در این مسئله شکی نیست، که قسمت اعظم استراتژی بازاریابی، امروزه به صورت دیجیتال انجام می شود. کسب و کارها و مشتریان معمولا آنلاین هستند و شما تمام تلاش خود را می کنید تا در طول مدت زمانی که مشتریان آنلاین هستند،(در واقع در همان جایی که بیشتر وقت می گذرانند) بتوانید آن ها را جذب کنید. اما چگونه شما می توانید این کار را انجام دهید؟ در این مقاله قصد داریم چند استراتژی مهم در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ را برای شما دوستان عزیز بیان کنیم که به شما کمک می کند تا بتوانید مشتریان را به سوی خود جذب کرده و به رشد کسب و کار خود کمک نمائید. پس در مقاله ی استراتژی های بازاریابی دیجیتال با ما تا پایان همراه باشید.

حتما بخوانید:

درباره شرکت مکعب – آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

استراتژی های بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ عبارت است از یکسری عملیات که به کسب و کار شما کمک می کند تا به اهداف تعیین شده ی خود از طریق یکسری کانال های بازاریابی آنلاین دست یابید.

ممکن است در ابتدا اصطلاح “استراتژی” به نظر ساده نیاید، اما ایجاد یک استراتژی دیجیتال موثر، چندان هم مشکل نیست. به عبارت ساده تر، یک استراتژی عبارتست از یک نقشه ی عملیاتی برای دستیابی به هدف مطلوب. بسته به مقیاس کسب و کار شما، استراتژی بازاریابی دیجیتال، ممکن است شامل چندین استراتژی دیجیتال مختلف باشد البته با اهداف مختلف. حال بیائید بررسی کنیم که اصلا کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست و سپس چند راهکار برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر، ارائه دهیم تا بتواند به شما کمک کند که در کسب و کارتان موفق عمل کنید. پس لطفا با ما همراه شوید.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که گفته شد، استراتژی دیجیتال عبارتست از یک سری فعالیت هایی که به شما کمک می کند تا به اهداف بازاریابی خود دست یابید و کمپین های دیجیتال مارکتینگ ، عبارتند از بلوک های ساختاری یا فعالیت های درون استراتژی که شما را به سوی ملاقات با اهدافتان سوق می دهد. در ادامه چند نمونه از این کمپین های دیجیتال مارکتینگ را برای شما مثال خواهیم زد و استراتژی که به کار برده اند که باعث موفقیت آن ها شده است را نیز بازگو خواهیم کرد.

کمپین GoPro

استراتژی دیجیتال: رسانه های به دست آمده، ویدیو ساخته شده توسط کاربر

GoPro به خاطر ساخت فوتیج یا فیلم های کوتاه فوق العاده اش، معروف است، که همه ی این فیلم ها با استفاده از لنزهای شرکت فیش آیِ کلاسیک (classic fisheye) گرفته شده است. شاید تعجب کنید، اما جالب است بدانید که بسیاری از محتواهای ویدئویی که در کانال یوتیوب مشاهده می کنید توسط GoPro ساخته نشده اند، بلکه توسط بیشتر کاربران وفادار آن ساخته شده اند.

حتما بخوانید : 

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) در مکعب به زبان ساده

خط هوایی دلتا

استراتژی های بازاریابی دیجیتال: رسانه ی متعلق به استوری های توئیتر

شاید برای شما دور از انتظار باشد که یک شرکت هواپیمایی، به عنوان یک پیشرو در بازاریابی دیجیتال خلاق شناخته شود. اینجاست که باید به شما بگوئیم که استوری هایی که می توانید در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید را دسته کم نگیرید. خط هوایی دلتا، یک کاربر حرفه ای رسانه های اجتماعی است، به ویژه در توییتر و با استفاده از اکانت خود در توئیتر توانسته است مسافران بالقوه را به طرق مختلفی از لحاظ زمانی و احساسی درگیر کند. به طور مثال : در ماه گذشته، به افتخار ماه آگاهی از سرطان سینه، این شرکت شروع به اشتراک گذاشتن استوری های شخصی در این زمینه نمود.

Geico

استراتژی های بازاریابی دیجیتال : تبلیغات preroll در یوتیوب و رسانه های پرداختی

همه ی آنچه که لازم است از کلمه “Geico” دریافت کنید این است که، به خاطر داشته باشید که می توانید 15٪ یا بیشتر از مقدار هزینه ی بیمه اتومبیل خود را ذخیره کنید. تبلیغات YouTube preeroll در واقع سرگرم کننده هستند و با استفاده از آن ها این شرکت توانسته است اینگونه در ذهن مشتریان جای بگیرد. به همین دلیل Geico یک سری از تبلیغات preroll را در YouTube راه اندازی کرده است که بر کوتاهی تبلیغات خود صحه بگذارد.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال

کمپین Wayfair

استراتژی های بازاریابی دیجیتال: استفاده از تگ های اینستاگرام

این شرکت تولید کننده ی مبلمان و دکوراسیون منزل، یک استراتژی بی نظیر در اینستاگرام دارد به این ترتیب که عکس هایی که استفاده می کند تنها یک عکس نیست و چیزی فراتر از آن است. اینستاگرام به کمپین ها این اجازه را می دهد تا به فالوورهای خود، صورت واقعی برند را با پرده برداری از حقیقت کسب و کار خود، در قالب یک عکس نشان دهند. در واقع می توان گفت، اینستاگرام برای Wayfair تنها یک بازی فرهنگی و یا سرگرمی نیست، بلکه یک فروشگاه آنلاین یا صفحه ی خرید است.

دوستان عزیز تا به این جا شما را با برخی از کمپین های بازاریابی دیجیتال آشنا کردیم و استراتژی که هر کدام به کار برده اند که توانسته اند در کار خود موفق شوند را نیز برای شما یادآور شدیم. حال می خواهیم شما را با

نحوه ی ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال در قالب یک آموزش گام به گام آشنا کنیم. پس برای اینکه با نحوه ی ایجاد این استراتژی بازاریابی آشنا شوید ما را در قسمت دوم این مقاله همراهی کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.