستاگرام مورد نظر خود را پیدا کنید. با استفاده از این نرم افزار مدیریتی می توانید عملکر خود را نیز مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

  • در مورد پیام برند خود به درستی فکر کنید.

بعد از این که اینفلوئنسر اینستاگرام را به درستی تشخیص داید باید تمام تلاش خود را روی این بگذارید که هدف و پیام خود را از انجام این کار به خوبی معلوم کنید. به عبارتی باید به این سوال پاسخ دهید که می خواهید مخاطبان دقیقا از برند شما چه چیزی را متوجه شوند.هرچه که شما بتوانید بهتر این مفهوم را برای اینفلوئنسر اینستاگرام خود مشخص کنید، اینفلوئنسر اینستاگرام نیز می تواند بهتر این مفهوم را به مخاطبان خود انتقال دهد چا که خود به خوبی با برند شما ارتباط برقرار کرده است.

اینفلوئنسر اینستاگرام

بیشتر بخوانید :

محتوای ارزشمند به اشتراک بگذارید.

برای این که بتوانید کاری کنید که مخاطبتان عاشق محصول و خدمت شما شود باید محتوای ارزشمند و تاثی گذاری در اختیارش قرار دهید. نکته جالب این است که 57 درصد از صاحبان کسب و کار اعلام کرده اند که محتوایی که یک اینفلوئنسر اینستاگرام به اشتراک می گذارد بسیار تاثیر گذار تر است از پستی که خود تهیه می کنند. البته باید توجه داشته باشید که تنها نباید به محتوای اینفلوئنسر اینستاگرام خود اکتفا کنید. شما نیز باید محتوایی تهیه کنید که باعث شود افراد محتوای شما را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. برای انجام این کار باید زمان زیادی صرف کنید تا بتوانید نیاز مخاطب را نشاخته و متناسب با آن پاسخ دهید.

توجه داشته باشید که اینفلوئنسر اینستاگرام بهتر از شما فالوورهای خود را می شناسد. بنابراین به آن ها اجازه دهید خودشان نوع محتوا را انتخاب کنند. اما شما باید هدف و پیام خود را به درستی برای اینفلوئنسر اینستاگرام مشخص نمایید. پس با آن ها سازگار و راحت باشید اما اطمینان نیز حاصل کنید که پیام شما را به درستی متوجه شده اند.

اینفلوئنسر اینستاگرام

  • توقف، تحلیل و بررسی!

همراهان عزیز بعد از این که یک دوره از ویژگی های اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کردید باید میزان تاثیر گذاری آن را اندازه گیری کنید. برای اینجام این کار می توانید تعداد فالوورهایی که به شما اضافه شده اند را بررسی کنید. میزان افزایش ترافیک سایت و همچنین فروش خود را مقایسه نمایید. شما می توانید با بررسی تعداد کیلیک ها، لایک ها و … متوجه شوید کدام محتوای شما تاثیر گذاری بهتری داشته است. برای انجام این کار ابزار های مختلفی وجود دارد  اما شما با یک نگاه ساده نیز می توانید این مسئله را آنالیز کنید و در نتیجه نقشه محتوایی خوبی برای شبکه اجتماعی خود تهیه کنید.

یکی از ابزارهایی که در این زمینه می توانید بسیار بهش ما کمک کند، گوگل آنالایتیکس است. با استفاده از نمودارها و تحلیل هایی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد می توانید میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسر اینستاگرام را روی مخاطبان هدف متوجه شوید.

مخطابان گرامی امیدواریم با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد بتوانید بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام را برای خود پیدا کرده و همکاری خوبی در زمینه بازاریابی اینترنتی با او داشته باشید. مقالات ما در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان ادامه دارد. همراه ما باشید ….