ساده ترین راه برای احیای بازاریابی محتوای شما حذف کردن برخی از مطالبی است که برای نام تجاری و برند شما مفید نبوده و تاثیرگذار نیستند. بیائید در این مقاله به ذکر نکاتی در محتوا نویسی بپردازیم که  ابتدا باید آن ها را در نظر داشته باشید، سپس روی تولید محتوا تمرکز کنید که مورد رضایت مخاطبان شما قرار بگیرد و به علاوه از رتبه ی خوبی در موتورهای جستجو برخوردار شود. لطفا با مکعب همراه شوید تا شما را با مهم ترین نکات در محتوا نویسی آشنا نمائیم.

بیشتر بدانید :

معرفی چند نوع محتوا که به بهینه سازی و سئو سایت کمک می کند

نقشه محتوای سایت چیست؟

آشنایی با مهم ترین نکات در محتوا نویسی که باید بدانید

اگر در زمینه ی تولید محتوا فعالیت می کنید به نکاتی که در این بخش مقاله مطرح خواهیم کرد به خوبی توجه کنید تا بتوانید محتواهای ارزشمند و جذاب تولید کنید.

مهم ترین نکات در محتوا نویسی

سازگاری با موبایل

سالهاست که بحث در مورد بهینه سازی موبایل مطرح است، اما تعداد زیادی از مشاغل هستند که هنوز هم محتواهایی منتشر می کنند که برای استفاده در تلفن همراه بهینه سازی نشده اند. آیا می دانیم که این مشکل به تجربه ی مشتری آسیب می رساند؟

آمار به دست آمده نشان می دهد که حدودا چهار میلیارد نفر از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند، بنابراین وقتی محتوای شما در تلفن همراه به درستی نمایش داده نشود و با موبایل سازگار نباشد، شما بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست می دهید.

به علاوه شما نه تنها مخاطبان خود را راضی نخواهید کرد، بلکه در صفحات نتایج جستجوی موتور جستجو، از رتبه ی خوبی برخودار نخواهید شد. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در محتوا نویسی توجه به ریسپانسیو بودن آن است.

باید بدانید که سازگاری محتوا با موبایل نقش مهمی در امتیاز سایت شما در موتور جستجوی Google دارد. پس سعی کنید وب سایت خود را برای استفاده در تلفن همراه، ریسپانسیو کنید.

قالب واحد محتوا

یکی دیگر از مهم ترین نکات در محتوا نویسی ، ارائه ی مطالب در قالب های محتوایی متفاوت و متنوع است. امروزه ، قالب های محتوایی بسیار زیاد هستند، از فیلم گرفته تا داستانهای زنده، پادکست ها و … و یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید انجام دهید این است که همچنان محتواهای خود را تنها در قالب متن تولید کنید. در این صورت شما به درستی با مخاطبان خود ارتباط برقرار نخواهید کرد.

بنابراین سعی کنید انواع مختلف محتوا را تولید کنید. هر چه محتواها خلاقانه تر و تعاملی تر باشند، در میان مخاطبان بشتری به اشتراک گذاشته می شود و آمار بازدید آن ها بالا می رود.

تولید محتواهای هدفمند

یکی دیگر از مهم ترین نکات در محتوا نویسی این است که هدفمند محتوا تولید کنید. هنوز بسیاری از کسب وکارها هستند که به صورت عمده فقط محتوا تولید می کنند و آن محتواها برای مخاطبان خاصی نوشته نمی شود و هدف خاصی هم ندارد و به گونه ای طراحی نشده است که بتواند برای گروهی از مخاطبان مفید و کارا باشد.

در حالی که مخاطبان انتظار بیشتری از خواندن مطالب ارائه شده دارند. آنها می خواهند محتوای با کیفیتی را مطالعه کنند که به آنها کمک می کند تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند و یا به اهداف خود برسند.

بنابراین توصیه می شود که حتما اهداف محتوای خود را تعریف کرده و بدانید که برای چه گروهی از مخاطبان خود محتوا می نویسید.

تولید محتواهای معتبر

این نکته ی مهم را بدانید که مخاطبانتان انتظار دارند شما مطالب معتبری را برای آن ها ارائه دهید و قطعا بدانید که تنها در صورت صحت محتواهای تولیده شده شما می توانید اطمینان مخاطبان را جلب کنید. علاوه بر این گوگل به سایت هایی که دارای محتوای ارزشمند هستند و همچنین مطالب آن هدفمند تهیه شده است، پاداش می دهد.

تولید محتوا برای افزایش فروش

امروزه بسیاری از تولید کنندگان محتوا ، تنها با هدف افزایش فروش و وسوسه کردن مخاطبان برای خرید آن کالا و استفاده از خدمات ارائه شده انجام می شود. اما مشتریان مایلند از میان محصولاتی خرید کنند که بدانند آن آیتم یا محصول نیاز آن ها را برطرف می کند و لازم است که کخاطب حس کند با توجه به مشکل او  و با هدف رفع آن محصولی تولید و ارائه می شود.

بهینه سازی محتوا

از تولید روتین محتوا، بدون توجه به بهینه سازی و عدم رعایت اصول سئو جدا بپرهیزید. احتمال اینکه محتواهایی که بهینه سازی نشده است، توسط موتورهای جستجو به اشتراک گذاشته شود بسیار کم است، بنابراین مطمئنا مخاطبان جدید نیز آن محتوا را نخواهند یافت.

حتی رعایت اصول اولیه سئو نیز این شانس را به شما می دهد که محتوایتان توسط موتورهای جستجو پیدا شود و رتبه بندی شود.

مواردی که گفته شد از مهم ترین نکات در محتوا نویسی بود که هر نویسنده برای تولدی محتواهای باکیفیت و ارزشمند باید آن ها را بداند و به کار ببندد.