مهم ترین بخش هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، فهم رویکردهای جدیدی است که هر ساله به وجود می آیند. در عصر دیجیتال این رویکردها به شدت در حال تغییر هستند، بنابراین ایجاد استراتژی های تازه و نو بسیار مهم می باشد. در این مقاله چند استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ را که پیش بینی می شود در سال 2019  بسیار کارآمد واقع شوند معرفی خواهیم کرد.

به طور کلی نقش یک بازاریاب، ایجاد تجربه های کاربری بسیار عالی و آگهی برند می باشد. یکی از موثر ترین راه ها برای برای این کار، استفاده از رسانه های اجتماعی می باشد. با استفاده از پلتفرم های جدید، عادت های متفاوت مصرف و هرگونه تغییر در الگوریتم ها، می توان سال ها در بازار کسب و کار پایدار ماند. سال به سال  این رویکرد دستخوش تغییر می شوند و بازاریابان نیز باید با این تغییرات، متحول شوند. همانطور که گفته شد یک راه کار مهم در این زمینه این است که یک بازاریاب دیجیتال خوب و موفق، درک درستی از فضای رسانه های اجتماعی داشته باشد و با آن انس گرفته باشد.

استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ

چند استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ در سال 2019

ویدئوهای زنده و موثر

یک استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از ویدئوهای زنده در شبک های اجتماعی می باشد. با وجودی که مدت زمان بیشتری است که ویدئوهای زنده در یوتیوب قرار داده می شود، محبوبیت آن ها در اینستاگرام و فیسبوک اخیرا یک شانس بزرگ برای بازاریابان برای برقراری ارتباط با مشتریان در زمان واقعی، به وجود آورده است. بنابراین قبل از اینکه به برنامه ریزی یک جریان زنده بپردازید، قبل از آن حتما به تبلیغ آن بپردازید. به این ترتیب که یک طرح گرافیکی ساده درباره ی آن ایجاد کنید و آن را در فیسبوک یا استوری  اینستاگرام خود قرار دهید. به این ترتیب احتمال جذب مخاطب بیشتری برای شما وجود خواهد داشت.

استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام خود را با استفاده از قالب ها، جذاب کنید. بسیاری از بازاریابان حرفه ای سعی می کنند بیشتر از ویدئوهای عمودی نظیر : استوری های اینستاگرام، استوری های فیسبوک، ویدئو اینپشات ها در اینستاگرام خود استفاده کنند. هنگامی که استوری در اینستاگرام ایجاد می کنید، فوتبج را در یک اپلیکیشن ضبط کرده و آن را دوباره در دستگاه خود ذخیره کنید. هنگامی که همه ی فوتیج های مورد نظرتان ضبط شد، می توانید قبل از انتشار آن ها را یک بار به دقت بازدید و بررسی کنید. این کار باعث می شود که کیفیت فوتیج ها را بسنجید و همه را به صورت یک جا آپلود کنید و به این ترتیب فالوورهای شما با دیدن آن ویدئوها گیج نخواهند شد.

اپلیکیشن های پیام رسان و ربات های چت

مانند ویدئوها، اپلیکیشن های پیام رسان شانس برقراری ارتباط با برندهای مختلف را برای کاربران ایجاد می کند و آن ها را بیش از پیش به شما نزدیک خواهد کرد. به طور مثال در فیسبوک، با استفاده از ربات های پیام رسان، کاربر می تواند به یک برند، بدون نیاز به ترک رسانه ی احتماعی، دسترسی پیدا کند.

گروه های مخفی فیسبوک

استفاده از گروه های مخفی فیسبوک یک استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ است و در حال حاضر، سه نوع گروه در فیسبک وجود دارد، گروه های عمومی، محرمانه و مخفی. برای پیوستن به یک گروه محرمانه باید توسط مدیر یا یکی از اعضای گروه به آن گروه دعوت شوید.

برای برندهای حقیقی، گروه های مخفی فیسبوک به کاربران برای وفاداری آن ها به برند، پاداش می دهند. شرکت ها اغلب از این گروه ها به عنوان یک راه برای ارائه پیش نمایش های منحصر به فرد، کد های تخفیف تبلیغاتی و پاسخ های فوری به هر سوالی یا بازخورد به کاربران استفاده می کنند.

در سال 2018، یک تغییر الگوریتم توسط گروه های اولویت بندی فیس بوک بر روی صفحات ایجاد شد تا جامعیت بیشتری ایجاد کند، به همین دلیل پیش بینی می شود که گروه ها به یک استراتژی بازاریابی مهم در سال 2019 تبدیل شوند. همچنین اخیرا فیس بوک اعلام کرده است که استوری ها را در گروه ها معرفی خواهند کرد که تمرکز قوی بر ایجاد جامعیت در فیس بوک از طریق گروه ها ایجاد می کند.

استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

یک استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ برای اینکه بازاریابان بتوانند به اهداف اصلی خود نائل شوند از طریق محتوای ایجاد شده توسط کاربر است. سال گذشته گزارش شده است که پست های ایجاد شده توسط کاربران توانسته است 28 درصد بیشتر از پست های معمولی در جذب مشتریان موثر باشد.

همانطور که کاربران به دنبال برندهای معتبر می گردند، نظرات اینفلوئنسرهای مطمئن و افراد متخصص، می تواند یک گزینه ی عالی برای استراتژی های بازایابی باشد. نتایج تحقیقات موجو در Social Media Today,  نشان داده است که 48 درصد از بازاریابان معتقدند که محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند تلاش های بازاریابی را تا حدودی تعدیل کند. در این زمینه بستر اینستاگرام می تواند بستر مناسبی باشد. در ماه های اخیر، با استفاده از Instagram Explore و هشتگ ها، یکپارچه سازی قوی محصول و محتوا به طور موثر می تواند انجام شود.

بیشتر بخوانید :  بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام با استفاده از اینفلوئنسر اینستاگرام

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم. امید است چند استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ که در این مقاله ذکر شد، توانسته باشد به دانش شما در زمینه ی استراتژی های بازاریابی دیجیتال افزوده باشد، لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.