دوستان آیا تاکنون در مورد کمپین سئو مطالعه ای داشته اید؟ تا چه اندازه با این اصطلاح آشنایی دارید؟ در صورتی که در این زمینه اطلاعات چندانی ندارید، توصیه می کنیم این مقاله را به دقت مطالعه نمائید. در این مقاله نکات مهمی را در زمینه ی مدیریت کمپین سئو  برای شما بیان خواهیم کرد که به کار گیری آن ها می تواند در موفقیت کسب و کار شما نقش بسزائی داشته باشد.

شرکت مهندسی مکعب به عنوان یکی از خدمات دیجیتال مارکیتنگ خود، آنالیز و تحلیل سئو سایت را با استفاده از ابزار گوناگون برای شما انجام می دهد.

کمپین سئو چیست؟

کمپین سئو عبارتست از توسعه، اجرا و کنترل وظایف بهینه سازی موتور جستجو در طول یک دوره زمانی سه ماه تا یک ساله. هدف از این فعالیت ها افزایش دیده شدن SERP ها یا صفحات حاصل از جستجوی موتور های جستجوگر ، در میان سایر صفحات مربوط به رقبا می باشد. روش های بسیار زیادی هستند که می تواند به شما کمک کند تا در زمینه ی سئو، بتوانید بسیار موفق عمل کنید. پس با ما باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

سوالی که در ابتدا ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ، زمانی که استراتژی سئو را به کار می گیرید چه فاکتورهایی اهمیت پیدا می کنند و بدانید که این فاکتورها باید در بالاترین سطح ممکن خود باشد. این فاکتورها عبارتند از :

  • فاکتورهای رتبه بندی
  • تغییرات نمایش SERP
  • الگوریتم های به روز رسانی

کمپین سئو

حتما بخوانید :

شرکت سئو (seo) در اصفهان

آیا می دانید که سئو انواع مختلفی دارد که عبارتست از : سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال. در ادامه به توضیحات مختصری در مورد هر کدام خواهیم پرداخت.

سئو آن پیج یا داخلی : این نوع سئو مربوط می شود به کلیه مطالبی که در داخل صفحه ی وب قرار دارد از جمله : متن، متادیتا، تگ های HTML ، عکس ها و تگ alt و لینک ها.

سئو آف پیج یا خارجی : این نوع سئو مربوط می شود به کلیه ی فعالیت هایی که بر سئو تاثیر می گذارد اما به طور واقعی در وب سایت شما اتفاق نمی افتد. مثلا لینک های داخلی، تعاملات رسانه های اجتماعی، داده های ساخت یافته، اینفلوئنسر مارکتینگ و…

سئو تکنیکال : کلیه ی فعالیت هایی مربوط می شود به عملکرد هسته ی وب سایت شما و نیز فعالیت خزنده ها، از قبیل : ساختارهای URL اختصاصی، ریدایرکت، ویژگی ریسپانسیو بودن و…

در این بخش توصیه های مهمی را در خصوص مراحل انجام انواع سئو برای شما متذکر خواهیم شد که در مدیریت کمپین سئو به شما بسیار کمک خواهد کرد. لطفا با دقت آن ها را مطالعه نمائید.

بیشتر بخوانید:

آنالیز و تحلیل سئو سایت به چه صورت انجام میشود؟

نکات مهم برای مدیریت کمپین سئو

  •  SERP ها نسبت به قبل بسیار رقابتی تر شده اند و نمی توان انتظار داشت که هر گونه تغییرات در محتوا و صفحات وب سایت شما، می تواند در رتبه ی شما تاثیرگذار باشد. اما به طور کلی برای اینکه بتوانید در صفحه ی نخست گوگل قرار بگیرید، مراحل زیر را دنبال کنید.
  • در سایت خود یک بررسی سریع  برای پیدا کردن و رفع لینک های خراب، خطای 404 و مواردی از این قبیل انجام دهید. با تشخیص و پاکسازی خطاهای سایت، زمینه را برای نمایش محتوای خود فراهم سازید. شما از ابزاری مانند SEMrush می توانید برای تشخیص و رفع خطا استفاده کنید.
  • برای افزایش سرعت سایت، از Google PageSpeed Insights استفاده کنید. اگر سرعت لود شدن صفحات سایت شما پائین باشد، کاربران ممکن است برای همیشه از سایت تان بروند. بنابراین سعی کنید به طور مرتب سرعت وب سایت خود را چک کنید.
  • در Google Analytics مقادیر هدف را تنظیم کنید. تنها با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس شما می توانید کیفیت سئو صفحات سایت خود را چک کنید. انجام این کار به شما اجازه می دهد تا با استفاده از مقادیر عددی تعیین کنید که چه مطالب ارزشمندی در سایت شما وجود دارد، چه کسانی محتوای سایت شما را خوانده اند و یا چه مطالبی آمار یازدید بیشتری دارند.

کمپین سئو

  • از تست Google Mobile-Friendly برای بهینه سازی ایندکس تلفن همراه استفاده کنید. Google، در نتایج جستجو ، نسخه ی تلفن همراه وب سایت را به کاربران تلفن همراه نشان می دهد. بنابراین با بهینه سازی صفحات وب برای تلفن همراه، شما به Google اجازه می دهید تا محتوا شما را در قالب صحیح نمایش دهد و کاربران تلفن همراه هم بتوانند از محتوای وب شایت شما بهره مند شوند.
  • شناسایی و اولویت بندی کلمات کلیدی هدف. برای بررسی اینکه آیا شما به درستی برای کلمات کلیدی که مد نظردارید، رتبه بندی شده اید یا نه از ابزار  Tracking Position SEMRushاستفاده نمائید. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی که بیش از حد رقابتی هستند و به اهداف تجاری کسب و کار شما مرتبط نیستند، را با استفاده از گزینه ی فیلترینگ این ابزار، فیلتر کنید.

همراهان عزیز، از حسن توجه شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. سایر نکات مربوط به مدیریت کمپین سئو را در مقالات آتی برای شما بیان خواهیم کرد. لطفا جهت مطالعه ی نکات بیشتر در این خصوص ما را در مقاله ی  چگونه کمپین سئو را مدیریت کنیم؟(قسمت دوم) همراهی نمائید. عزیزان هر گونه سوال یا مشکلی را با ما در میان بگذارید.