در مقالات قبلی به شما گفتیم که چگونه می توانید به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفق تبدیل شوید، همچنین شما را با نکاتی در مورد دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، اهمیت کمپین سئو و… آشنا کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا تکنیک های کاهش هزینه در کسب و کار را به شما آموزش دهیم. کاهش هزینه های کسب و کار شما  حتی با وجودی که برای آن برنامه ریزی هم کرده باشید، نیاز به تلاش بسیار و تجهیزات و تکنیک های خاص دارد که این ممکن است مقداری هزینه بر باشد. با این وجود این نوع تجهیزات می توانند کمک شایانی به شما نماید تا برنامه های سنجش و ارزیابی برای کاهش هزینه های کسب و کار خود را عملی کنید. با مکعب همراه باشید تا با این تکنیک ها آشنا شوید.

شرکت مهندسی مکعب، با بهره مندی از نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه ی دیجیتال مارکتینک ، برندسازی، تامین محتوا به صورت تخصصی و … ، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین شرکت مکعب هوش و نقش برگزارکننده ی کلاس های خصوصی در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می باشد. در صورت نیاز به بهره مندی از خدمات ما و شرکت در کلاس های خصوصی شرکت مکعب با شماره تلفن های ۰۳۱۳۷۷۷۰۳۷۷  و ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  تماس حاصل فرماتید.

تکنیک های کاهش هزینه های کسب و کار 

در این بخش از مقاله تکنینک هایی را به شما آموزش می دهیم که بدانید چگونه با کاهش هزینه های کسب و کار می تواند باعث ارتقا کسب و کار یا استارت اپ خود شوید.

استخدام یک کارشناس تکنولوژی اطلاعات (IT)

استخدام یک کارشناس تکنولوژی اطلاعات (IT) یکی از تکنیک های کاهش هزینه های کسب و کار است . اما ممکن است جز اصلی کسب و کار شما به حساب نیاید و مستقیما با آن در ارتباط نباشد، اما اگر شما برای داشتن چنین گزینه ای در کسب و کار خود برنامه ریزی داشته باشید، می توانید یک زیر ساخت تکنولوژیکی بسیار قوی ایجاد کنید که در دراز مدت تاثیرات آن را خواهید دید. هزینه ی استخدام متخصص آی تی ممکن است بیشتر از هزینه ی تجهیزات ابتدایی آن باشد، اما به طور کلی باید بدانید که هر چه شما پیشرفت می کنید، نیازهای شما نیز بیشتر می شود که باید برای آن ها هزینه کنید.

کاهش هزینه های کسب و کار

اما دوستان اگر از نظر شما پرداخت چنین هزینه ای دشوار است، به منظور کاهش هزینه های کسب و کار می توانید پشتیبانی آی تی کسب و کار خود را برون سپاری کنید و از راه دور بخواهید تا نیروهای متخصص این کار را برای شما انجام دهند. به این ترتیب هزینه ی کمتری خواهید پرداخت.

هنگامی که صحبت از کارایی به میان می آید، منظور پیشرفت چشمگیر و باورنکردنی شماست و هنگامی که کسب و کار شما از تکنیک های صحیح تکنولوژی اطلاعات بهره مند می شود، شما می توانید به طرز قابل توجهی پیشرفت کنید.

از داده های مشابه بیشترین استفاده را ببرید

به طور کلی انسان ها در مدیریت داده ها بسیار ضعیف هستند و بهتر است که این کار را به نرم افزار های مختلف بسپارند. همیشه به خاطر داشته باشید که داده های کسب و کار شما برای شرکت شما جنبه ی حیاتی دارد. داده هایی از قبیل : مشخصات مشتریان، مشخصات فروش، لیست مرسولات، آنالیز و تجزیه و تحلیل بازار و…بنابراین امکان ادامه ی کار موثر با استفاده از این داده ها قطعا کلیدیست که کسب و کار شما را به سوی موفقیت و بالا بردن کارایی و اثر بخشی هدایت می کند. سوالی که در این جا پیش می اید این است که چگونه داده ها را مدیریت کنیم؟ پاسخ این است که، داده ها را با استفاده از سیستم CRM اختصاصی می توان مدیریت کرد. CRM یا سیستم مدیریت ارتباط مشتری ابزاری است که برای پشتیبانی کاربران نهایی برای عملیات موثر بر روی داده های مشتری برای بیشترین اثر بخشی، طراحی شده است. که این می تواند بسیار سودمند باشد. به این ترتیب داده های خروجی حاصل از این سیستم می تواند در مواقع مشابه مورد استفاده قرار گیرد و به این ترتیب در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد.

ایجاد تیم و انجام کار گروهی

به منظور کاهش هزینه های کسب و کار ، یک تیم کاری برای خود در نظر بگیرید. قطعا اولین مزیتی که برای آن وجود دارد این است که حس خوب در کنار یکدیگر بودن را تجربه خواهید کرد. انرژی مثبتی که در کار گروهی وجود دارد می تواند در نحوه ی عملکرد شما بسیار موثر واقع شود. فضای کاری به اشتراک گذاشته شده، معمولا به عنوان بهترین فضای کاری محسوب می شود. مطالعات نشان داده است که کار گروهی باعث افزایش چشم گیر بازدهی می شود. از طرفی، کار با ابزارهای همکاری آنلاین به میزان قابل توجهی حجم کار بالقوه را افزایش می دهد و بهترین بخش آن این است که اکثر ابزار مورد نیاز را می توان به صورت رایگان دریافت کرد بدون اینکه بخواهید هزینه ای برای آن پرداخت کنید.

کاهش هزینه های کسب و کار

حال که با مقیاس گذاری و تکنیک های کاهش هزینه های کسب و کار آشنا شدید، بسیار بهتر از قبل می توانید داده های کسب و کار خود را مدیریت کنید به طور مثال با استفاده از ابزارهای داده کاوی داده های مربوط به مشتریان را استخراج کنید و در مواقع مورد نیاز از آن ها استفاده کنید. این قابلیت استفاده ی مجدد داده ها، می تواند به صرفه جویی در هزینه ها کمک کند. همچنین آموختید که کار گروهی چقدر می تواند در بالا رفتن حجم کار مفید تاثیرگذار باشد و اینکه ایجاد یک تیم کاری متشکل از افراد کارآزموده و متخصص در میزان بازدهی شما چقدر موثر خواهد بود.

دوستان همیشگی مکعب، از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. در صورتی که با سوال یا مشکلی مواجه شده اید، حتما  آن را از طریق تماس تلفنی با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم مکعب آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.