می توان گفت تمام کمپانی و شرکت ها در هر سطحی که مشغول به فعالیت باشند، دارای یک وب سایت برای معرفی کسب و کار خود هستند. نکته ای که وجود دارد این است که شما برای موفقیت کی و کار خود باید رقبای خود را هموراه در نظر داشته باشید. برای اینکه شما بتوانید در زمینه بازاریابی اینترنتی از بازی عقب نمایند باید از جدید ترین تکنیک هایی که مربوط به این مبحث است برای معرفی تجارت و شرکت خود استفاده نمایید. در این مقاله مکعب، مهمترین نکات در مبحث بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی می کند.

زمانی که من در مبحث بازاریابی اینترنتی فعالت خود را آغاز کردم، فکر می کردم تنها با گذراندن برخی از دوره ها و رعایت برخی از نکات می توانم در آن حرفه ای شو. از آن روز سال ها می گذرد ولی من همچنان هر روز در حال آموختن نکات جدید در رابطه با بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ هستم. بنابراین این مقاله را با یک سوال آغاز می کنم. سوالی که ممکن است برای شما همراهان نیز ایجاد شده باشد. برای داشتن یک بازاریابی اینترنتی موفق نیاز است که من از نکات تخصصی آن آگاه باشم یا تنها داشتن یک وب سایت و منتظر ماندن برای این که افراد با سایت من آشنا شوند، کفایت می کند؟ نگران نباشید با خواندن این مقاله جواب سوال را خواهید یافت. جالب است بدانید که حتی صاحبان کمپانی های بزرگ و موفق زمانی که به مبحث بازاریابی اینترنتی می رسند ایده ای ندارند و در مورد این که باید از کجا و چگونه شروع کنند پرسش های زیادی دارند. بنابراین ندانستن شما عیب نیست! مسئله و مشکل زمانی ایجاد می شود که شما به دنبال پاسخ درست نروید.

تاریخچه بازاریابی اینترنتی : 

از دهه 198 کمپانی های مختلف تصمیم کرفتن که روش های سنتی برای معرفی کسب و کار خود را فراموش کرده و از روش های جدید و آنلاین برای معرفی خود اتسفاده نمایند. البته ابن اتفاق زمانی می توانست عملی باشد که کامپیوترها قادر باشند حجم وسیعی از اطلاعات را در خود نگه دارند و این چیزی بود که از همان دهه 1980 امکان پذیر شد. بنابراین با استفاده از این ابزار شما می توانید خدمت و محصول خود را به تمام افراد سطح جهان معرفی کنید. در ادامه من 10 روش برای داشتن یک بازاریابی اینترنتی موفق به شما معرفی خواهم کرد.

مهم ترین نکات در بازاریابی اینترنتی : 

در هر کاری شما اگر می خواهید موفق باشید باید یک سری اصول را رعایت کنید. برای شروع می توانید از موارد زیر آغاز کنید :

  • طراحی ریسپانسیو سایت : 

برای داشتن یک تجارت موفق داشتن وب سایت اولین کار است. بر اساس آمار، حدود 60 درصد از تجارت هایی که در مقیاس کوچک در حال فعالیت هستند از داشتن سایت غافل هستند. برخی دیگر از کمپانی ها به دلیل این که باید از برای رشد وب سایت خود وقت صرف کنند از داشتن ان صرف نظر می کنند. بنابراین اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید قبل از خواندن این مقاله برای طراحی وب سایت تجارت خود اقدام کنید. داشتن یک وب سایت تنها کافی نیست. شما باید طراحی وب سایت خود را به گونه ای انجام دهید که برای تمام وسیله های الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، ایپد و … به راحتی قابل دستیابی باشند. به این گونه طراحی، طراحی ریسپانسیو سایت می گویند. این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی است چرا که امروزه بسیاری از افراد از تلفن های همراه خود برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنند. بنابراین اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد کاربر در صورت استفاده از وسیله دیگر برای مشاهده سایت شنا دچار مشکل خواهد شد و اصطلاحا تجربه کاربری خوبی از سایت شما پیدا نمی کند. 

