در سال 2024، اینستاگرام با بیش از 2.35 میلیارد کاربر در سراسر جهان، همچنان یکی از مهمترین اپلیکیشن‌ها در رسانه‌های اجتماعی است و دلیل آن را می‌توان در توسعه و رشد مداوم آن دانست. این شبکه اجتماعی همیشه در حال توسعه و به‌روزرسانی است به این معنا که به طور منظم ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند.

این مقاله شامل به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدید اینستاگرام برای سال‌های 2023 و 2024 است و همچنین به‌روزرسانی‌های قدیمی‌تری که ممکن است شما از آن‌ها غافل شده باشید. در ادامه به تمامی ویژگی‌های جدیدی که اینستاگرام اخیراً معرفی کرده است، می‌پردازیم. لطفا با مکعب همراه شوید.

برخی از ویژگی های جدید اینستاگرام برای سال های 2023 و 2024

برخی از ویژگی های و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام  2023 و 2024 عبارتند از:

1. Group chat conversation starters in Notes: این ویژگی به شما امکان می‌دهد در نوشته‌های خصوصی، گروهی در اینستاگرام، پیشنهادهایی برای شروع گفتگو ارائه کنید.

2. Instagram DM themes: شما می‌توانید در گفتگوهای خصوصی اینستاگرام، طرح‌های مختلف را برای تغییر پس‌زمینه و رنگ بک‌گراند استفاده کنید.

3. Instagram introduces AI stickers for Stories and DMs: اینستاگرام استیکرهای هوش مصنوعی را برای استوری‌ها و گفتگوهای خصوصی معرفی کرده است.

4. You can now zoom in on Instagram profile pictures: اکنون شما می‌توانید روی عکس پروفایل افراد در اینستاگرام بزرگنمایی کنید.

5. Instagram tests out location tags in Notes: اینستاگرام برچسب‌های مکان را در نوشته‌ها آزمایش می‌کند.

6. Instagram launches its new app called ‘Threads’: اینستاگرام اپلیکیشن جدیدی به نام “Threads” را راه‌اندازی کرده است.

7. Instagram new group profile feature: ویژگی جدید پروفایل گروهی اینستاگرام.

8. Multiple links in bio update: به‌روزرسانی که امکان افزودن چندین لینک در بیوگرافی پروفایل را فراهم می‌کند.

9. You can now schedule posts within the Instagram app: اکنون می‌توانید پست‌ها را در اپلیکیشن اینستاگرام زمان‌بندی کنید.

10. Instagram video posts are now Reels only: اکنون پست‌های ویدئویی در اینستاگرام تنها به شکل “Reels” در دسترس هستند.

11. Instagram grid pinning: امکان ثابت‌سازی پست‌ها در بخش گرید اینستاگرام.

12. 60-second Instagram Stories (without any cuts): استوری‌های 60 ثانیه‌ای در اینستاگرام بدون قطعه‌بندی.

13. Profile Embed: قابلیت جاسازی پروفایل در دیگر وبسایت‌ها یا بلاگ‌ها. این ویژگی به شما امکان می‌دهد پروفایل اینستاگرام خود را در صفحات دیگر به نمایش بگذارید.

14. Instagram Playback: امکان پخش محتوا در اینستاگرام. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد ویدئوها را در حالت پخش خودکار تماشا کنید.

15. Instagram Map Search: قابلیت جستجوی مکان در اینستاگرام. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید به صورت مکانیابی پست‌های مرتبط با یک مکان خاص را بیابید.

16. Instagram Professional Dashboard: داشبورد حرفه‌ای اینستاگرام. این ابزار به کاربران حساب‌های تجاری و حرفه‌ای اینستاگرام امکان می‌دهد تا به آمار و اطلاعات مربوط به حساب خود دسترسی داشته باشند و به بهبود استراتژی‌های بازاریابی خود بپردازند.

17. Updated Instagram Insights: به‌روزرسانی‌های آمار اینستاگرام. اینستاگرام بهبودهایی در ابزار آمار و اطلاعات حساب کاربران ارائه داده است تا کاربران بهترین برنامه‌ها و راهبردها را برای رشد حساب خود تشخیص دهند.

18. Hiding Instagram likes has been made optional: مخفی کردن لایک‌های اینستاگرام به صورت اختیاری شده است. کاربران اکنون می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند تعداد لایک‌های پست‌های خود را نشان دهند یا مخفی کنند.

19. New Instagram Story Interactive Stickers: استیکرهای تعاملی جدید در استوری اینستاگرام.

گروه اینستاگرام

 

تم‌های پیام خصوصی اینستاگرام

تم‌های پیام خصوصی به عنوان یک ویژگی جدید در اینستاگرام معرفی شده‌اند! اکنون می‌توانید با انتخاب گزینه‌های مختلف تم، گفتگوهای خود را در اینستاگرام سفارشی کنید.

