برای شروع یک کسب و کار آنلاین باید مهارت های لازم را بدانید تا بتوانید حضور آنلاین خود را در میان رقبا قدرت بخشید، که این می تواند موجب رونق کسب و کارتان شود و شما را به سود فراوان در زمینه ی فعالتتان برساند. در هر کسب و کار، چه آنلاین باشد و چه آفلاین، شما باید بتوانید به بهترین شکل ممکن  محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنید، اما به راستی چطور می توان یک حضور موثر در بازار پیدا کرد و از رقبا پیشی گرفت؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که، حضور پر رنگ شما در بازارکار نیازمند یکسری تکنیک ها  و استراتژی های خاصی می باشد که باید آن ها را بیاموزید. چنانچه شما دوست عزیز به تازگی استاراپ یا کسب و کار جدید خود را راه اندازی کرده اید، و نمی دانید که چگونه می توان با مخاطبان به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرد و آن ها را به سمت کسب و کار خود جذب کرد، خوب است برای شرکت در دوره های بازاریابی آنلاین به منظور ارتقا سطح کسب و کارتان مهیا شوید. اما برای شروع توصیه می کنیم که مطالب ارائه شده در این مقاله که به ذکر این دوره های بسیار مفید اشاره کرده است را مطالعه نمائید تا بتوانید بسیار هدفمندتر به کسب  مهارت های لازم برای فعالیت آنلاین در زمینه ی کاریتان بپردازید، پس با مکعب همرا ه باشید.

برخی از مهارت های لازم برای شروع یک کسب و کار آنلاین

ابتدا خوب است در این بخش از مقاله برخی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را برای شما بیان کنیم و در ادامه به معرفی دوره های بازاریابی آنلاین برای ارتقا سطح کسب و کارتان بپردازیم.

بهینه سازی موتور جستجو : شما باید مهارت های لازم برای بهینه سازی موتور جستجو را داشته باشید تا بتوانید ترافیک بیشتری را به سوی سایت خود هدایت نموده و رتبه ی بهتری در موتورهای جستجو، به خصوص گوگل کسب نمائید.

دوره های بازاریابی آنلاین

بازاریابی شبکه های اجتماعی : این روزها مخاطبان شبکه های اجتماعی بسیار زیاد شده اند و بسیاری از آن ها در همین شبکه های اجتماعی به دنبال کسب و کارهایی می گردند که محصولات و خدمات مورد نیاز آن ها را ارائه می کند.

تبلیغات کلیکی (PPC) : زمانی که در گوگل جستجو می کنید، با لیستی از تبلیغات مواجه می شوید که مستقیما در زیر جعبه ی جستجو قرار گرفته اند. به ازای این تبلیغات پرداخت هایی توسط بازاریابان انجام شده است تا  آن ها را در این مکان نشان دهند. شما نیز می توانید به موتور جستجوی گوگل مبلغی را بپردازید تا تبلیغات شما را در این مکان یا در سایت های پر بازدید نشان دهند.

بازاریابی ویدئویی : بازاریابی ویدئویی بسیار بسیار مهم است و همانطور که شاهد هستیم کاربران بازدید کننده از محتواهای ویدئویی روز به روز در حال افزایش هستند. پس این را بدانید که یکی از مهم ترین زمینه های تلاش شما باید در زمینه ی تبلیغات ویدئویی باشد.

حال که با مهم ترن مهارت های لازم برای شروع یک کسب و کار آنلاین آشنا شدید در ادامه مهم ترین دوره های بازاریابی آنلاین را برای شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی دوره های بازاریابی آنلاین برای ارتقا سطح کسب و کارتان

این دوره ها معمولا با هزینه های بسیار کم و یا به صورت رایگان برگزار می شوند.

دوره ی ورکشاپ دیجیتال گوگل

این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و دارای یک برنامه ی مفهومی می باشد که آموزش دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، ایجاد وب سایت، بازاریابی موتور جستجو، تبلیغات جستجو، رسانه های اجتماعی، بازاریابی موبایل و…را شامل می شود. این دوره کاملا رایگان برگزار می شود و برای افراد مبتدی بسیار مفید است.

دانشگاه PPC

این دوره از دوره های بازاریابی آنلاین توسط شرکت WordStream ارائه شده است و بر PPC یک شرکت تمرکز دارد. این دوره برای صاحبان کسب وکار بسیار مفید می باشد چرا که PPC یکی ازمهم ترین مهارت های بازاریابی انلاین می باشد. در این دوره شما می آموزید که چگونه تبلیغات آزمایشی ایجاد کنید، صفحات فرود خود را بهینه سازی کنید، نرخ تبدیل را بهبود بخشید و…

دوره ی بازاریابی دیجیتال

این دوره از بازاریابی آنلاین توسط آکادمی HubSpot ارائه شده است. در این دوره شما 38 درس در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ خواهید گذراند و همه ی این دوره ها، رایگان هستند. بعد از گذراندن این دوره ها می توانید در آزمون آن شرکت کنید و در صورتی که نمره ی قابل قبولی کسب نمودید، می توانید مدرک این دوره را دریافت نمائید.

صدورگواهینامه ی فیسبوک

به طورکلی بسیار از مخاطبان شبکه های اجتماعی تبلیغات فیسبوک را مشاهده میکنند. فیسبوک می تواند یک پلتفرم کم هزینه و موثر برای رساندن پیام شما به مخاطبان و مشتریان باشد؛ مشتریانی که برندهای مختلف و شرکت ها را در این شبکه ی اجتماعی دنبال می کنند.

به طور کلی فیسبوک بیش از 2 بیلیون کاربر در سراسر جهان دارد و چنانچه شما بتوانید در این دوره شرکت نموده و مدرک آن را کسب نمائید، می توانید کسب و کار خود را با تبلیغات در یک پلتفرم محبوب و معروف ارتقا بخشید. ضمنا این دوره نیز به صورت رایگان برگزار می شود.

دوره ی بازاریابی دیجیتال Quickstarter درشبکه های اجتماعی

در این دوره ی بازاریابی دیجیتال شما کلیه ی نکات کاربردی و تاکتیک های فیسبوک، یوتیوب، پینترست، بلاگینگ و…را خواهید آموخت. که برای تازه واردان دنیای بازاریابی دیجیتال بسیار سودمند هستند.

حال که با دوره های بازاریابی آنلاین برای ارتقا سطح کسب و کارتان آشنا شدید، به منظور شروع یک کسب و کار آنلاین و داشتن حضور موثر و پیشی گرفتن از رقبا، در این دوره ها شرکت نمائید تا بتوانید پله های موفقیت را یکی پس از دیگری بپیمائید.

همراهان همیشگی مکعب، از این که در این مقاله نیز ما را همراهی نمودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا ما را از نظرات سازنده ی خود بهره مند سازید. در صورتی که سوال یا مشکلی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، حتما آن را با ما در میان بگذارید.