بازاریابی اینترنتی

  • وبلاگ نویسی :

به احتمال زیاد شما الان کمی نگران می شوید چرا که تولید محتوا و وبلاگ نویسی یکی از کارهایی است که برای خیلی از افراد خسته کننده است. وبلاگ نویسی از سال 1999 آغاز شده است. جالب است بدانید که در ان زمان تنها 23 بلاگ در اینترنت وجود داشته است. که البته این آمار تا سال 2013 به 170 میلیون وبلاگ تغییر یافته است. البته برای وبلاگ نویسی درست، شما باید با برخی از تکنیک ها آشنا باشید تا بتوانید به درستی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مورد نیاز آن ها را در زمان درست در اختیارشان قرار دهید. با استفاده از تولید محتوا شما می توانید خود را موتورهای جستجو معرفی کنید و سپس مردم با جستجویی که در موتورهای جستجو مانند گوکل انجام می دهند به مطالب شما و در نهایت سایت شما دسترسی پیدا کنند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش یابد. و حتما ی دانید که با افزایش ترافیک سایت شما، رتبه شما از نظر گوگل بهتر خواهد شد و این به معنای برد شما در مقابل با رقبایتان است. این استراتژی در بازاریابی اینترنتی از نظر هزینه مقرون به صرفه است و تمامی کسب و کارها باید از آن برای رشد خود استفاده کنند.

بازاریابی اینترنتی

در صورتی که شما به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید از مقاله های زیر استفاده نمایید:

  1. چگونگی تولید محتوا برای وب سایت

  2. بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

  • بهنیه سازی موتورهای جستجوگر : 

داشتن یک وب سایت با عملکرد و ظاهر مناسب عالی است. هم چنین داشتن محتوای یونیک و مفید نیز برای سایت شما مفید است. اما آیا این خوب بودن به اندازه ای کافی هست که افراد بتوانند شما را پیدا کنند؟ بریا این که موتورهای جستجو هنگام سرچ افراد شما را پیشنهاد دهند شما باید از استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید. با استفاده از این تکنیک شما می توانید ترافیک ورودی به وب سایت خود را افزایش دهید. این در حالی است که بسیاری از افراد تصور می کنند برای افزایش بازدید وب سایت خود باید از تبلیغات استفاده کنند. این تصور به طور کامل غلط نیست ولی برای داشتن یک وب سایت موفق تنها یک راه حل موقتی است. بنابراین اگر می خواهید برای همیشه جزء پیشنهاد های اولیه گوگل و به طور کلی موتورهای چستجو باشید از تکنیک SEO به درستی استفاده نمایید. این کار ممکن است کمی برای شما زمان بر باشد وللی هم از لحاظ مالی مقرون به صرفه است و هم اینکه همیشه بهترین جواب را به شما خواهد داد.

بازاریابی اینترنتی

توجه : با استفاده از تکنیک هایی که رد مبحث سئو (SEO) مطرح است، شما نباید انتظار داشته باشید که فوری جواب گرفته و بعد از چند روز جزء لینک های اولیه پیشنهادی باشید. اما در طول زمان شما می توانید ترافیک رایگان برای وب سایت خود ایجاد کنید!

در صورتی که می خواهید ترافیک و عملکرد سایت خود را بررسی کنید می توانید از مقاله زیر استفاده نمایید :

  1. گوگل آنالایتیکس چیست؟

  • لینک دادن :

یکی از راه هایی که شما بتوانید به گوگل ثابت کنید برای محتوا، حرفه و مخاطب خود ارزش قائل هستید این است که از لینک دادن در مقاله های خود استفاده کنید. در این صورت شما می توانید مخاطب خود را از هر جهت راهنمایی کرده و تمام سوال های او را پاسخ دهید. این کار برای رتبه دهی در گوگل بسیار موثر عمل می کند. البته در گذشته بسیاری از افراد برای افزایش ترافیک سایت خود لینک سایت خود را در سایت های دیگر قرار می دادند ولی گوگل این روزها برای انجام این کار ارزش چندانی قائل نمی شود. بنابراین در انجام کار خود به فکر راه میان بر نباشید!

بازاریابی اینترنتی

همراهان عزیز امیدوارم اطلاعات کاملی را در مورد بازاریابی دیجیتال و نحوه انجام درست آن پیدا کرده باشید. فراموش نکنید برای موفق بودن در کاری تنها از یک روش نمی توان استفاده کرد! با جدیدترین روش های تجارت و بازاریابی دیجیتال به رشد خود کمک نمایید …