اینجا چگونه می‌توانید تم گفتگوی خود را در پیام خصوصی اینستاگرام تغییر دهید:

  • دکمه پیکان را در بالا سمت راست صفحه فشار دهید
  • یک گفتگو را از لیست گفتگوهای خود انتخاب کنید
  • روی نام گفتگو در بالا کلیک کنید و سپس روی تم کلیک کنید
  • تم موردنظر خود را انتخاب کنید و تمام شد!

 

اینستاگرام تم

 

معرفی برچسب‌های هوش مصنوعی برای استوری‌ها و پیام‌های خصوصی در اینستاگرام

اگر این ویژگی برای شما در دسترس است، می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی برچسب‌های سفارشی خود را ایجاد کنید 🙂 چقدر جالب است!

با پیدا کردن و کلیک بر روی برچسب “برچسب‌های هوش مصنوعی”، متن موردنظرتان را وارد کنید و تمام شد!

 

اینستاگرام

 

زوم کردن بر روی تصاویر پروفایل اینستاگرام

بجای استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای مشاهده تصاویر پروفایل اینستاگرام با اندازه کامل، کاربران اکنون می‌توانند این کار را در برنامه اینستاگرام انجام دهند. توجه: اگر این ویژگی هنوز برای شما کار نمی‌کند، صبور باشید؛ اینستاگرام معمولاً ویژگی‌ها را به طور تدریجی عرضه می‌کند.

 

اینستاگرام

 

 

برنامه جدید اینستاگرام به نام “Threads”

Threads در اینستاگرام چیست؟ ترندز یک برنامه جدید است که توسط اینستاگرام ساخته شده است و کاربران می‌توانند در آن نوشته‌های متفرقه ارسال کنند، به پست های دیگران پاسخ دهند و پروفایل‌هایی که علاقه‌مند به آن‌ها هستند را دنبال کنند. این برنامه یک رقیب مستقیم برای توییتر است.

در ادامه، توضیحات بیشتری درباره Threads گفته شده است:

  • نوشته‌ها و پاسخ‌ها می‌توانند شامل انواع مختلفی از متن‌های کوتاه، لینک‌ها، عکس‌ها، ویدیوها یا هر ترکیبی از آنها باشند.
  • مردم می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند تا نوشته‌ها و پاسخ‌های آنها را در پروفایل‌هایشان ببینند.کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام افراد می‌توانند پست‌های آنها را در تنظیمات حریم خصوصی پروفایل ببینند.
  • افراد می‌توانند به پست‌ها پاسخ دهند تا به بحث بپیوندند یا محتوا را لایک، به اشتراک بگذارند، نقل قول کنند یا محتوا را مجدداً ارسال کنند.
  • هر کسی با یک حساب اینستاگرام می‌تواند یک پروفایل Threads ایجاد کند.

هنگامی که شما یک پروفایل در Threads ایجاد می‌کنید، آن به حساب اینستاگرامی که برای ورود استفاده کرده‌اید متصل می‌شود. داده‌هایی که از حساب اینستاگرام شما دریافت می‌شود و در Threads استفاده می‌شود، شامل موارد زیر می‌شود:

  • اطلاعات ورود شما برای اینستاگرام
  • شناسه منحصر به فرد حساب اینستاگرام شما
  • نام و نام کاربری اینستاگرام شما
  • اطلاعات موجود در پروفایل اینستاگرام شما، از جمله عکس پروفایل، بیوگرافی و لینک‌ها
  • دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما
  • حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید
  • سن شما که در اینستاگرام ذکر شده است
  • وضعیت حساب اینستاگرام شما در مورد نقض مالکیت فکری و موارد عدم رعایت قوانین اینستاگرام

 

 

ترندز

 

 

بر اساس نوشته ها، اینستاگرام در حال تست قابلیت پیوستن به یک پروفایل گروهی برای به اشتراک گذاری استوری‌ها، پست‌ها یا ریلزها با اعضای گروه هست، تا افراد بتوانند در یک فضای اختصاصی با دیگران بر اساس علاقه‌های خود ارتباط برقرار کنند. اگر میخواهید بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام را بدانید مقاله با بهترین برنامه های ساخت ریلز اینستاگرام آشنا شوید را بخوانید.

اینستاگرام

 

 

اینستاگرام  در حال تست کردن این امکان است که به چندین کاربر اجازه دهد در یک صفحه مشترک همکاری و به اشتراک گذاری محتوا کنند. این ویژگی به افراد یا اجتماعات در اینستاگرام اجازه می‌دهد تا در یک فضای مشترک به هم پیوسته و به تولید محتوای مشترک بپردازند و همکاری کنند. این ویژگی به طور تدریجی عرضه می‌شود.

به روزرسانی چند لینک در بیو

این ویژگی مربوط به اضافه کردن چند لینک در بیو است. برای استفاده از این ویژگی، بر روی “ویرایش پروفایل”، سپس “لینک‌ها”، سپس “اضافه کردن لینک خارجی” کلیک کنید. شما می‌توانید لینک‌ها را با کشیدن و رها کردن به ترتیبی که می‌خواهید ظاهر شوند، مرتب کنید.

 

اینستاگرام

زمان بندی پست‌های اینستاگرام

این امکان راحتی بیشتری به کاربران می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تاریخ انتشار مشخصی برای پست‌های خود تعیین کنند. با این حال، این ویژگی امکان انتشار مشترک در حساب‌های دیگر اینستاگرام یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف را فراهم نمی‌کند.

برای زمان‌بندی پست اینستاگرامی خود درون برنامه IG، در حین ایجاد پست، به تنظیمات پیشرفته بروید، روی زمان‌بندی کلیک کنید و زمان انتشار مورد نظر را تنظیم کنید.

این ویژگی در حال حاضر در حال عرضه است و به زودی برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.

اینستاگرام

 

آیا از مرور از طریق فید اینستاگرامتان که پست‌های پیشنهادی از کاربرانی که دنبال نمی‌کنید و پست‌های تبلیغاتی که به آنها علاقه‌ای ندارید، سرشار بود، خسته نشده‌اید؟ من قطعا خسته شده بودم.

در نهایت، اکنون می‌توانید از طریق فید اینستاگرامتان فقط پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید را مشاهده کنید – بدون پست‌های پیشنهادی و تبلیغاتی.

تنها کافیست روی اینستاگرام در گوشه بالا و سمت چپ کلیک کنید و بر روی “دنبال شده” کلیک کنید و همین کافی است!

فید اینستاگرام بدون پست های پیشنهادی و پست های تبلیغاتی

آیا از مرور از طریق فید اینستاگرامتان که پست‌های پیشنهادی از کاربرانی که دنبال نمی‌کنید و پست‌های تبلیغاتی که به آنها علاقه‌ای ندارید، خسته نشده‌اید؟

اکنون می‌توانید از طریق فید اینستاگرامتان فقط پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید را مشاهده کنید تنها کافیست روی اینستاگرام در گوشه بالا و سمت چپ کلیک کنید و بر روی “فالووینگ” کلیک کنید و همین کافی است!  این ویژگی جدید فقط برای پست ها هست و مربوط به استوری ها نمیشود.

 

اینستاگرام

 

استوری های 60 ثانیه ای اینستاگرام

داستان‌های اینستاگرام به مدت حداکثر 60 ثانیه  قرار دهند. این بدون شک یک ویژگی بسیار مفید است؛ شما می‌توانید همهٔ تگ‌ها، مکان‌ها، لینک‌ها و غیره را در یک داستان بلندتر درج کنید و  نیازی به تکرار این فرآیند هر 15 ثانیه ندارید.

 

به روزرسانی قسمت اینسایت اینستاگرام

اینستاگرام یک بار دیگر ابزار تجزیه و تحلیل خود را به‌روز کرده است تا به سازندگان و کسب‌وکارها درک بهتری از عملکرد حساب‌هایشان بدهد. تغییر اصلی اول این است که اکنون می‌توانید از داده‌هایی تا 90 روز به جای 30 یا 60 روز قبلی استفاده کنید.

در حال حاضر، تجزیه و تحلیل‌ها به شما آمار و اطلاعات زیر را ارائه می‌دهند:

– دسترسی حساب‌ها: مروری بر آمار دسترسی به پروفایل شما بر اساس جغرافیا، جنسیت، سن، دنبال‌کنندگان در مقابل غیردنبال‌کنندگان، نوع محتوا و تبلیغات و غیره.
– تعداد دنبال‌کنندگان کل: این بخش به شما امکان می‌دهد تغییرات دنبال‌کنندگان خود را دنبال کنید.

 

اینستاگرام

 

کلام پایانی

در سال 2024، اینستاگرام با ارائه ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید خود، به کاربران بیشترین ارزش را ارائه می‌دهد. از جمله این به‌روزرسانی‌ها می‌توان به امکان ارسال داستان‌های 60 ثانیه‌ای بدون بریدگی، و قابلیت دسترسی به آمار و تجزیه و تحلیل پیشرفته حساب کاربران و کسب‌وکارها اشاره کرد. این به‌روزرسانی‌ها باعث بهبود تجربه کاربران در اینستاگرام می‌شود و به افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا عملکرد و پیشرفت خود را بهتر مشاهده و ارزیابی کنند.

از توجه و همراهی همیشگیتان صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید.