اهمیت رتبه بندی صفحات وب توسط موتورهای جستجو، بر هیچ کسی پوشید نیست. و یک فاکتور مهم برای کسب رتبه ی بهتر در نظر گرفتن عوامل موثر در سئو سایت است و به طور کلی برای اینکه رتبه ی سایت شما افزایش یابد به سئو نیاز است. محتوا یک راه فوق العاده موثر برای رتبه بندی کلمات کلیدی است که دارای رقابت کمتری هستند بنابراین ما را در این مقاله همراهی کنید تا مطالب بیشتری را در خصوص چند نوع محتوا ی موثر در بهبود سئو برای شما بیان کنیم.

شرکت مهندسی مکعب به عنوان یکی از خدمات دیجیتال مارکیتنگ خود، آنالیز و تحلیل سئو سایت را با استفاده از ابزار گوناگون برای شما انجام می دهد.

معرفی چند نوع محتوا که به بهینه سازی و سئو سایت کمک می کند

لندینگ پیج یا صفحات فرود

کلمات کلیدی، باید در محلی که قرار دارند که همان صفحات وب سایت است، رتبه بندی شوند. سوالی که وجود رد این است که آیا این کلمات اگر جای مشخصی نداشته باشند، می توانند رتبه بگیرند؟ خیر. بنابراین توصیه می شود که اگر دارای یک کسب و کار در چند محل هستید، برای هر مکان یک صفحه ی وب جداگانه ایجاد کنید. کار بهتری که می توانید انجام دهید این است که صفحات وب سایت خود را جداگانه آدرس دهی کنید. به این ترتیب هر صفحه به طور جداگانه رتبه بندی خواهد شد.

صفحات پرسش و پاسخ (FAQ)

یکی از چند نوع محتوا که در سئو تاثیر دارد، وجود صفحات FAQ است. اینگونه صفحات فقط شامل سوالات متداولی است که کاربران متناوبا می پرسند و به آن ها پاسخ داده می شود. به این ترتیب زمانی که کاربر وارد صفحه ی پرسش و پاسخ می شود، مسیر جستجوی او نیز تغییر کرده و به محتوای مورد نظر خود بهتر می تواند دسترسی پیدا کند. در این صورت دیگر نیازی نیست ساعت ها برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود ، مجبور شود محتواهای غیر مرتبط را مطالعه کرده و در بسیاری از موارد به آنچه مد نظر دارد دسترسی پیدا نکند. بنابراین صفحات FAQ از آنجا که در روند جستجو تاثیر گذار است، می تواند در سئو و رتبه بندی سایت هم تاثیرگذار باشد.

چند نوع محتوا

ارائه امکانات و شرایط ویژه

به طور مثال اعلام فروش فوق العاده، برای مشتریان می تواند بسیار خوشایند باشد. بنابراین با ارائه ی خدمات ویژه ی این چنینی سعی کنید برای مشتریان آن چه لازم است فراهم کنید. به این ترتیب آن ها را به سوی وی سایت خود جذب می کنید و ترافیک سایت افزایش می یابد.

رویدادهای ویژه

اطلاع رسانی از وجود فستیوال ها و جشنواره های محلی، کنسرت ها و…می تواند برای خوانندگان جذاب باشد. بنابراین با قرار دادن محتواهایی که مروبط به رویدادهای خاصی می باشد، سعی کنید توجه بازدیدکنندگان را به سایت خود جلب کنید.

ایجاد بلاگ

بلاگ یکی دیگر از چند نوع محتوا ی موثر در سئو می باشد. بلاگ ها، مثل یک جعبه ی جادوئی هستند که اگر می خواهید در میان SERP ها رتبه ی خوبی کسب کنید باید محتوای بلاگ قدرتمندی داشته باشید. هر نوع اطلاعاتی را که بخواهید به خواننده بدهید می توانید در بلاگ قرار دهید، اطلاعاتی در مورد تغییر مکان، قیمت ها، قوانین، محصولات و….

ایجاد محتوایی با عنوان ” لیست بهترین ها”

با ایجاد لیست بهترین ها، در واقع شما کاربر را راهنمائی می کنید که اگر هر کدام از تاپیک های موجود در لیست را می پسندد، انتخاب کند که این باعث می شود بازدیدکنندگان با سرعت بیشتری به محتوای مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند و این می تواند به کاهش نرخ پرش کمک کند.

صفحات مطبوعاتی یا رسانه ای

صفحه رسانه ای که به عنوان یک صفحه مطبوعاتی نیز شناخته می شود، یک صفحه در وب سایت شما می باشد که حاوی اطلاعاتی از رسانه ها و مطبوعات مفید می باشند. به طور مثال این صفحات می تواند شامل مصاحبات و گزارشاتی باشد که توسط خبرنگاران، از محققان، سردبیران، تولیدکنندگان و…انجام شده است. که اینگونه محتواها نیز مخاطبان خاص خود را دارند.

در پایان باید بگوئیم، محتوا برای سایت شما جنبه ی حیاتی دارد و اگر می خواهید که توسط بازدیدکنندگان دیده شوید، حتما باید برای تولید  محتواهای قوی و یکتا، تلاش زیادی داشته باشید. موتورهای جستجو به طور جدی معیارهای خود را بر تمرکز روی المان های محلی به روز رسانی کرده اند. بنابراین اگر می خواهید رتبه ی خوبی از موتورهای جستجو بگیرید و در صفحه ی اول موتور جستجو دیده شوید و نیز بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی سایت خود جذب کنید و نرخ پرش را کاهش دهید و به افزایش نرخ تبدیل کمک کنید، توصیه می شود که حتما برای تولید محتوای درست در وب سایت خود سرمایه گذاری کنید و نکات گفته شده را در نظر داشته باشید.

دوستان ، حضور گرمتان، ما را در خدمت رسانی به شما مصمم تر کرده است. گرامیان لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلاتتان را با ما در میان بگذارید. خدمت رسانی به شما افتخار ماست.