همراهان همیشگی مکعب در مقاله ی قبلی ضمن بیان اهمیت کمپین سئو (SEO campaign) ، نکاتی را در مورد اینکه چگونه یک کمپین سئو را مدیریت کنیم برای شما عزیزان بیان کردیم. در این مقاله نیز به ادامه ی مطالب بیان شده خواهیم پرداخت و سایر نکات مربوط به نحوه ی مدیریت کمپین سئو را برای شما خواهیم گفت؛ پس لطفا در این مقاله نیز تا پایان با ما همراه باشید.

شرکت مهندسی مکعب به عنوان یکی از خدمات دیجیتال مارکیتنگ خود، آنالیز و تحلیل سئو سایت را با استفاده از ابزار گوناگون برای شما انجام می دهد.

نکات مهم برای مدیریت کمپین سئو (SEO campaign)

نکته ای که برای مدیریت کمپین سئو (SEO campaign) باید در نظر بگیرید این است که، قبل از اینکه هرگونه محتوای دیگری ایجاد کنید، صفحات فرود اصلی را بازنویسی کنید تا وب سایت شما  قدرت و عمق بیشتری پیدا کند. صفحات اصلی شما جایی است که تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) اتفاق می افتد، بنابراین از ابزارهایی مانند Market Muse استفاده کنید تا متوجه شوید که محتوای شما در این صفحات چه طور باید باشد و آیا در پوشش موضوعی شما مشکلی وجود دارد یا نه. هنگامی که صفحات فرود شما به طور کامل بهینه سازی می شوند، می توانید تمام وبلاگ ها و ترافیک خود را به این صفحات هدایت کنید.

کمپین سئو (SEO campaign)

در مدیریت کمپین سئو (SEO campaign) به این نکته ی بسیار مهم توجه نمائید که حتما پروفایل GMB یا دیگر دایرکتوری های آنلاین خود را تنظیم نمائید. از آنجایی که Featured Snippets و Google Maps ممکن است اطلاعات مربوط به شرکت ها را از Google My Businessپاک کنند، بنابراین اگر شما Google My Business خود را به روز رسانی نکنید، در میان درخواست های جستجوی جغرافیایی گم خواهید شد.

حضور رسانه های اجتماعی خود را بهینه و پایدار کنید. جالب است بدانید، نام های تجاری B2B، کانال های رسانه های اجتماعی خود را به منظور تمرکز بیشتر بر حضور آنلاین، کاهش می دهند و با استفاده از تکنیک سئو و تاثیر غیر مستقیم آن بر ارتباط کاربر و ارتقاء محتوا، یک روش توزیع قوی فراهم می کنند که سطح دسترسی به محتوا را تقویت می کند.

محتواهای قوی و ارزشمند را به چندین محتوای ارزشمند و توزیع شده تبدیل کنید. مثلا ممکن است شما یک حجم زیادی از داده را در اختیار داشته باشید که برای خوانندگان قابل درک نباشند. به راحتی می توانید آن را به بخش های مختلف تقسیم کرده و در قالب چندین اینفوگرافیک و از طریق ایمیل برای مخاطبان خود ارسال کنید. این نوع نوآوری به شما این امکان را می دهد تا یک ایده ی بازاریابی را به طور همزمان به چند ایده بازاریابی تبدیل کنید. همچنین این برای گوگل بسیار ارزشمند است و سایت شما را به عنوان یک سایت با محتوای به روز و ارزشمند می شناسد.

گزارشات تجزیه و تحلیل سایت خود را به صورت خودکار تنظیم کرده و با دیگر پلتفرم ها ادغام کنید. گوگل آنالیتیکس ابزار حیاتی کار شماست، اما شما باید داده ها را از پلت فرم های بازاریابی پست الکترونیکی، رسانه های اجتماعی و CRM ها بیرون بکشید. بسیاری از این پلتفرم ها یکپارچه سازی انجام می دهند تا یک بررسی جامع تر از عملکرد کلی بازاریابی شما ارائه دهند.

فیلم ها، پادکست ها، فایل های PDF و پست های اجتماعی، نسبت به دیگر رسانه ها ، بیشتر در موتورهای جستجو ایندکس می شوند، درست مثل وبلاگ های قابل اعتماد و یا اینفوگرافی ها. بنابراین پیشنهاد می شود تنوع محتواهای خود را با توجه به، به روز رسانی معیارهای سئو در موتورهای جستجوگر، تغییر دهید.

کمپین سئو (SEO campaign)

به منظور مدیریت کمپین سئو (SEO campaign) باید به هر اندازه که می توانید داده با تیم فروش خود به اشتراک بگذارید و بالعکس. سئو امکاناتی را برای شما فراهم می کند که می توان آن را بیشتر از یک تاکتیک بازاریابی در نظر گرفت. سئو نشان دهنده ی ROI ، آمادگی فروش، کیفیت مدیریت و به طور کلی موفقیت در مدیریت داخلی است. کلیه ی داده هایی که با ابزارهای تجریه و تحلیل پردازش می شوند، به رفتار جستجوی مشتری ، تعامل در درون وب سایت، اشاره به نام برند، معیارهای کیفیت محتوا و…مرتبط می شوند.

جالب است بدانید که سئو تاثیرات خود را بلافاصله نشان می دهد

بهینه سازی جستجو هرگز به پایان نمی رسد، نکاتی را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد که با به کارگیری آن ها  به طور روزانه می توانید :

  •   مشخصات بک لینک های خود را بهبود ببخشید.
  • نرخ های تبدیل را افزایش دهید.
  • رتبه بندی SERP را که برای آن ها ارزش زیادی قایل هستید را به دست آورید.

این نکات عبارتند از :

  •  به سایت های صنعتی با ارزش بالا برای ایجاد فرصت های ارتباطی، دسترسی داشته باشید.
  •  لیست ایمیل ها را ایجاد و جدا کنید.
  • یک خبرنامه منظم ارسال کنید
  • CTA های منحصر به فرد با قابلیت کلیک برای هر محتوای قابل دانلود، ایجاد کنید.
  • فرم های انتخاب یا opt-in  خود را ساده کنید.

و در آخر باید به شما دوستان عزیز گوش زد کنیم که جوانب احتیاط را در نظر بگیرید و در انتخاب یک شرکت مناسب برای انجام سئو، توجه کافی را مبذول دارید. چرا که بسیاری از شرکت ها وعده های انجام نشدنی زیادی ممکن است به شما بدهند که اصلا معقول و منطقی نیست. پس حال که با نکات مربوط به کمپین سئو و نحوه ی مدیریت آن آشنا شدید، با دید بهتری نسبت به قبل و آگاهانه تر می توانید به انتخاب یک شرکت ارائه دهنده ی خدمات سئو بپردازید.

عزیزان همراه از حسن توجه شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.