هوش مصنوعی با سرعتی باور نکردنی به گوشی ‌های هوشمند و رایانه ‌ها وارد شده است و واقعاً تعاملات دیجیتالی کاربران را به شکل معنا داری تغییر داده است. قطعا این روزها نام ChatGPT را زیاد شنیده اید. این هوش مصنوعی فوق العاده که سر و صدای زیادی هم به پا کرده است، در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله در اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ.  در این مقاله به نحوه استفاده از ChatGPT در واتساپ پرداخته ایم. لطفا تا پایان این مقاله با مکعب همراه شوید.

حتما بخوانید :

ChatGPT چیست؟

تاثیر هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت چیست؟

استفاده از ChatGPT در واتساپ : مختصری در مورد چت جی پی تی و کاربردهای آن

ChatGPT تقریباً در هر دستگاهی وارد شده است و به نوعی نحوه ی کار با آن دستگاه ها را متحول ساخته است. برای مثال شما حتی در ساعت های هوشمند خود می توانید از امکانات چت جی پی تی بهره مند شوید. در چنین شرایطی، برای بسیاری از افراد نحوه استفاده از ChatGPT در واتساپ هنوز مبهم است و کاربران مایلند بدانند چگونه می توان از این ربات هوش مصنوعی در واتساپ استفاده کرد. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، به نحوه استفاده از ChatGPT در WhatsApp پرداخته ایم.

استفاده از ChatGPT در واتساپ

راه های استفاده از ChatGPT در واتساپ

در این بخش از مقاله خواهیم گفت گه چگونه می توانید از امکانات چت جی پی تی در واتس اپ استفاده کنید. لطفا همچنان همراه ما باشید.

نحوه استفاده از ChatGPT در واتس اپ از طریق چت بات ها  (chatbot)

چت بات ها، نوعی ربات‌ های مکالمه ای در چت واتس ‌اپ هستند که محبوب ترین گزینه های موجود از آن ها عبارتند از : WizAI، Buddy GPT، Roger Da Vinci، Shmooz AI، Mobile GPT و WhatGPT .

استفاده از ChatGPT در واتس اپ از طریق چت بات ها  فرایند نسبتا ساده ای دارد. برای این منظور کافیست به ربات اختصاصی مور نظر مراجعه کنید، دکمه شروع را فشار دهید تا با API واتس اپ تماس بگیرد تا آن ربات، روی رابط چت در برنامه پیام رسان واتس اپ قرار بگیرید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

  • مرحله اول : در تلفن همراه خود، یک برنامه مرورگر وب را باز کنید و به وب سایت Shmooz AI بروید.
  • مرحله دوم :  در صفحه لندینک سایت، روی دکمه سبز رنگی با عنوان Start Shmoozing ضربه بزنید.
  • مرحله سوم : هنگامی که روی آن دکمه ضربه بزنید، پنجره ای در پایین صفحه ظاهر می شود. در آن پنجره روی دکمه Continue to Chat ضربه بزنید.
  • مرحله چهارم : به محض ضربه زدن روی آن دکمه، برنامه واتس اپ باز می شود و هوش مصنوعی Shmooz در بخش بالا نشان داده می شود.
  • مرحله پنجم : اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک query را تایپ کرده و دکمه ارسال را فشار دهید، درست مانند مانی که با یک شخص واقعی چت می کنید؛ پس از آن ربات ChatGPT مطابق با در خواست شما، پاسخ خواهد داد.

نکته ی بسیار جالب در مورد استفاده از ChatGPT در واتساپ این است که علاوه بر یک مکالمه ساده شما می توانید هر سوالی در زمینه های مختلف دارید، تایپ کرده و در پاسخ اطلاعات مفیدی را در ارتباط با سوال خود دریافت کنید.

با این وجود، توجه داشته باشید که این ربات ‌های ChatGPT برای WhatsApp تعداد بسیار محدودی از در خواست ‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. از این گذشته، API هایی که توسط OpenAI خالق ChatGPT ارائه می شوند، رایگان نیستند و پس از چند پرس و جو باید یک گزینه پریمیوم خریداری کنید و این هزینه بسته به رباتی که انتخاب می کنید می تواند حدود 10 دلار در ماه باشد.

استفاده از ChatGPT در واتساپ

نحوه استفاده از ChatGPT در واتساپ از طریق افزودن صفحه کلید هوش مصنوعی به WhatsApp

یکی از ساده ترین راه های استفاده از ChatGPT در واتساپ ، از طریق ربات ها بود که در بخش قبلی به آن پرداختیم. اما یک راه دیگر نیز برای استفاده از چت جی پی تی در واتساپ وجود دارد که در این بخش از مقاله در مورد آن مطالبی را ذکر کرده ایم. هچنان با ما همراه باشید. در این روش شما می توانید از برنامه های صفحه کلید یکپارچه ChatGPT استفاده کنید.

برای این منظور تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را نصب کنید و آن را به عنوان صفحه کلید ترجیحی گوشی خود انتخاب کنید.

تفاوتی که بین روش های راه اندازی کیبورد و ربات برای استفاده از ChatGPT در واتساپ وجود دارد این است که از طریق ربات ‌های واتس ‌اپ مانند Shmooz AI، شما فقط با ChatGPT صحبت می‌کنید و نمی توانید آن را برای مدیریت مکالمات با افراد دیگر در واتس اپ به کار ببرید. اما کیبورد هوش مصنوعی برای شما این امکان را فراهم کرده است تا برای همه مکالمات خود، نه تنها در واتس اپ، بلکه در هر برنامه ی دیگری از ChatGPT استفاده کنید.

استفاده از ChatGPT در واتساپ

راه های دیگر برای استفاده از ChatGPT در WhatsApp

یکی دیگر از گزینه های در حال ظهور برای استفاده از ChatGPT  در واتساپ ، صفحه کلید SwiftKey مایکروسافت است. که می توانید آن را از Store Play دانلود کنید. این صفحه کلید کاملا رایگان است.

یکی دیگر از کیبوردهای محبوب ChatGPT، Paragraph AI است که یک راه حل همه کاره جهت تایپ،  برای کاربران تلفن همراه است. این صفحه کلید هوش مصنوعی برای کاربران شرایطی را فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند بنویسند، پاسخ دهند و حتی نوشته خود را بهبود بخشند. Paragraph AI یک صفحه کلید هوش مصنوعی چند زبانه است و از زبان پمختلف پشتیبانی می کند.

کلام پایانی : نحوه استفاده از ChatGPT در واتساپ

در این مقاله به ذکر مطالبی در ارتباط با هوش مصنوعی چت جی پی تی پرداختیم و گفتیم به چه روش هایی می توانید از آن در اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ استفاده کنید؛ به این ترتیب اکنون که با نحوه استفاده از ChatGPT در واتس اپ آشنا شدید، می توانید آن را در واتساپ خود فعال کنید.

امید است مطالعه ی این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد؛ از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم.