یکی از روش هایی که با استفاده از آن می تواند تجارت و کسب و کار خود را به همگان معرفی کنید این است که از تبلغیات متنوع در شبکه های اجتماعی گوناگون استفاده کنید. در این روش شما باشد به حدی محتوای تبلیغات خود را جذاب و کاربر پسند تهیه کنید تا بتوانید در زمانی کمتر از 3 ثانیه نظر مخاطب را به خود جلب نمایید. بله این کار سخت است .و نیاز به تخصص زیادی دارد. پس بهتر است به سراغ افرادی بروید که حرف و نظر آن ها روی سایر افراد بسیار تاثیر گذار است و سایرین می توانند با اعتماد به نظر این افراد به شما و برندتان اعتماد کنند. به این دسته از افراد اینفلوئنسر influencer گفته می شود.

به طور کلی افراد حرفی را که از دوست و آشنایان خود می شنوند راحت تر قبول می کنند. پس شما می توانید از این پدیده روانشناسی برای معرفی برند خود استفاده کنید. با استفاده از اینفلوئنسر influencer شما می توانید رابطه ای برقرار کنید تا با استفاده از نفوذ این افراد اعتماد سایر افراد را مخصوصا در شبکه های اجتماعی به خود جلب کنید.

بیشتر بخوانید : 

اینفلوئنسر influencer

اینفلوئنسر influencer مارکتنیگ یا بازاریابی تاثیر گذار چیست؟

برای بازاریابی دیجیتال روش های مختلفی وجود دارد ولی یکی از روش هایی که این روز ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است اینفلوئنسر influencer مارکتینگ است. در این روش به جای این که شما تمرکز خود را روی جامعه ای گسترده از افراد قرار دهید، تنها به تعدادی از اینفلوئنسر influencer توجه می کنید تا نظر آن ها را به برند خود جلب نمایید. استفاده از این روش مدرن می تواند در افزایش مشتریان شما  تاثیر زیادی داشته باشد. شما بابد بتوانید با استفاده از اینفلوئنسر influencer قدرت، اعتبار و فکر خلاقانه خود را نشان مخاطبان خود دهید.

اینفلوئنسر influencer چیست؟

به فرد یا گروهی که توانایی تاثیر گذاری رو ینظرات دیگران هنگام تصمیم گیری را دارند اینفلوئنسر influencer گفته می شود. اینفلوئنسر influencer در شبکه های اجتماعی دارای فالوورهای وفادار و واقعی است. شما به عنوان صاحب یک تجارت چه بزرگ و چه کوچک باید از اینفلوئنسرهایی استفاده کنید که در بهترین شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و … مخاطبان زیادی دارند. البته باید توجه داشته باشید که مخاطب با فالوور متفاوت هستند. زمانی که اینفلوئنسری مخاطب دارد یعنی افرادی هستند که به صحبت ها و کار این دسته از افراد توجه می کنند. ولی ممکن است فردی فالوور باشد ولی آنچه که اینفلوئنسر influencer بیان می کند برایش اهمیتی نداشته باشد. هر چه که شما با اینفلوئنسر های بیشتری در ارتباط باشید شانس دیده شدن خود را در بین افراد گوناگون بالاتر برده اید.

اینفلوئنسر influencer

آیا تا کنون در رابطه با محبوبیت بیش از اندازه چیزی شنیده اید؟

برخی افراد تصور می کنند هرچه تعداد فالوورهای آنها در شبکه های اجتماعی بیشتری باشد، به این معنا است که دوستداران و مخاطبان بیشتری دارند. در حالی که این مسئله همیشه درست نیست! بررسی ها نشان داده است که زمانی که تعداد فالوورهای افراد به بیش از 1 میلیون نفر می رسد احتمال برقرری ارتباط درست با فالوور کاهش پیدا می کند و در نتیجه از توانایی تاثیر گذاری اینفلوئنسر influencer روی مخاطبانش کاهش پیدا می کند.

جالب است بدانید که بر اساس آماری که مطالعه می کردم، حدود 55 درصد از کمپانی ها از اینفلوئنسر هایی استفاده می کنند که تعداد مخاطبان آن ها در حد هزار است. این کمپانی ها اعلام کرده اند که در شبکه اجتماعی اینستاگرام درصد موفقیت این دسته از اینفلوئنسر ها نسبت به اینفلوئنسر های میلیونی 2 الی 5 برابر بیشتر بوده است. اینفلوئنسر influencer با تعداد فالوور در حد هزار بیشتر موجب افزایش حس اعتماد افراد می شود. اینفلوئنسر influencer شبکه اجتماعی به شما کمک می کند تا تاثیر مثبت در رابطه با میزان آگاهی افراد از برندتان داشته باشید. به همین علت است که بسیاری از کمپانی ها و صاحبان کسب و کار به سراغ این دسته از افراد برای تبلیغات خود می روند.

اینفلوئنسر influencer

اینستاگرام اینفلوئنسر influencer مارکتینگ :

یکی از شبکه های اجتماعی که در روش بازاریابی آنلاین با استفاده از اینفلوئنسر influencer بسیار خوب عمل کرده است، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در زمینه های مختلف علمی، پزشکی، سلامتی، زیبایی و آرایشی و … دارای اینفلوئنسر های مختلفی است. در میان شبکه های اجتماعی مختلف اینستاگرام توجه 87 درصد از اینفلوئنسر ها را به خود اختصاص داده است و به همین علت در جایگاه اول قرار دارد در حالی که شبکه اجتماعی یوتیوب جایگاه دوم را نصیب خود کرده است.

برای استفاده از این روش بازاریابی آنلاین تنها نیاز است که شما اینفلوئنسر influencer مورد علاقه مخاطبان هدف خود را پیدا کرده تا با استفاده از آن به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. همچنین برای موفقیت در برقراری ارتباط با هر اینفلوئنسر influencer باید سعی کنید رابطه ای شفاف، متعهد و با ارزش در طولانی مدت ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید : 

آمار شوکه کننده از تاثیر اینفلوئنسر influencer در کمپانی های مختلف :

  • سالانه 70 درصد از افراد تحت تاثیر خرید اینفلوئنسر ها خرید خود را انجام می دهند.
  • مردان 2 برابر بیشتر از زنان تحت تاثیر نظر اینفلوئنسر influencer قرار می گیرند.
  • 60 درصد از خریداران بر اساس پست وب سایت ها و اینستاگرام خرید خود را انجام می دهند.
  • هر اینفلوئنسر می تواند موجب افزایش 6.5 برابری سرمایه شما باشد که برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسر influencer خرج کرده اید.
  • 59 درصد از اینفلوئنسر ها عقیده دارند شبکه اجتماعی اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان بهترین روش است.
  • 53 درصد از اینفلوئنسر ها بدون پرداخت هزینه تبلیغ به یک اینفلوئنسر influencer تبدیل شده اند.

همراهان عزیز با استفاده از توانایی اینفلوئنسر influencer، مخصوصا در شبکه های اجتماعی می توانید میزان نفوذ خود را روی کاربران این شبکه ها افزایش دهید، چرا که اینفلوئنسر influencer با تایید کیفیت محصول و خدمت ارائه شده توسط شما، می تواند اعتماد کاربران را به سوی شما جلب نماید.