امروه افراد زیادی در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند، اما تولید محتوا برای داشتن که مارکتینگ موفق تنها نیمه ای از لیوان است. در واقع بعد از این که شما توانستید یک محتوای یونیک و جدید را تولید کنید باید به این موضوع فکر کنید که چگونه آن را در فضای مجازی نشر دهید. یکی از ساده ترین راه ها برای این که شما بتوانید محتوای خود را نشر دهید این است از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. البته نشر محتوا در این مکان ها به راحتی نیست. در این مقاله ما روش هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که بتوانید برای موفقیت در بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی از آن ها استفاده کنید.

عوامل موثر در موفقیت بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی :

  • محتوای خود را در بهترین زمان از روز انتشار دهید

اولین گام این است که شما بتوانید متناسب با شبکه اجتماعی که استفاده می کنید، زمان مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید توجه مخاطب خود را جلب کنید. توجه داشته باشید که یک زمان برای همه شبکه های اجتماعی ندارد ولی برای هر کدام از آن ها بهترین زمان هست بنابراین شما باید در این زمینه از بررسی های زیادی استفاده کنید. به عنوان مثال پست هایی که بعد از ظهر و یا زمان قبل از خواب افراد گذاشته می شود می توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند چرا که بیشتر افراد در این زمان ها مشغول به چک کردن تلفن همراه خود هستند. اما باز هم تایید می کنم که این موضوع شامل همه شبکه های اجتماعی نمی شود. به عنوان مثال برای توییتر از همه زمان ها شما می توانید برای انتشار محتوای خود استفاده کنید.

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

  • متناسب با هر شبکه اجتماعی از قواعد نوشتاری متناسب با آن استفاده کنید

در طول زمان که شبکه های اجتماعی گوناگونی ایجاد شدند شاهد این موضوع بودیم که می توان از طرز نوشتن مختلفی برای آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال برای توییتر نیازی نیست که شما از همه قواعد نوشتاری صحیح استفاده کنید و می توانید از نوشتار عامیانه برای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی استفاه کنید. به عنوان مثال دیگر، برای لینکداین باید از یک متن رسمی استفاده کنید. چرا که اکثر مخاطبان این شبکه اجتماعی افرادی تحصیل کرده و مبادی آداب هستند! بنابراین سعی کنید متناسب با شبکه اجتماعی از محتوا با ساختار نوشتاری آن استفاده کنید.

  • مطمئن باشید که محتوا بهینه شده و متناسب با شبکه اجتماعی مورد استفاده تان است

هر شبکه اجتماعی دارای نقاط ضعف و قوت مختلفی است که شما باید از این موارد به نفع بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال هر شبکه اجتماعی فضای محدودی برای شما ایجاد می کند تا بتوانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید. مثلا توییتر تنها به شما اجازه می دهد که از 140 کاراکتر برای محتوای خود استفاده نمایید. در حالی که شبکه اجتماعی فیسبوک این امکان را به کاربرانخود می دهد تا بتوانند از همه نوع محتوایی استفاده کنند. بنابرای متناسب با رفتار هر شبکه اجتماعی شما نیز باید رفتار خود را با آن تنظیم نمایید.

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

  • محتوای خود را بازنویسی کنید

ممکن است برخی از محتواها مورد توجه خیلی از افراد قرار گیرند و برخی دیگر نه! برای این که شما نشان دهید برای محتوای خود و همچنین مخاطب خود ارزش قائل هستید باید محتواهای خود را به روز رسانی و بازنویسی کنید. به این ترتیب می توانید مخاطبان جدیدی برای خود پیدا کنید.

  • خود را درگیر اعداد و ارقام نکنید

در مبحث دیجیتال مارکتینگ این موضوع خیلی دارای اهمیت است که مخاطبان وفادار باخود داشته باشید. به این معنا که خیلی بهتر است که شما 1000 مخاطب داشته باشید که با شما و محتوای شما ارتباط برقرار می کنند تا 5000 مخاطبی که بودن توجه به حرفه و محتوای شما تنها شما را دنبال می کنند.

  • رقبای خود را شناسایی کنید

مسلما در هر زمینه همیشه افرادی هستند که رقیب شما محسوب می شوند. برای این شما بتوانید در این میدان رقابت از آن ها پیشی بگیرید، باید نحوه عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به مخاطبان خود نشان دهید چه برتری هایی نسب به رقبای خود دارید. به این ترتیب می توانید یک ارتبا پایدار با مخاطب خود بر قرار کنید.

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

  • محتوای خود را جلوی چشم مخاطب قرار دهید

در همه شبکه های اجتماعی حجم پیام هایی که تولید می شوند خیلی زیاد است و معمولا مخاطبان شما هر روز هفته و هر 24 ساعت صفحه و پست های شما را چک نخواهند کرد. بنابراین خیلی طبیعی است که بسیاری از پست های شما توسط افراد دیده نشود. در این شرایط شما باید سعی کنید پست خود را چند بار انتشار دهید تا همواره در دید مخاطب قرار داشته باشد.

  • نسبت به نظر مخاطبان رفتار درستی داشته باشید

هر پستی که شما در شبکه های اجتماعی قرار می دهید مورد نقد و انتقاد های گوناگون قرار می گیرد. ممکن است بعضی از افراد آن را بپسندند و برخی دیگر از آن ایراد بگیرند. در هر دو صورت شما باید رفتار شایسته ای با مخاطب خود داشته باشید و تلاش کنید معایبی که به پست شما گرفته اند را در پست های بعدی بر طرف کنید. به این ترتیب توانسته اید نشان دهید که برای کار و مخاطب خود در هر حالتی ارزش قائل هستید.

همراهان عزیز در این مقاله به مهمترین مواردی اشاره کردیم که می توانید با استفاده از آن ها بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی موفقی داشته باشید. همواره به یاد داشته باشید که هدف در نهایت این است که شما بازده مناسبی از دیجیتال مارکتینگ خود دریافت کنید و این در صورتی ممکن است که مخاطبان وفادار خود را پیدا کنید و آن ها را برای خود و تجارتتان نگهدارید ….